Voeding, videokaart of driver-issue? Vega56 & Adrenalin2020

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:13
Systeem
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 1700 Boxed Wraith Spire koeler€ 249,53€ 249,53
1MoederbordenMSI B350M MORTAR€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenSapphire Radeon RX Vega 56 8G€ 0,-€ 0,-
1Interne harde schijvenWD Blue WD30NPRZ, 3TB€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 78,90€ 78,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 84,80€ 84,80
1VoedingenCooler Master V550 Gold€ 117,55€ 117,55
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 106,68€ 106,68
1Solid state drivesSamsung 850 EVO 500GB€ 119,79€ 119,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 757,25

In combinatie met:
pricewatch: Acer Predator XR341CK Zilver, Zwart

Probleem
Ik ben recent verhuisd. Voor de verhuizing geen enkel probleem gehad met de videokaart en het beeldscherm. Voor de verhuizing alles keurig losgekoppeld en voorzichtig vervoerd, vervolgens in de nieuwe woning alles aangesloten met de monitor op de displayport van de videokaart, net zoals eerder, met dezelfde kabel.

Vanaf het eerste moment gaf de monitor geen beeld meer na de initiële opstart, BIOS is wisselend wel bereikbaar. Vervolgens op HDMI aangesloten en daarmee is het wel gelukt safe mode op te starten. Het systeem draait dan zonder verdere problemen een paar uur door.
Op het moment dat ik in de normale modus wil opstarten lijkt er toch een soort power tekort omdat na de bootsequence de videokaart in idle gaat en het systeem niet meer verder opstart.

Eigen oplossingen
Voeding: Andere voeding geeft zelfde problemen. De oude voeding is de Corsair, de nieuwe de Cooler Master.
Drivers: Via DDU in safe mode alle oude drivers verwijderd en zowel Adrenalin 2020 als 2019 geprobeerd, meerdere versies van beide. Tijdens de installatie komt echter hetzelfde probleem naar voren: zodra de driver daadwerkelijk wordt geïnstalleerd lijkt er weer een soort power down op te treden en kan ik alleen nog maar in safe mode opstarten en moet ik alles weer verwijderen. Vervolgens kan ik wél in de normale modus alles doen, maar zonder drivers.
Windows 10: Meermaals opnieuw geïnstalleerd met verschillende driver combinaties.

Kortom?
- Zonder drivers is er geen probleem; is het toch een probleem met de Vega 56? Ik heb alleen niet gemakkelijk toegang tot een andere videokaart om dit eventjes te testen.
- Pas bij het vragen van meer vermogen door de videokaart ontstaat het probleem, is het toch een probleem met de voeding? Lijkt mij niet omdat het ook met de nieuwe optreedt.
- Toch iets misgegaan met de verhuizing?

Ik zie niet zo goed hoe ik hier gemakkelijk uit kom. Een nieuwe videokaart is geen grote straf, maar op dit moment een uitgave die ik liever niet doe. En voor mijn gevoel heb ik op alle mogelijke manieren geprobeerd om schone drivers te installeren én oude stabiele, en juist de nieuwste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij transport als dit is de volgende keer de GPU verwijderen de optie. driver verwijderen in veilige modes en AMD Radeon Software Adrenalin 20.2.2 WHQL installeren. wel je beeldscherm aan je videokaart aansluiten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Hackus schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:29:
Bij transport als dit is de volgende keer de GPU verwijderen de optie. driver verwijderen in veilige modes en AMD Radeon Software Adrenalin 20.2.2 WHQL installeren. wel je beeldscherm aan je videokaart aansluiten
Dank voor je snelle antwoord. Ook met 20.2.2 WHQL lukt het installeren niet; meermaals op een volledig schone Windows met beide PSUs geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:44

jgj82

Ja, maar = nee

Heb je de videokaart al eens uit het slot gehaald en teruggestort? Alle kabels in de PC gecontroleerd? Wellicht is er iets losgeschoten tijdens de verhuizing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hafermaut schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:51:
[...]

Dank voor je snelle antwoord. Ook met 20.2.2 WHQL lukt het installeren niet; meermaals op een volledig schone Windows met beide PSUs geprobeerd.
Haal alles eens uit de kast en test het daar(op doos van je MB oa)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hafermaut
Sorry voor het late antwoord, drukker dan verwacht.
jgj82 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:54:
Heb je de videokaart al eens uit het slot gehaald en teruggestort? Alle kabels in de PC gecontroleerd? Wellicht is er iets losgeschoten tijdens de verhuizing...
Al meerdere keren gedaan. Helaas, geen resultaat.
Hackus schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:55:
[...]

Haal alles eens uit de kast en test het daar(op doos van je MB oa)
Door de onverwachte drukte niet aan toe gekomen, ga ik zsm doen. Maar dan zou er kortsluiting zijn via de kast, is dat het idee?
Pagina: 1