Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Hm, bij mij in Firefox werken ze wel (Alt+shift), maar volgens mij zou het in Edge met Alt wel moeten werken. Werken Alt+w (focus quickreply) en Alt+f (zoeken) wel? Heb je toevallig de instellingen aangepast in je profiel?
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
Net getest in Firefox; Alt+Shift+Q werkt.DaFeliX schreef op donderdag 2 april 2020 @ 19:46:
Hm, bij mij in Firefox werken ze wel (Alt+shift),
In de oude Edge werkte het, maar in Edge Chromium (Version 80.0.361.109 (Official build) (64-bit)) niet.maar volgens mij zou het in Edge met Alt wel moeten werken.
Ja, die werken wel.Werken Alt+w (focus quickreply) en Alt+f (zoeken) wel?
Nee, die instellingen heb ik niet aangepast.Heb je toevallig de instellingen aangepast in je profiel?
Het punt is dat Edge Chromium wel reageert op Alt+Q, maar dat de scrollbarpositie na het indrukken op 0 wordt gezet. Heb je misschien wat tips waar ik in de code misschien een breakpoint kan zetten om te kijken wat er precies gebeurt als ik op Alt+Q druk?
Het is een minified script (forum.js, methode "scrolltoanchor"). Als je "scrolltoanchor()" in je console (F12 gebruiken om devtools te openen) uitvoert, kom je dan wel op de juiste positie terecht of stuurt die je ook naar scrollpositie 0?RayNbow schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:06:
[...]
Nee, die instellingen heb ik niet aangepast.
Het punt is dat Edge Chromium wel reageert op Alt+Q, maar dat de scrollbarpositie na het indrukken op 0 wordt gezet. Heb je misschien wat tips waar ik in de code misschien een breakpoint kan zetten om te kijken wat er precies gebeurt als ik op Alt+Q druk?
Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet
Dit lijkt inderdaad niet meer te werken in chrome:
Het is dan ook wel erg oude code
(en in de codebase al minstens 12 jaar niet meer aangeraakt).
Ik denk dat voor deze specifieke usecase ik het zou herschrijven naar zoiets:
JavaScript:
1
2
3
4
5
| function scrolltoanchor(h) { if (!h) h = window.location.hash; if (h != '') window.location.hash = h; } |
Het is dan ook wel erg oude code
Ik denk dat voor deze specifieke usecase ik het zou herschrijven naar zoiets:
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| function scrolltoanchor() { var messageId = window.location.hash.substr(1), anchor = messageId && document.getElementsByName(messageId).item(0); if (anchor) { anchor.scrollIntoView(); } } |
Intentionally left blank
Ik heb hier lokaal een fix voor gemaakt
Intentionally left blank
Als tijdelijke oplossing heb ik bovenstaande scrolltoanchor definitie opgenomen in een simpel Tampermonkey script.
Pagina: 1