Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game PC van 1000 (gebaseerd op BGG)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-08 16:14
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, beetje surfen soms - maar primaire doel is weer eens een game-pc te hebben waar ik weer aantal jaar mee vooruit kan. Speel niet de zwaarste spellen, maar wil gewoon iets kopen waar ik weer tijdje mee vooruit kan. Speel nu vooral indies (zoals Risk of Rain 2, Hades enzo) , maar ook daar moet ik soms op m'n laptopje ff terugschroeven tot laag-lager-laagste grafische instellingen.

Hoef dus niet perse een FPS te spelen in max-max settings, maar keertje ook van de laatste effecten kunnen genieten zou wel leuk zijn. En wil iets waar ik sowieso weer 4-5 jaar mee vooruit kan.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de € 1000,- (iets meer/minder is niet erg)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb een 144Mhz monitor (AOC Q27G2U/BK met Freesync), muis en toetsenbord - dus gaat om echt alleen de PC

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voornamelijk gewoon goede game-pc en vind voldoende schrijfruimte wel fijn. Dus zoek geen 256 GB schijfje, wil niet elke keer gamen hoeven te verwijderen om iets anders te kunnen installeren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een normale desktop-tower-kast is prima. Liefst (uiteraard) zo stil mogelijk. En gewoon strak/zwart design is prima - hoef geen poespas met LED-verlichting enzo. Heb ook geen behoefte om te gaan overclocken. Zoek een normale game-pc die ik stabiel kan draaien.

Ga je overklokken?
Nee dus ^^

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zoek vooral wat goedkeuring / second-opinion. Heb nu m'n specs gebaseert op basis van de laatste twee BBG's en vraag me af of het een goede samenstelling is / of er nog ergens iets van winst te behalen valt.

Kwam uit op het onderstaande:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 99,83€ 99,83
1VideokaartenMSI GeForce RTX 2060 Super Armor OC€ 462,-€ 462,-
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 84,95€ 84,95
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 90,75€ 90,75
1VoedingenCooler Master V550 Gold€ 117,55€ 117,55
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 114,61€ 114,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.143,69

Heb dus de GeForce RTX gekozen over de MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X - voornamelijk omdat in de BGG geroepen werd dat die Radeon wat issues had en meer voor de durfalls was ... ik heb 10+ jaar geleden wel zelf wat desktops in elkaar gesleuteld, maar zoek nu voornamelijk best-bang-for-my-bucks ... dus voor 1000,- de beste configuratie om mee te gamen.

Ben nog even aan het afwegen of ik het zelf ga bouwen of laat bouwen ... zelf bouwen is uiteraard goedkoper. Anders moet ik het bij iets als Azerty laten doen en die hebben niet alles beschikbaar - als ik het nu goed zie. Iemand hier nog advies / tips over?

Nog andere vraag, tijdens de verschillende topics dat mensen het hadden om Win10 voor 10,- erbij te laten installeren. Maar als ik hem nu los zoek, kom ik uit op een licentie van 100+ euro. Dus hoe/waar kan je dat doen dan? Of kan dat alleen als je hem laat bouwen bij een winkel?

[ Voor 0% gewijzigd door Skar op 02-04-2020 14:03 . Reden: prijs-budget iets aangepast, monitor specs toegevoegd ]

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

Alle reacties

• Doopy-X-
  • Laatst online: 18-11 18:07
Je zit momenteel boven je budget.

Dat gezegd hebbende, als je in de toekomst eventueel nog een extra m.2 slot wil gebruiken, zou je als moederbord ook kunnen kijken naar de pricewatch: MSI B450M Mortar Max

Deze heeft een m.2 slot extra, 2x USB 3.2 slots extra, een USB-c slot, S/PDIF audio uitgang & LED-verlichting. Je levert daar een VGA connectie, 2 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties van de Pro Max voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...

Je voeding is volgens mij ook wel erg aan de prijs, daar kunnen nog wel wat tientjes vanaf, geen idee hoeveel W je GPU nodig heeft, daar kan hopelijk iemand anders wel wat over zeggen.

De Windows 10 installatie is gratis te downloaden op een USB vanuit Microsoft, een key heb je al voor onder de 20 euro, Google is your best friend ;)

*burp*

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-11 17:12
Die Cooler Master is niet zo interessant voor die prijs, je kunt bijvoorbeeld gaan voor de Fractal Design ION+ 560W Platinum.

• Skar
Doopy-X- schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:41:
Je zit momenteel boven je budget.
Klopt - was ook beetje aan het zoeken hoe/waar ik iets vanaf kon snoepen zonder teveel in te leveren. Als dit de beste combi is, dan vind ik die 100,- meer ook wel goed.
Dat gezegd hebbende, als je in de toekomst eventueel nog een extra m.2 slot wil gebruiken, zou je als moederbord ook kunnen kijken naar de pricewatch: MSI B450M Mortar Max

Deze heeft een m.2 slot extra, 2x USB 3.2 slots extra, een USB-c slot, S/PDIF audio uitgang & LED-verlichting. Je levert daar een VGA connectie, 2 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties van de Pro Max voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...
Heb eventjes iets vertaling nodig ^^

m2.slot = om een extra SSD aan te sluiten, right? Dus dan kan ik een extra schijf aansluiten

VGA-connectie = alleen als je echt een oude monitor wilt aansluiten toch? Niet echt een verlies dus

2 normale PCE-e slots en 2 SATA-aansluitingen minder = als ik videokaart hebt en geen andere kaarten erin wil zetten, ook niet heel erg. Geluid en netwerk en alles zit al op het moederbord, toch? En SATA hoef ik ook niet meer als ik 1TB SSD heb met eventueel eentje extra

mATX-bord = was da? Een kleiner moederbord, right? Is dat juist niet een nadeel? Vind een grote kast niet heel erg.
Voelt beetje alsof op die kleinere bordjes je beetje moet inleveren in installatie-gemak (meer gepriegel en gepruts om alles aan te sluiten) en dat hoef ik dus nu niet - aangezien m'n kast gewoon groot/tower mag zijn.

