ADSL Planet inlog problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 229 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Gister adsl aangelegd, ging prima. Ff wat gedownload enzo en vervolgens naar vriend om het daar ook aan te leggen, ondertussen nog ff IE sp2 geinstalled. Toen kwam ik thuis (en de install had m'n pc gereboot) en toen logde ik weer in w2k en wou ik weer verbinden. Maar dat doet ie dus niet meer, als hij bezig is met het kijken of m'n username en pass klopt (wat heel lang duurt) zegt ie uiteindelijk:

"Disconnected
Error 721: The remote computer is not responding."

Instellingen zijn allemaal goed zo ver ik weet (al 3x nagekeken ofzo).

Is er een storing ofzo, of is er iets anders aan de hand :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
hier planet adsl basic, werkt gewoon goed

w2k wilde bij mij na een tijdje ook opeens niet meer :?
nu maar 98SE :(

• Morgoth
Hnng, vandaag heel lang aan de helpdesk gehangen en geen resultaat. Ik krijg nog steeds dezelfde error, zomaar ineens. Ik ga ff win2k opnieuw installen kijken of dat helpt.

Iemand enig idee? De standaard helpdesk trukjes heb ik al geprobeert, modem resetten enzo, verbindingen verwijderen en opnieuw aanmaken enzovoort.

Verwijderd

nog nooit problemen gehad hier.
basic planet met win ME.

• Morgoth
Hmmz heb win2k opnieuw geinstalled en nou doet ie het perfect :D

Ik ben iig weer blij :)

• Morgoth
* Morgoth is niet meer blij :'(

hij doet het weer niet :(

Ik heb zaterdag adsl geinstalleerd, deed het goed enzo. Toen ging ik weg, kwam ik weer terug deed ie het niet meer Hij gaf telkens error code 721: the remote computer does not respond. Ik heel lang geprutst met helpdesk en dingen geprobeert (modem resetten, instellingen opnieuw doen enzo) en uiteindelijk gisteravond win2k opnieuw geinstalled. En ja hoor hij deed het weer, ik weer blij wat downloads aangezet kwam vanmorgen terug en de downloads deden niks meer. En ik kon niks meer pingen, oftewel verbinding was dood. Ik probeer weer in te loggen en ik krijg weer de error 721 the remote computer does not respond als ik wil inloggen (hij blijft heel lang op verifying username en password staan en dan geeft ie die error).

Iemand enig idee?

Ik heb win2k. ZOu het eraan kunnen liggen dat ik 6 pci sloten heb, waarvan er 3 zijn bezet door network adapters? (2 netwerkkaarten + isdn kaart) Dat die een conflict geven ofzo? Verder heb ik nog niks kunnen verzinnen.

Verwijderd

Heeft planet geen idee?

Toevallig progjes ge-downed die iets met de winsock of tcp/ip doen? Firewall?

Ik neem aan dat je alle bekende instellingen hebt gechecked.

Verwijderd

ja het zou nog wel eens kunnen, dat je isdn kaart het probleem is.. probeer het eens als je deze verwijdert

• Morgoth
Hmmz ik heb nu een die andere netwerkaart geprobeert en andere eruitgevist en nu doet ie het nog steeds niet. Straks is proberen zonder isdn kaart.

Daarnet planet gebeld, wist het niet meer ik moest kpn maar gaan bellen.

Ik heb wel een firewall geinstalleerd, maar die had ik zo'n beetje bijna meteen geinstalleerd... verder geen tcp/ip gerelateerde progjes zover ik weet.

En kpn heeft een lange wachtlijst (tis gelukkig gratis nr. )

Instellingen zijn allemaal goed, heb ik al paar x doorgenomen met de helpdesk enzo.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
probeer het eens (als je het toch niet erg vind te installeren :P ) met win98
ik heb win98 met 2 netwerkkaarten en adsl van planet, en het werkt als een tiet, al een paar maanden

• Morgoth
Hmjaa, ik probeer het straks nog ff op m'n vaders pc alleen die heeft een super vage win98 versie die nog geen vpn ondersteunt, heb nu ff de vpn update ding voor win95 gedownload en hopen dat die het doet.

Ben nu met kpn aan het bellen, volgens mij vonden ze het niet zo cool van planet dat ze mij naar hun stuurde, iig is ie nu met z'n collega's aan het overleggen.

[edit]
Grr, kpn had de telefoon erop gegooid :(

Overigens heb ik wel iets nieuws ontdekt. Als ik bij de gateway van m'n lan verbinding 10.0.0.138 invul kan ik wel connecten met mxstream maar is de verbinding extreem traag (allemaal timeouts enzo).

• Morgoth
Hmmz dat laatste werkt iig niet meer. Heb nu win98 geinstalled, alleen dat is nog vager... instellingen zijn goed zover ik weet alleen nu kan ik geeneens pingen naar de modem :?

• Sike
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 12:55

Sike

Simply$ike | Nachtvlinder

721 is een typisch geval van MXstream en win 2000 voor zover mij bekend is daar ook nog geen oplossing voor.

snachts werkt alles beter .....

Verwijderd

Volgens mij las ik op de planet paginas dat w2k en mxstream heel veel problemen geeft. Lekker dan, zit je eigenlijk dus een beetje aan linux of w98 vast. Maar hopen dat xp een beetje werkt, of dat ze een keer van die hele vpn tunnel afstappen..

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

ik hewb eeuwen aan die helpdesk gehangen om op w2k te kunnen adsllen maar nix :(

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• Joker
  • Niet online

Joker

Bel de MxStream helpdesk eens. Heb ik ook gedaan toen ik problemen had. Ik kreeg toen het verzoek om in te loggen met een testaccount en dat lukte. Dat geeft dan meer duidelijkheid of het aan je eigen systeem ligt of niet. En ik werd meteen netjes doorverbonden naar de Planet helpdesk.

• MAZZA
  • Laatst online: 12-08 09:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Test account :? Doe's login en pass >:) Neh just kidding..

Maare.. Als je je modem niet kan pingen zou ik toch nog even al je instellingen nalopen. Bij mij ging het in 1 keer goed onder Win98SE

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
ik had ook wat probleempjes met win2k en ADSL nadat ik van win98 naar 2k ging. Maar met behulp van de instellingen zoals beschreven op de site van XS4ALL werkte het gewoon perfect.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 17:00
laat ik nou net OOK al vanaf gister (maandag 5 nov) een 721 krijgen. Ik heb gister ADSL geinstallerd (mxstream/xs4all) en ik heb totaal een half uur kunnen internetten (en later nog 2 minuten) maar voor de rest alleen 721.

Na lang bellen met KPN denken ze te weten wat het probleem is. Het is een bekend probleem, iets met de firmware van het modem, waarvoor ze als het goed is binnen enkele dagen een patch uitbrengen. De patch zit nu nog in de testfase hoorde ik.

Btw, ik krijg de error onder WinXP en onder Linux (bij Linux krijgt hij geen LCP antwoord terug)

• KroontjesPen
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

En nu maar hopen dat dit niet het begin van het einde van de tweak wordt.
Het zou mij niet verbazen dat ze verder nog iets gaan wijzingen en ons zo dwingen de tweak ongedaan te maken voor dat de nieuwe firmware geladen moet worden.

* KroontjesPen had daar in het grote tweak topic al op gewezen na protest Alcatel

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Pagina: 1