Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-07 21:06
Hallo allemaal,

Voor een reisje eind Mei heb ik via booking.com een reservering gemaakt bij een Hotel. Dit was zonder gratis annulering. Nu heb ik geprobeerd deze reis kosteloos te annuleren via het hotel, echter deze wil niet meewerken.

Nu vraag ik mij het volgende af:
Ik heb de reservering bevestigd via mijn creditcard (ics kaart via ABN Amro). Echter ik zie nergens een reservering staan in mijn creditcard overzicht. Nu weet ik uit eerdere reisjes dat dit uiteindelijk voldaan wordt als je incheckt bij het hotel.

- Kan ik er onderuit komen als ik niet incheck bij het hotel?
- Als ik mijn creditcard opzeg, wordt het bedrag dan wel afgeschreven?
- nog andere tips of suggesties?

Bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Je creditcard is enkel een betaalmethode, die staat in principe los van van de overeenkomst die je bent aangegaan.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
g0tanks schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:51:
Je creditcard is enkel een betaalmethode, die staat in principe los van van de overeenkomst die je bent aangegaan.
In booking.com wordt aangegeven: “Je hebt je reservering per creditcard gegarandeerd”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Ze kunnen (en zullen) gewoon het bedrag van je credit-card afboeken. Hiervoor heb je immers al toestemming gegeven bij de boeking.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
monofear schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:52:
[...]

In booking.com wordt aangegeven: “Je hebt je reservering per creditcard gegarandeerd”
Ja, maar wat ik wil zeggen is dat de overeenkomst die je bent aangegaan (dat je in mei een bedrag moet aftikken voor een hotelkamer) blijft staan of je je creditcard nou kwijtraakt, opzegt of wat dan ook.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
Je hebt geboekt via booking.com, dus daar moet je je geld terugvragen, niet bij het hotel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:28

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

g0tanks schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:51:
Maar om de creditcard te kunnen gebruiken heb je een overeenkomst de verstrekker en om de creditcard te kunnen accepteren heeft de merchant ook een overeenkomst. Aan creditcardbetalingen zitten vaak aanvullende verzekeringen en voorwaarden waardoor het betalen van met een creditcard je meer rechten kan geven. Je moet contact opnemen met je creditcardmaatschappij om dit na te vragen, of alle kleine lettertjes gaan doorspitten.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:29

De Nelis

en anders maar niet...

monofear schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:48:
Hallo allemaal,

Voor een reisje eind Mei heb ik via booking.com een reservering gemaakt bij een Hotel. Dit was zonder gratis annulering. Nu heb ik geprobeerd deze reis kosteloos te annuleren via het hotel, echter deze wil niet meewerken.
Heb je al contact gehad met booking.com?

time is infinite, but each week is ten hours short..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
De Nelis schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:56:
[...]

Heb je al contact gehad met booking.com?
Ja, maar door de huidige omstandigheden met corona geven ze aan dat de prioriteiten niet bij de reserveringen liggen die verder dan 1 maand in de toekomst liggen.
Dus dat wil zeggen dat ik nog minimaal 1 maand moet wachten totdat booking iets voor mij kan/wil betekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 11:56
Dit was zonder gratis annulering. Nu heb ik geprobeerd deze reis kosteloos te annuleren via het hotel, echter deze wil niet meewerken.
Ehm.. duh?

Wat je allemaal aangeeft verder staat gelijk aan niet legitiem onder je overeenkomst proberen uit te komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:18
monofear schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:59:
[...]

Ja, maar door de huidige omstandigheden met corona geven ze aan dat de prioriteiten niet bij de reserveringen liggen die verder dan 1 maand in de toekomst liggen.
Dus dat wil zeggen dat ik nog minimaal 1 maand moet wachten totdat booking iets voor mij kan/wil betekenen.
Maar die gaan dat denk ik ook niet doen, want jij wilde een paar euro besparen door het zonder annulering te boeken. En nu wil je wel annuleren en dan moet booking.com dat gaan regelen. Ik geef je weinig kans, maar dat betekent niet dat je het niet moet proberen natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
dehardstyler schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:00:
[...]

Maar die gaan dat denk ik ook niet doen, want jij wilde een paar euro besparen door het zonder annulering te boeken. En nu wil je wel annuleren en dan moet booking.com dat gaan regelen. Ik geef je weinig kans, maar dat betekend niet dat je het niet moet proberen natuurlijk. ;)
Ik ga er van het gemak vanuit dat het reisje voor de Corona uitbraak al was geboekt, dus je kan TS niet helemaal aanrekenen.

