iMac als 2e scherm van Dell laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-04 08:55
Hallo,

Ik werk als zovelen thuis en wil nu mijn iMac 27 inch (Mid 2011 / macOS High Sierra 10.13.6) met 2 Thunderbolt 2 aansluitingen als extra scherm gebruiken door hem aan te sluiten op een Dell 5580 met Thunderbolt 3 aansluiting (USB Type-C-connector).

Ik heb daarvoor een Apple Thunderbolt 3 (usb c) naar Thunderbolt 2 Adapter + Apple Thunderbolt Kabel 0,5 m gekocht.

Apple schrijft:
U kunt elk van deze oudere iMac-modellen aansluiten op een andere Mac om te gebruiken als extern beeldscherm. Uw iMac-model identificeren.
27-inch iMac-modellen die in 2009 en 2010 zijn geïntroduceerd: gebruik een Mini DisplayPort-kabel om uw iMac aan te sluiten op een Mini DisplayPort of Thunderbolt- of Thunderbolt 2-poort op de andere Mac.
Alle iMac-modellen die in 2011, 2012, 2013 en medio 2014 zijn geïntroduceerd: gebruik een Thunderbolt-kabel om uw iMac aan te sluiten op een Thunderbolt- of Thunderbolt 2-poort op de andere Mac. Als de andere Mac Thunderbolt 3 gebruikt, kunt u de Apple Thunderbolt 3 (USB-C)-naar-Thunderbolt 2-adapter gebruiken met uw kabel.
Voor de modus Doelbeeldscherm is macOS High Sierra of lager vereist. Deze modus werkt niet met macOS Mojave of hoger.

Op het eerste gezicht lijk ik daar aan te voldoen.

Ik heb vervolgens geprobeerd om mijn iMac in TDM mode te zetten d.m.v. de functietoetsen en dat lijkt niet te werken.

Via systeemvoorkeuren heb ik onder "toetsenbord" de functie F1, F2...." aangevinkt.

Apple schrijft:
Een iMac met Thunderbolt gebruiken als extern beeldscherm
Als je een iMac met Thunderbolt hebt, kun je deze gebruiken als beeldscherm voor elke andere Mac met Thunderbolt. Op de iMac wordt dan zowel video als audio van de andere Mac afgespeeld.
Sluit de Thunderbolt-kabel aan op de Thunderbolt-poorten van elke computer.
Zorg ervoor dat beide Macs zijn ingeschakeld en dat de sluimerstand niet actief is.
Druk op Command + F2 op het toetsenbord van de weergave-iMac.

Als ik echter op CMD F2 druk gebeurt er niets.

Het lijkt alsof die functietoetsen niet juist gedefinieerd zijn waardoor de doelschermmodus niet wordt ingesteld.

Iemand een idee?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Via systeemvoorkeuren heb ik onder "toetsenbord" de functie F1, F2...." aangevinkt.
Volgens mij moet je die uitgevinkt laten, aangezien dat standaard zo is. Anders kun je fn-cmd-F2 nog proberen.

Daarbij, heeft je Dell überhaupt een Thunderbolt 3 controller, en staat deze in de BIOS geactiveerd? Zie ook Some Systems with USB Type-C Port Lack a Thunderbolt 3 Controller:
These systems have USB Type-C but DO NOT HAVE Thunderbolt 3 capability:
  • ...
  • Latitude 5580 (U or H processor and Unified Memory Architecture (UMA) integrated graphics)
  • ...
These systems can be configured at the time of purchase with optional Thunderbolt 3 capability:
  • ...
  • Latitude 5580 (H series processor with Discrete Graphics)
  • ...
Er vanuit gaande dat je een Latitude hebt, want dat vertel je niet :P

Afgezien daarvan kan het best zijn dat dit iets is wat alleen met Apple computers werkt, en niet met computers van andere fabrikanten.

[ Voor 29% gewijzigd door Daedalus op 02-04-2020 20:15 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Sorry, ik heb idd een Latitude 5580.

Zodra ik de kabel in de laptop reageert deze wel met een melding dat de functionaliteit van het Thunderboltapparaat beperkt kan zijn. Controleer of het Thunderbolt-apparaat waarmee u verbinding maakt, wordt ondersteund door uw PC.

