Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik gebruik al jaren bunq free wat ik er van gebruikte, de rekening om ideal te gebruiken ( betalen in webshops, betaalverzoeken ontvangen en sturen naar nederlandse vrienden. ).

Bunq heeft beslist om free -> premium te maken dwz van 0 euro naar 95,88 euro per jaar en ik ga nooit de bank echt gebruiken, mijn primaire bank is in België

Dus graag tips voor een gratis alternatief of goedkoop ( 1 euro / maand voor rekening + ideal lijkt me ok )

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gratis bankieren bestaat in NL niet echt meer vziw. Overal betaal je wel iets.
Maar wat had je zelf al gezocht en gevonden?

Edit: hier staan de banken die meedoen aan ideal. Daar zul je dus moeten zoeken.
https://www.ideal.nl/partners/issuers/

[ Voor 33% gewijzigd door The Eagle op 02-04-2020 14:06 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legofanaten
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:20
Het lijstje met banken dat Ideal ondersteunt is hier te vinden: https://www.ideal.nl/partners/issuers/
Kijk ook eens hier: https://www.geld.nl/spare...g-openen-als-buitenlander

Er is wel een verschil tussen wat wettelijk mag en hoe de banken dit implementeren. Omgekeerd heb ik ooit in België een bankrekening proberen te openen (bij KBC) en daar wilde het filiaal toch echt niet aan meewerken omdat ik niet genoeg kon motiveren waar de rekening voor nodig is.

dus...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
MoneYou (ABN) is nog steeds gratis voor alleen de app. Ook daarmee kun je iDeal betalingen doen. Wil je een pas er bij hebben dan ga je betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomsworld schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:21:
Ik gebruik al jaren bunq free wat ik er van gebruikte, de rekening om ideal te gebruiken ( betalen in webshops, betaalverzoeken ontvangen en sturen naar nederlandse vrienden. ).

Bunq heeft beslist om free -> premium te maken dwz van 0 euro naar 95,88 euro per jaar en ik ga nooit de bank echt gebruiken, mijn primaire bank is in België

Dus graag tips voor een gratis alternatief of goedkoop ( 1 euro / maand voor rekening + ideal lijkt me ok )
Ik zie dat ik alsnog een factuur van 0 krijg wegens jaren gratis klant zijn. Geen idee hoe lang dat duurt, maar als ik moet betalen is het ook klaar. Heb jij dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michael3
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
sypie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:17:
MoneYou (ABN) is nog steeds gratis voor alleen de app. Ook daarmee kun je iDeal betalingen doen. Wil je een pas er bij hebben dan ga je betalen.
Ik heb Moneyou met pas, die is tot nu toe nog steeds gratis.

Aan dit bericht kan men geen rechten ontlenen, sterker nog bij het lezen van de reactie en Signature stem je ermee in dat ik niet verandwoordelijk ben voor mijn eigen reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:37:
[...]

Ik zie dat ik alsnog een factuur van 0 krijg wegens jaren gratis klant zijn. Geen idee hoe lang dat duurt, maar als ik moet betalen is het ook klaar. Heb jij dat niet?
3 maanden staat in de mail.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
sypie schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:17:
Daar dacht ik aan alleen is de app niet beschikbaar in de Belgische store en MoneYou.be is gestopt.

Het zou gewoon idd leuk zijn dat er een Europese manier komt van ideal/bancontact ipv dat België en Nederland een verschillende implementatie hebben. Of nog beter dat ING België bv ideal gaat ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomsworld schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:03:
[...]

3 maanden staat in de mail.
Ik heb geeneens een mail (gezien?) dus zonder dit topic wist ik van niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

N26 of Revolut geen optie? Geen ideal, maar wel gratis (prepaid?) credit-card...

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
naitsoezn schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:12:
N26 of Revolut geen optie? Geen ideal, maar wel gratis (prepaid?) credit-card...
Heb ik al specifiek alleen op zoek naar ideal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsiejjj92
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 27-09 04:40
Moneyou Go is eigenlijk de enige gratis rekening in Nederland die overblijft. Je zou even kunnen vragen via hun WhatsApp of je in aanmerking komt voor een rekening: +31 6 82542208

Als je echt een NL rekening wil met iDeal dan is ABN Amro (niet gratis) een optie wat ik van vrienden uit het buitenland hoor. Je kunt je situatie voorleggen via whatsapp (https://api.whatsapp.com/send?phone=31203433121) of via International Clients Desk. Ze accepteren ook EU paspoorten heb ik gehoord.

https://www.abnamro.nl/en...-that-best-suits-you.html

https://www.abnamro.nl/en...ational-clients-desk.html

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Datisraar
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 18:00
Tomsworld schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:21:

Je kunt nu de gratis Revolut rekening gebruiken met Ideal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbertJP
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 17-08 11:41
- bericht kan weg -

[ Voor 84% gewijzigd door AlbertJP op 04-12-2020 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
Datisraar schreef op donderdag 3 december 2020 @ 22:14:
[...]

Je kunt nu de gratis Revolut rekening gebruiken met Ideal!
Ik ga eens kijken maar op het 1e zicht is het enkel je revolut bijvullen met ideal. Ik wil kunnen betalen met ideal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
@Tomsworld Ook dat is inmiddels mogelijk, al moeten veel websites hun betaalomgeving hier nog op aanpassen. De vraag is wel of Revolut iDEAL ook beschikbaar stelt voor klanten die niet in Nederland wonen.

[ Voor 24% gewijzigd door TexMex op 04-12-2020 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Niet online

Tomsworld

Topicstarter
TexMex schreef op vrijdag 4 december 2020 @ 14:53:
@Tomsworld Ook dat is inmiddels mogelijk, al moeten veel websites hun betaalomgeving hier nog op aanpassen. De vraag is wel of Revolut iDEAL ook beschikbaar stelt voor klanten die niet in Nederland wonen.
Ik heb me net geregistreerd maar zo te zien nergens een ideal optie ik veronderstel dat land mee zal spelen.

Pagina: 1