Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC - Check Up

Pagina: 1
Acties:

• MCFS
  • Registratie: September 2018
  • Niet online
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Games spelen op ultra voor de komende 2-3 jaar

Wat mag het systeem gaan kosten?
€1300

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
LGGL850

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
stabiliteit en performance, alsook wifi aangezien mijn bureau niet bij de modem geplaatst kan worden, wel in dezelfde ruimte, de living.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Prijs kwaliteit is denk ik het verstandigst.

Wat verwacht je van ons?
ik zou graag een stabiel systeem hebben dat er ook fraai uitziet en waarmee ik een paar jaar verder kan op Ultra settings. Liefst zo stil mogelijk aangezien de PC in de living komt te staan. Geen regenboog of kermis lichtjes voor mij, en graag een strakke bescheiden mooi ogende case!

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenMSI B450 Gaming Pro Carbon AC€ 150,-€ 150,-
1VideokaartenSapphire Nitro+ Radeon RX 5700 XT€ 486,-€ 486,-
1BehuizingenFractal Design Define 7 Tempered Glass Dark Tint Zwart€ 151,-€ 151,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 83,30€ 83,30
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 114,61€ 114,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.219,78

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Ga je overclocken? Anders heb je die CPU cooler niet nodig. Als je de stock cooler te veel geluid vindt maken, en niet gaat overclocken, kan je beter de pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition nemen. Die is stukken stiller. Let wel op dat je straks niet een hele stille cpu hebt, terwijl je gpu en case fans wel nog aardig lawaai maken.

• Potenscia
Ga je overclocken? Anders heb je die CPU cooler niet nodig. Als je de stock cooler te veel geluid vindt maken, en niet gaat overclocken, kan je beter de pricewatch: Scythe Mugen 5 PCGH Edition nemen. Die is stukken stiller. Let wel op dat je straks niet een hele stille cpu hebt, terwijl je gpu en case fans wel nog aardig lawaai maken.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Potenscia schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:36:
als je niet gaat overklokken, voldoet dit al pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B stiller dan wat ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Potenscia
Hackus schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:44:
[...]

als je niet gaat overklokken, voldoet dit al pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.4 version B stiller dan wat ?
15 of 26 dB indiceert nog al een verschil, maar het is zeker een betere prijs, en ik zou sowieso geen 50-60 euro aan een cpu cooler uitgeven tenzij je zwaar overclockt, of een hoog-tdp processor hebt.
Ik bedoelde 'stiller dan de gekozen be quiet! cooler.'

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Potenscia schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:56:
[...]

15 of 26 dB indiceert nog al een verschil, maar het is zeker een betere prijs, en ik zou sowieso geen 50-60 euro aan een cpu cooler uitgeven tenzij je zwaar overclockt, of een hoog-tdp processor hebt.
Ik bedoelde 'stiller dan de gekozen be quiet! cooler.'
Waarom adviseer je het wel dan, met nadruk op niet OC. je kunt de mugen vergelijken met BQ en zijn beide geschikt voor OC. dus als je Niet OC, is de Tranquillo een goede en goedkope optie.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Potenscia schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 20:56:
[...]

15 of 26 dB indiceert nog al een verschil
Opgaven van de fabrikant die mogelijk onder heel andere omstandigheden tot stand zijn gekomen. Niet te vergelijken dus. Pakken we er een 'onafhankelijke' meting bij dan valt het allemaal wel mee.

• Potenscia
Uszka schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 21:07:
[...]

Opgaven van de fabrikant die mogelijk onder heel andere omstandigheden tot stand zijn gekomen. Niet te vergelijken dus. Pakken we er een 'onafhankelijke' meting bij dan valt het allemaal wel mee.
"indiceert" is niet hetzelfde als "is", en daar ging ik ook niet vanuit. Maar onder full load zie je een verschil van 10dB, en dB is een logaritmische schaal. Elke 3dB erbij betekent een verdubbeling in de intensiteit van het geluid, dus 43 - 33 = 10 | 10 / 3 = 3.(1/3) | 2^3(1/3) = 10,8 Dus het geluidsniveau is zo'n 10x zo hard bij de Tranquillo dan bij de Mugen (op 12V, dus niet in idle), En op 7V is de Tranquillo idd 1,6x minder luid, maar als je die middelt: 10 - 2,2 = 7,8dB | 7,8 / 2 = 3,9 | 3,9 / 3 = 1,3 | 2^1,3 = 2,5x zo luid gemiddeld. En aangezien TS erop gaat gamen, ligt het praktisch gemiddelde aardig dicht in de buurt van het wiskundig gemiddelde of hoger lijkt mij. (De cooler moet een non-overclock 3600 haast wel aankunnen zonder maximale rotatiesnelheid (maximale spanning) nodig te hebben, tenzij je streeft naar een erg lage temperatuur. )

Daarnaast is volgens dezelfde bron dit het geval:
"In onze geluidsdichte box meten we op 10cm afstand wat de geluidsproductie is als de ventilator op 12 volt draait, en vervolgens noteren we bij welke spanning de ventilator 30 dB (fluisterstil) en 40 dB (hoorbaar, maar niet lawaaierig) produceert."
Dus het verschil tussen 33 en 43 decibel is goed hoorbaar. Maar tussen 19 en 21 ga je dat niet eens merken. Maar goed, misschien is de pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 wel de gulden middenweg met op 7V en 12V respectievelijk 21,6dB en 36,4dB voor €43.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Potenscia schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 23:04:
[...]

"indiceert" is niet hetzelfde als "is", en daar ging ik ook niet vanuit. Maar onder full load zie je een verschil van 10dB, en dB is een logaritmische schaal. Elke 3dB erbij betekent een verdubbeling in de intensiteit van het geluid, dus 43 - 33 = 10 | 10 / 3 = 3.(1/3) | 2^3(1/3) = 10,8 Dus het geluidsniveau is zo'n 10x zo hard bij de Tranquillo dan bij de Mugen (op 12V, dus niet in idle), En op 7V is de Tranquillo idd 1,6x minder luid, maar als je die middelt: 10 - 2,2 = 7,8dB | 7,8 / 2 = 3,9 | 3,9 / 3 = 1,3 | 2^1,3 = 2,5x zo luid gemiddeld. En aangezien TS erop gaat gamen, ligt het praktisch gemiddelde aardig dicht in de buurt van het wiskundig gemiddelde of hoger lijkt mij. (De cooler moet een non-overclock 3600 haast wel aankunnen zonder maximale rotatiesnelheid (maximale spanning) nodig te hebben, tenzij je streeft naar een erg lage temperatuur. )

Daarnaast is volgens dezelfde bron dit het geval:
"In onze geluidsdichte box meten we op 10cm afstand wat de geluidsproductie is als de ventilator op 12 volt draait, en vervolgens noteren we bij welke spanning de ventilator 30 dB (fluisterstil) en 40 dB (hoorbaar, maar niet lawaaierig) produceert."
Dus het verschil tussen 33 en 43 decibel is goed hoorbaar. Maar tussen 19 en 21 ga je dat niet eens merken. Maar goed, misschien is de pricewatch: Cooler Master Hyper 612 Ver. 2 wel de gulden middenweg met op 7V en 12V respectievelijk 21,6dB en 36,4dB voor €43.
Die heeft geen AM4 bracket(s) al met al is de Tranquillo een goede en goedkope optie.
Je gaat geen +€50,- uitgeven zeg je zelf als je niet overklokt. als de 3600 lekker blijft draaien is een dure koeler niet nodig, betere en stillere is wel fijn.....die is al benoemd voor paar tientjes

Pagina: 1