Bedreigingen van tweaker 'Abati'

Pagina: 1
Acties:
  • 1.201 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delings
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-09 12:25
Beste tweakers,
Ik probeer al een tijdje een Corsair RM1000X voeding te verkopen via tweakers. Hierin ben ik gisteren 1-4-2019 tot een akkoord gekomen met gebruiker ‘Abati’. Ik heb ‘Abati vervolgens om 9:31 vanmorgen op de hoogte gesteld dat ik zijn geld had ontvangen en dat ik later vandaag zijn pakket op de post ging doen. Echter om 11:00 wilde ‘Abati ineens van de koop afzien, en toen ik niet reageerde omdat ik bezig was, kreeg ik het dreigement dat als ik hier niet per direct zijn geld terugstortte, hij aangifte ging doen bij de politie. Ik heb hierop zijn geld teruggestort en zijn nummer geblokkeerd.
Vervolgens heb ik op zijn V&A profiel een negatieve review geplaatst waarin ik andere tweakers aanraadde om uit te kijken met deze persoon. Hierop volgde een nieuw dreigement via SMS. Afbeeldingen hiervan zijn bijgevoegd.
Graag zou ik zien dat er actie wordt ondernomen tegen deze tweaker, want het bedreigen van medetweakers lijkt me niet de bedoeling.

Groeten,
DelingsAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GrcWJNXECqSsxe1FjZSjRYGJWdc=/f/image/4FG9aeT0MxSimRsYgE99Og8R.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DPmGEC1X-NtBNm0ZunBwTu3z_84=/f/image/4hBImmBqoTgDTarxyJSG5UyR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5tncbO-liIoMqObmvKr2Cq9qvOE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DVklVjPTXeHPlsxVs4UyEN94.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:03
Die abati komt, naar aanleiding van bovenstaande berichten, nogal onstabiel over, maar van een bedreiging zoals deze in de wet is benoemd is hier geen sprake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delings
Flavius schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:35:
Die abati komt, naar aanleiding van bovenstaande berichten, nogal onstabiel over, maar van een bedreiging zoals deze in de wet is benoemd is hier geen sprake.
Ja hij hoeft van mij ook niet naar de gevangenis, maar dit lijkt me geen wenselijk gedrag op dit platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:23
Flavius schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:35:
Hangt er een beetje vanaf wat er met die "voordat t erger wordt" bedoeld werd en of TS zich daardoor bedreigd voelde.

Maar snap je punt. Juridisch is het niet zomaar bedreiging maar het is wel dreigen met iets (aangifte) wat niet thuishoort op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:51
@Delings Heb je het pakket wel weer op kunnen halen, want anders heeft hij zo het geld en het product.

Wel een beetje vreemde gang van zaken, moet ik zeggen. Ik vind het trouwens best wel een bedreiging in de trant van "of anders...". Op zich zou ik het niet gek vinden als ze hier bij Tweakers tegen optreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik denk dat je het beste je review kan aanpassen over het oplichtingsgedeelte. Een negatieve review vind ik wel terecht (hij lijkt wel heel erg ongeduldig aan de tijdslijn te zien, maar wij zien niet hoe lang er tussen zat voordat hij zich 'zorgen begon te maken'), maar dat het mogelijk een oplichter zou zijn vind ik overdreven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flavius
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:03
Delings schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:59:
[...]

Ja hij hoeft van mij ook niet naar de gevangenis, maar dit lijkt me geen wenselijk gedrag op dit platform.
Eens dat het inderdaad geen wenselijk gedrag is en dat er vanuit Tweakers best een waarschuwing mag komen.
Philip Ross schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:00:
Hangt er een beetje vanaf wat er met die "voordat t erger wordt" bedoeld werd en of TS zich daardoor bedreigd voelde.
Nee hoor.
Er is een verschil tussen bedreigd worden en u bedreigd voelen. Niet elke bedreiging is dus strafbaar. U doet aangifte als u bedreigd wordt met:

de dood
ernstig letsel
verkrachting of aanranding

U kunt mondeling worden bedreigd of schriftelijk, bijvoorbeeld via e-mail, chat of sociale media. Bewaar altijd het bewijs.
Philip Ross schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:00:Maar snap je punt. Juridisch is het niet zomaar bedreiging maar het is wel dreigen met iets (aangifte) wat niet thuishoort op tweakers.
Hij kan "dreigen" met aangifte, maar die gaat de Politie echt niet opnemen, omdat er geen sprake is van oplichting zoals die in de wet benoemd is. Sowieso is het geen gevalletje strafrecht, maar privaatrecht.

De soep wordt niet zo heet gegeten, als zij wordt opgediend. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delings
sorted.bits schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:05:
@Delings Heb je het pakket wel weer op kunnen halen, want anders heeft hij zo het geld en het product.

Wel een beetje vreemde gang van zaken, moet ik zeggen. Ik vind het trouwens best wel een bedreiging in de trant van "of anders...". Op zich zou ik het niet gek vinden als ze hier bij Tweakers tegen optreden.
Ja, pakketje staat weer veilig thuis gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:23
Zoals ik aangaf, het hangt af van wat er met dat "erger" bedoeld werd. Dat kan namelijk een van de bovenstaande zaken zijn. Die hoeven niet expliciet genoemd te zijn.
[...]

[...]
Hij kan "dreigen" met aangifte, maar die gaat de Politie echt niet opnemen, omdat er geen sprake is van oplichting zoals die in de wet benoemd is. Sowieso is het geen gevalletje strafrecht, maar privaatrecht.

De soep wordt niet zo heet gegeten, als zij wordt opgediend. ;)
Klopt verder helemaal. Heeft de politie niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delings
Satch schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:11:
Ik denk dat je het beste je review kan aanpassen over het oplichtingsgedeelte. Een negatieve review vind ik wel terecht (hij lijkt wel heel erg ongeduldig aan de tijdslijn te zien, maar wij zien niet hoe lang er tussen zat voordat hij zich 'zorgen begon te maken'), maar dat het mogelijk een oplichter zou zijn vind ik overdreven. :)
Mijn laatste bericht daarvoor was om 0:29. Voordat ik ging slapen, screenshot is vanaf vanmorgen.

Ik moet de review misschien anders formuleren inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
Delings schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:37:
[...]

Ja, pakketje staat weer veilig thuis gelukkig.
Je had het toch op de post gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 23:00
vervelende gang van zaken, ik zou mn nummer ook niet zomaar aan een onbekende geven.

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik ga eens kijken. En @Delings Volgende keer gewoon even een DM naar een V&A admin, ipv een publiekelijk topic, ok?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.