[Windows 10] Beeldscherm groter maken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 25-06 14:25
Ik heb een laptop met Windows 10 draaien met een 27" scherm eraan gekoppeld.

Ik zou alles groter willen hebben, ik heb immers de ruimte met 27".

Echter, bij instellingen -> beeldscherm zijn de schaal- en layout instellingen niet bereikbaar. Ik zie grijze lege vlakken dus niks aan te klikken. Wat wel kan, zijn geavanceerde schaalinstellingen. Dat heb ik gedaan, met 125 werd alles veel te klein, daarna probeerde ik 200 en dat was wel prima.

Deze manier wordt door Windows 10 'niet aangeraden'. Daarom heb ik het maar even teruggezet, misschien zjin er betere manieren. Nu staat ie weer op standaard. Zo klein is het allemaal ook weer niet eigenlijk, maar ik merk vaak dat ik naar mijn scherm kruip. Wat is nou 'de beste' instelling met 27"? Waarom kan ik schaal en lay-out niet aanpassen, maar alleen de geavanceerde schaalinstellingen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Krauts
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-01 20:49
De fysieke afmeting van jouw scherm zegt niks over de ruimte 'in / op' je scherm; Dat noemen we resolutie. Dus kijk even naar de aanbevolen resolutie van jouw monitor en kijk allereerst of deze ook in Windows ingesteld staat. Daarna kun je stoeien met DPI en schaal en lay-out. Als die grijs blijven, controleer dan of de videokaart drivers geïnstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
De driver van de videokaart is nu bijgewerkt, en GeForce Experience zegt 'je hebt het nieuwste Geforce Game Ready stuurprogramma'. Ben ik nu dus klaar met stuurprogramma's installeren voor de videokaart (Nvidia Geforce GTX 850m)?

Ik heb een LG 27UD59-B (4K). Ik hoef geen drivers van de monitor te installeren lijkt me he? Wat zouden redenen zijn om dit te doen? Er is wel een software tool Onscreen Control van LG die ik heb geinstalleerd.

edit: sinds ik op detecteren heb gedrukt kan ik wel e.e.a bij schaal aanpassen.

Mijn resolutie is 3840x2160 (4K) en ik zie nu opeens wel schaalinstellingen.

Wat raad men aan met een 4K 27" scherm, de ingestelde 175% of wellicht hoger? Bij 'aanbevolen' staat 150%.

[ Voor 50% gewijzigd door brambello op 02-04-2020 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
Nu kan ik weer niks bij 'Schaal en Layout', heeft iemand een idee waardoor het de ene keer wel kan en de andere keer niet?