PCIe 4.0 op PCIe 2.0

Pagina: 1
Acties:
  • 1.251 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartLeferink
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 18-04 08:27
Hallo,

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een upgrade van mijn huidige PC. Hiervoor heb ik de RX 5700 gevonden waarbij ik denk dat deze goed in mijn build past. Behalve 1 ding waar ik niet zeker van ben. Mijn huidge moederbord is nog redelijk oud en heeft een PCIe2.0 slot. De RX5700 heeft echter PCIe4.0. Is dit uberhaubt mogelijk en zal dit veel invloed hebben op het vermogen van de kaart? Ik weet toevallig dat 3.0 op 2.0 prima kan maar geld dit net zo voor 4.0 op 2.0?
Alvast bedankt.

Beste antwoord (via BartLeferink op 02-04-2020 13:23)

Verwijderd

Het past prima, en is ook backwards compatible.

Als je CPU en de rest van je systeem verder nog snel genoeg is gaat het absoluut prima :)

Ik zie nu dat je de 4690 hebt. Dat kan er nog prima mee door maar hangt natuurlijk wel van de games af die je wilt spelen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56
Het zal wel passen, maar als je moederbord zo oud is dat je PCIe 2.0 hebt, welke processor heb je dan?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartLeferink
De Intel Core i7 4690 heb ik momenteel. Ik dacht zelf dat deze nog goed genoeg is voor het gamen.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als je CPU en de rest van je systeem verder nog snel genoeg is gaat het absoluut prima :)

Ik zie nu dat je de 4690 hebt. Dat kan er nog prima mee door maar hangt natuurlijk wel van de games af die je wilt spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:56
BartLeferink schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:18:
De Intel Core i7 4690 heb ik momenteel. Ik dacht zelf dat deze nog goed genoeg is voor het gamen.
Ah, dat is minder slecht dan ik had verwacht inderdaad :) Lijkt me een prima optie dan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartLeferink
Verwijderd schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:19:

Super bedankt!
De games die ik voornamelijk speel zijn total war games. Laatst heb ik alleen Doom eternal aangeschaft en toen kwam ik er achter dat dit met mijn huidige build niet was te doen (Heb nu een gtx 760). Mij lijkt dat dit met deze CPU nog moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:09

Nemesizz

Untouchable

Haswell borden (gezien het een 4000 serie i7 i5 is) hebben gewoon PCI-e 3.0 sloten. Dat hadden Ivybridge borden/cpu's zelfs al. Dus zou het knap vinden als je een Haswell bord hebt met alleen 2.0 sloten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Kaspers
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 29-01-2022
Haswell heeft wel degelijk pci-e 2.0 slot, kijk maar naar bijvoorbeeld mainbord specs van MSI H81M-P33.
Ik heb dat board zelf ook en kamp met exact dezelfde problemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
D. Kaspers schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 01:02:
Haswell heeft wel degelijk pci-e 2.0 slot, kijk maar naar bijvoorbeeld mainbord specs van MSI H81M-P33.
Ik heb dat board zelf ook en kamp met exact dezelfde problemen.
Dat de moederbordfabrikant een dusdanige cheapskate is dat hij niet de noodzakelijke onderdelen voor pci-e 3.0 op het bord plakt en daardoor maar 2.0 aanbiedt, wil niet zeggen dat Intel niet als sinds Ivy Bridge ondersteuning biedt voor 3.0.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens, dit is een 2 jaar oud topic. Jullie bijdrages zijn beter besteed aan recente vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 30-09 15:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Inderdaad, oude koeien in de sloot laten. :Y

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.