Ik kan niet in de bios want die is blijkbaar afgeschermd door ICT.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:12
Target Display mode werkt alleen met een andere Mac...

je leest er telkens overheen :)

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Vanmiddag ook hier naar zitten kijken. Volgens mij is er een softwarematige oplossing mogelijk maar ik kon niet op de naam komen. Dit werkt vervolgens via je netwerk (ethernet of wifi) waarbij je 1 muis en 1 toetsenbord kunt blijven gebruiken.

Wie de naam weet mag het roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:17
Mouse without Borders?

https://www.microsoft.com...oad/details.aspx?id=35460

[ Voor 60% gewijzigd door guido66 op 02-04-2020 21:59 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
sypie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 21:51:
Vanmiddag ook hier naar zitten kijken. Volgens mij is er een softwarematige oplossing mogelijk maar ik kon niet op de naam komen. Dit werkt vervolgens via je netwerk (ethernet of wifi) waarbij je 1 muis en 1 toetsenbord kunt blijven gebruiken.

Wie de naam weet mag het roepen...
Synergy is een bekende, maar dat is natuurlijk niet hetzelfde als een scherm echt aansluiten op je computer/laptop :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-05 13:01

nelizmastr

Goed wies kapot

Als je je Dell omruilt voor een MacBook gaat dit werken ja. Target Display Mode is niet compatibel met niet-Mac computers.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-04 14:07
en anders vanuit je imac een remote desktop naar je dell laptop? heb je een groter scherm tot je beschikking ;-)

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wimbre
Ik heb nu windows 10 geïnstalleerd op mijn iMac met VMWare fusion. Alleen nog een wifi issue (deze optie is nl. nog niet zichtbaar) en werkt dus nog niet. Als dit werkt zou ik mijn scherm van de iMac als 2e moeten kunnen gebruiken. Maar zo ver ben ik nog niet, eerst probleem wifi op zien te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-03 13:07
misschien heb je de oplossing al, maar ik zag deze gisteren voorbij komen via een kennis die privé met MacOs werkt en zakelijk met Windows;
https://www.duetdisplay.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 30-04 16:09
wimbre schreef op zondag 5 april 2020 @ 10:28:
Ik heb nu windows 10 geïnstalleerd op mijn iMac met VMWare fusion. Alleen nog een wifi issue (deze optie is nl. nog niet zichtbaar) en werkt dus nog niet. Als dit werkt zou ik mijn scherm van de iMac als 2e moeten kunnen gebruiken. Maar zo ver ben ik nog niet, eerst probleem wifi op zien te lossen.
Als je het hebt geinstalleerd met vmware fusion, draait windows 10 dus virtueel. Dit houdt in dat die ook niet direct toegang heeft tot je wifi-kaart, maar je dus via macos eerst met wifi moet verbinden. Waarom niet windows 10 via bootcamp? Dat zou mij veel makkelijker lijken in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 16:05
Zoals @Geronimous al schreef werkt target display alleen met macs. Geen idee waarom, maar ik denk omdat ze onder water direct de videokaart van de mac aanspreken. Ik vind het zelf ook wel een beetje raar aangezien iMacs intern met displayport werken (dus geen standaard LVDS kabeltje maar eigenlijk gewoon een full fletched displayport scherm).

Dat betekent dus ook dat je er geen windows of linux bak aan kan hangen. Ook niet als je windows draait. Duet display zou een optie kunnen zijn, maar ik zou dan eerder een VNC approach pakken aangezien dit standaard in macOS zit en op windows vrij simpel (en gratis) te regelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimbre
Excuses voor mijn verlate reactie maar ben er eerder niet aan toe gekomen om te reageren.

Mijn iMac aansluiten op mijn Dell laptop met een Thunderbolt 3 aansluiting gaat dus niet werken. Ik heb al veel tijd gestoken in een eventuele oplossing met Windows 10 maar daar kom ik niet tot een oplossing en loop steeds weer tegen een ander probleem aan. Omdat ik in een periode zit waar ik door moet kunnen gaan brengen ze morgen mijn dockingstation + monitoren.

Dat van VNC wil ik nog wel (meer om te weten hoe dat zit en ken ik al van mijn Raspberry Pi) bekijken zodra ik meer tijd krijg.

Ik wil iedereen bedanken voor de reacties en nog een fijne dag!
Pagina: 1