En hoe zou het dan zitten als je geboekt had naar een land die in Lockdown zit? Heb je dan ook pech?

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• finsdefis
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
naitsoezn schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:54:
Ze kunnen (en zullen) gewoon het bedrag van je credit-card afboeken. Hiervoor heb je immers al toestemming gegeven bij de boeking.
Dit dus.

Ik had een soortgelijk iets:
- 1 boeking niet-restitueerbaar, gegarandeerd met CC, geld werd na oorspronkelijke verblijfdatum gewoon afgeboekt;
- maar ook: 1 boeking niet-restitueerbaar reeds betaald met CC, hotel wilde echter wél meewerken, kreeg geld binnen 7 dagen terug

Het enige waar je op kan hopen is coulance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Side-note, maar zijn hotels uberhaupt open momenteel? Elk zelf respecterend hotel annuleert toch gewoon alle zaken t/m 1 juno (haha)? Als je nou in maart bent wezen boeken, dan .. ja.. carte blanche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:18
michael3 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:03:
[...]

Ik ga er van het gemak vanuit dat het reisje voor de Corona uitbraak al was geboekt, dus je kan TS niet helemaal aanrekenen.

En hoe zou het dan zitten als je geboekt had naar een land die in Lockdown zit? Heb je dan ook pech?
Ik zou het je nog sterker vertellen: ik HEB een reis geboekt naar een land dat in lockdown zit! Namelijk Spanje, eerste week van januari geboekt. Midden juni is het de bedoeling dat ik daar aan het strand lig, ben benieuwd of het door gaat. Wel ga ik bij mijn hotel €7 meer betalen, omdat ik daar pas de kaart hoef te trekken in de lobby. En dus mag ik 24h voor ik daar sta nog zeggen dat ik niet kom. Kan het iedereen aanraden!

Nu is het corona, de volgende keer breek je een been en kun je ook niet gaan. Zorg dat je kan annuleren.

Wanneer is de reis geboekt @monofear? Als je hem bijvoorbeeld vorig jaar augustus - december geboekt hebt, dan geef ik je nog wel een kans. Maar als je midden februari of begin maart geboekt hebt, dan kan je fluiten naar je centen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waaj
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
monofear schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:59:
[...]

Rustig een maand wachten dus. Wie weet is eind mei reizen weer mogelijk en dan kan je nog genieten van je vakantie. En anders is er dan de mogelijkheid om te kijken of je nog kan annuleren zonder dat het je de hele reissom kost.

En de les voor de volgende keer: alleen zonder mogelijkheid om te annuleren boeken als je bereid bent dat geld kwijt te raken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:29

Rmg

- Als ik mijn creditcard opzeg, wordt het bedrag dan wel afgeschreven?
Ja dan zegt de ABN AMRO, oh hotel hier heb je het geld, wij kunnen niet meer zien van wie het was dus we gaan ook helemaal niet bij hem aankloppen. Of booking zegt, oh we kunnen niets innen, laat maar zitten joh.
|:(

Wat denk je zelf joh,

[ Voor 8% gewijzigd door Rmg op 02-04-2020 14:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Ervaringsdeskundige hier:

wacht af tot ZEKER is dat je die trip niet kan maken. Is dat al zeker?
Neem dan TELEFONISCH! contact op met booking.com, in mijn geval moest dat in het Engels (geen probleem , is toch mijn voertaal) en het telefoonnummer zoek je via google, want booking.com heeft er alles aan gedaan om je tot de chat/self service te pushen.

Toen ik de dame eenmaal aan de telefoon had, was het zo geregeld, ze begreep het probleem, even overleggen en klaar.
Toen moest ik een bewijs van betaling/reservering overleggen via de mail (screenshotje dat het hotel de boeking had afgeschreven) en een week later stond het geld in mijn Booking.com account als tegoed.
Hiervan krijg je ook een notificatie. Dan log je in op je booking.com account, ga je naar de "wallet" en daar is een knop om het geld dan naar je creditcard terug te sturen, als "echt geld" en niet als tegoed in je booking.com account dus.

Het is wat omslachting, vooral die laatste stap, maar het ging verder prima. Heeft me niet meer dan 20 minuten totaal gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-07 11:56
michael3 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:03:
[...]

