Toon posts:

Problemen met Miracast en connectie met Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer gebruik te maken van Mircast. Mijn TV ondersteunt deze functie, evenals mijn Windows 10 laptop. Ik heb echter een gedeelde wifi (+/- 50 man op dezelfde), Maar, ik dacht dat Miracast geen WIFI vereiste is omdat dit WIFI Direct is. Mijn laptop vindt mijn TV ook wel, zowel als de WIFI uit staat als wanneer de WIFI aan staat. Echter zodra ik probeer te verbinden duur het even en krijg ik vervolgens de melding dat de verbinding is mislukt.

De TV geeft aan dat de Smart TV wel verbonden moet zijn met het internetnetwerk om de functie Miracast te gebruiken. Wordt dit probleem dan toch door de gedeelde wifi veroorzaakt? Een chromecast werkt bijvoorbeeld ook niet bij ons, echter dat is voor zover ik weet iets anders dan Miracast. Moet bij Miracast dan ook beide apparaten op hetzelfde WIFI netwerk aangesloten zijn?

Ik heb een PHILIPS 43PFS5803/12 TV
En een HP 15-ba071nd laptop.

Ik heb de zoekfunctie op tweakers al gebruikt, daarnaast heb ik de TV al gereset en heb ik alles losgekoppeld en opnieuw aangesloten.

Bij voorbaat dank voor de geboden hulp

Alle reacties

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Windows 10/PC en jouw televisie moeten volgens mij wel op hetzelfde netwerk zitten.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18:44
Miracast is niet echt een stabiel platform. Heb hier ook een Loewe TV met miracast. Werkt niet vanaf Windows pc’s, enkel vanaf een Android phone.

Ik heb ook nog een Microsoft wireless display adapter, die doet het wel, maar crasht ook wel eens spontaan.

Ik zou echt een andere oplossing zoeken, Miracast is een achterhaalde en nooit goed uitontwikkelde technologie.

Gewoon een HDMI kabel van je laptop naar je TV?

[ Voor 6% gewijzigd door guido66 op 03-04-2020 20:09 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)