Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade van R7 2700 naar R5 3600 interessant?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:02

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Mijn vraag
Is een upgrade van een R7 2700(non x) naar een R5 3600 de moeite waard?

Relevante software en hardware die ik gebruik
R7 2700/GTX1660/16GB

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ontzettend veel filmpjes op youtube over vergelijkingen tussen die twee.
En andere sites met tests.

Maar toch lees ik overal alleen maar als je puur op gamen gericht bent is de R5 3600 interessant.
Ik game af en toe en verder veel ander werk waarbij multitasken nodig is.

Merk ik nou direct echt veel prestatiewinst of moet ik bijv. eerder naar een 3700? En moet zeggen dat het nu met de 2700 al heel vloeiend loopt en ik verder niet tegen problemen loop. Maar zag dat de 3600 gunstig geprijsd is en vind ik wel interessant.

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Alle reacties

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:55
Je geeft zelf al het antwoord: De 3600 heeft vooral meerwaarde bij gaming en weinig bij multitasken (als alle cores in gebruik zijn) want daar heeft de 2700 2 cores extra.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zo'n 10% op 1080p. voor oa Java en VMWare is een 3600 ook beter dan een 2700(non X) net welk gebruik je meeste waarde aan hecht

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:54
De 2700, helemaal als deze overgeklokt is zit niet ver van de 3600 qua gaming prestaties (enkele randgevallen negerend). De 3600 mag dan wel leuk geprijst zijn maar met een 2700 is het weggegooid geld (en met een 2600 eigenlijk ook).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
White Feather schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:52:
Je geeft zelf al het antwoord: De 3600 heeft vooral meerwaarde bij gaming en weinig bij multitasken (als alle cores in gebruik zijn) want daar heeft de 2700 2 cores extra.
Dat klopt, maar nu met het hele quarantaine gebruik ik bijna dagelijks om even te ontspannen. Al merk ik geen prestatiedrops of iets, alles loopt goed wat ik speel en ook recentere games.

Maar kan ik met de R5 3600 alleen de game ervaring dus verbeteren en ga ik er achteruit met andere applicaties?

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:54:
Zo'n 10% op 1080p. voor oa Java en VMWare is een 3600 ook beter dan een 2700(non X) net welk gebruik je meeste waarde aan hecht
Ja, ik game vooral op 1440p. Als de 3600 er niet was had ik ook totaal geen drang om te upgraden. Want alles loopt nog ontzettend soepel en loop nergens tegenaan.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
NitroX infinity schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:54:
De 2700, helemaal als deze overgeklokt is zit niet ver van de 3600 qua gaming prestaties (enkele randgevallen negerend). De 3600 mag dan wel leuk geprijst zijn maar met een 2700 is het weggegooid geld (en met een 2600 eigenlijk ook).
Dank je wel voor de info! Dan weet ik even voldoende inderdaad.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

H.Boss schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:56:
[...]

Ja, ik game vooral op 1440p. Als de 3600 er niet was had ik ook totaal geen drang om te upgraden. Want alles loopt nog ontzettend soepel en loop nergens tegenaan.
ook nog 5%, en voor Office taken ook beter. videobewerken etc. mja, ga je 2-3fps merken ?
Zou eerder een krachtiger GPU aanschaffen op 1440p

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Topicstarter
Hackus schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:58:
[...]

ook nog 5%, en voor Office taken ook beter. videobewerken etc. mja, ga je 2-3fps merken ?
Zou eerder een krachtiger GPU aanschaffen op 1440p
Nee, denk dat ik dat niet merk inderdaad.
MOet zeggen dat de videokaart alles wat ik speel super draait op 3440x1440p. Ook wat nieuwere games.
Doe het ook meer voor de ontspanning dan alles met alle toeters en bellen aan te kunnen hebben staan.

• g1j5
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:30
Ik moet wel zeggen dat ik de upgrade van een 2600 naar een 3600 wel echt merk met gamen. Qua fps maakt het niet veel verschil. Maar mn frametimes zijn wel echt verbeterd. Ik had veel last van micro-stutters met de ryzen 2600. Gamen met de ryzen 3600 voelt wel echt een stuk beter.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-11 19:24
Ik zou eens kijken hoeveel % CPU belasting je nu in game hebt, als dit consistent onder de 100% ligt heb je sowieso geen CPU bottleneck en heeft het upgraden maar een marginaal effect. Als je wel wilt upgraden, dan zou ik eerder naar een duurder model overstappen met evenveel cores (indien budget het toelaat), of nog een generatie wachten (Zen 3). Kortom, als het gewoon goed loopt gewoon lekker genieten :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1