Nou deels, dit is dus het risico wat je neemt zodra je van een annuleringsverzekering afziet. Veel mensen nemen geen verzekering maar willen wel altijd geld terug in alle gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XallaX
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09:37

XallaX

Meow

Dit was zonder gratis annulering.
Dit ... is niet altijd handig. (ik snap je keuze maar bij boekingen verder voorruit kun je beter die paar euro betalen)

Je hebt met een niet te annuleren boeking gekozen voor het afzien van annuleren.
Booking.com verwijst naar de (reis)aanbieder, in dit geval het hotel ik denk dat je kan fluiten naar je geld.

Check de hotel voorwaarden en de opmerking van @Intelligo hierboven zou ik ook meenemen.

Booking.com:
6. Vooruitbetaling, annulering, no-show en de kleine lettertjes
Door het maken van een reservering met een Reisaanbieder, gaat u akkoord met de relevante annulerings- en no-showvoorwaarden van die Reisaanbieder, en alle aanvullende (leverings)voorwaarden van de Reisaanbieder die van toepassing kunnen zijn op uw reservering of uw verblijf (met inbegrip van de kleine lettertjes van de Reisaanbieder, weergegeven op ons Platform en de van toepassing zijnde huisregels van de Leverancier), inclusief de verleende diensten en/of producten die worden aangeboden door de Reisaanbieder. De voorwaarden voor levering, aankoop, gebruik en vervoer kunnen worden verkregen bij de desbetreffende Reisaanbieder.

(bron: https://www.booking.com/c...6e451c1a70da5a6b72#tcs_s6 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
dehardstyler schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:09:
[...]

Ik zou het je nog sterker vertellen: ik HEB een reis geboekt naar een land dat in lockdown zit! Namelijk Spanje, eerste week van januari geboekt. Midden juni is het de bedoeling dat ik daar aan het strand lig, ben benieuwd of het door gaat. Wel ga ik bij mijn hotel €7 meer betalen, omdat ik daar pas de kaart hoef te trekken in de lobby. En dus mag ik 24h voor ik daar sta nog zeggen dat ik niet kom. Kan het iedereen aanraden!

Nu is het corona, de volgende keer breek je een been en kun je ook niet gaan. Zorg dat je kan annuleren.

Wanneer is de reis geboekt @monofear? Als je hem bijvoorbeeld vorig jaar augustus - december geboekt hebt, dan geef ik je nog wel een kans. Maar als je midden februari of begin maart geboekt hebt, dan kan je fluiten naar je centen denk ik.
Reis is geboekt op 6 februari. Bestemming is in Dusseldorf Duitsland. Hotels kunnen evt open zijn, maar verder is er dan wss helemaal niks te doen daar als het corona aanhoudt. Betreft een voetbal team weekend, reis staat gepland laatste weekend van mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

monofear schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:25:
[...]

Reis is geboekt op 6 februari. Bestemming is in Dusseldorf Duitsland. Hotels kunnen evt open zijn, maar verder is er dan wss helemaal niks te doen daar als het corona aanhoudt. Betreft een voetbal team weekend, reis staat gepland laatste weekend van mei.
Ah, kijk, daar kan hotel/booking.com natuurlijk ook weinig aan doen.

Dat risico weet ik niet of je opgelost gaat krijgen, ook telefonisch. In mijn geval had het land van bestemming de grenzen dichtgegooid. Ik KON er dus niet komen. Jij kan dat (tot noch toe) wel.

Lullig? Beetje. Maar goed je hebt er zelf voor gekozen om zonder annuleringsmogelijkheid te boeken en je kan nog steeds gaan. Waarom moet het hotel voor die kosten opdraaien.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 472287 op 02-04-2020 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
@monofear als je wilt annuleren terwijl het hotel mogelijk wel open is zul je logischerwijs gewoon aan de overeenkomst vast zitten. Als later blijkt dat het hotel in Mei dicht is, en ze dus zelf moeten annuleren is het een ander verhaal.

Het punt dat er verder niks te doen is is niet het probleem van het hotel.

Je zult dus gewoon even af moeten wachten totdat er meer duidelijkheid is of het hotel open is. De enige andere optie is om er met het Hotel of Booking.com uit te komen, maar dat heb je al geprobeerd

[ Voor 24% gewijzigd door Woy op 02-04-2020 14:29 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 224360

monofear schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:25:
[...]

Als jij gewoon naar Duitsland mag reizen en het hotel is open heb je helemaal geen poot om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monofear
Bedankt allemaal, dar wordt dus nog effe afwachten tot er meer duidelijk is.
Pagina: 1