Anders gezegd: is er ook een bord die ook deze meerwaarde heeft (zoals de extra slots enzo), maar die niet zo klein is?
Je voeding is volgens mij ook wel erg aan de prijs, daar kunnen nog wel wat tientjes vanaf, geen idee hoeveel W je GPU nodig heeft, daar kan hopelijk iemand anders wel wat over zeggen.
No idea - zelfde als met moederbord enzo, heb het overgenomen uit de BGG ... dus nam aan dat dit de beste voeding was voor deze configuratie.
De Windows 10 installatie is gratis te downloaden op een USB vanuit Microsoft, een key heb je al voor onder de 20 euro, Google is your best friend ;)
Uhm ... downloaden van Win10 dat ken ik idd ... maar kan je dan een legale key vinden via Google? Of is het dan een of andere schimmige site waar ze 'goedkoop' te krijgen zijn?

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• Skar
kyrillajax schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:44:
Die Cooler Master is niet zo interessant voor die prijs, je kunt bijvoorbeeld gaan voor de Fractal Design ION+ 560W Platinum.
Ok, zal ik eens naar kijken. Zoals ik al zei heb ik deze configuratie gebaseerd op de BGG - weet zelf weinig meer van hardware tegenwoordig. Gebruik altijd de BGG als basis ... vandaar ff de dubbel-check hier ^^

• Doopy-X-
  • Laatst online: 18-11 18:07
Skar schreef op donderdag 2 april 2020 @ 13:43:

Heb eventjes iets vertaling nodig ^^

m2.slot = om een extra SSD aan te sluiten, right? Dus dan kan ik een extra schijf aansluiten
Extra schijf via m.2, dus direct op je mobo klikken, dat levert snelheidswinsten op
2 normale PCE-e slots en 2 SATA-aansluitingen minder = als ik videokaart hebt en geen andere kaarten erin wil zetten, ook niet heel erg. Geluid en netwerk en alles zit al op het moederbord, toch? En SATA hoef ik ook niet meer als ik 1TB SSD heb met eventueel eentje extra
Netwerk zit erop, wifi niet, die zou je via een PCE-kaartje erin kunnen nemen. Je hebt ook wel PCE-slots, alleen minder dan de Pro Max, zelfde geldt voor SATA slots, daar heb je er gewoon 4 van.
mATX-bord = was da? Een kleiner moederbord, right? Is dat juist niet een nadeel? Vind een grote kast niet heel erg.
Voelt beetje alsof op die kleinere bordjes je beetje moet inleveren in installatie-gemak (meer gepriegel en gepruts om alles aan te sluiten) en dat hoef ik dus nu niet - aangezien m'n kast gewoon groot/tower mag zijn.
Inderdaad, kleiner dan een ATX-bord zodat deze ook in kleinere behuizingen kan maar niet hoeft, het is niet zo dat de installatie nu opeens een heel gedoe wordt omdat je een gewone ATX-toren hebt. Sommige mensen vinden het aangezicht wat minder mooi maar dat is smaak.
Anders gezegd: is er ook een bord die ook deze meerwaarde heeft (zoals de extra slots enzo), maar die niet zo klein is?
pricewatch: MSI B450 Tomahawk MAX
Voordelen van Mortar op de Tomahawk:
(1 extra m.2 slot, 2 extra USB poorten, S/PDIF audio uitgang en wordt iets minder warm dan de Tomahawk).

Als je geen moeite hebt met een mATX-bord in een ATX-toren te zien draaien, zou ik persoonlijk voor de Mortar gaan, meer waar voor je geld.
Uhm ... downloaden van Win10 dat ken ik idd ... maar kan je dan een legale key vinden via Google? Of is het dan een of andere schimmige site waar ze 'goedkoop' te krijgen zijn?
Een OEM-code is an sich niet illegaal maar iets wat systeembouwers gebruiken als ze een systeem opleveren, die is ook niet overdraagbaar naar een andere pc oid.

[ Voor 4% gewijzigd door Doopy-X- op 02-04-2020 14:12 ]

*burp*

• Skar
Doopy-X- schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:11:
Extra schijf via m.2, dus direct op je mobo klikken, dat levert snelheidswinsten op
[...]
Netwerk zit erop, wifi niet, die zou je via een PCE-kaartje erin kunnen nemen. Je hebt ook wel PCE-slots, alleen minder dan de Pro Max, zelfde geldt voor SATA slots, daar heb je er gewoon 4 van.
Helder. Het is dus niet ZONDER extra slots enzo. En ook niet zonder SATA :F
Inderdaad, kleiner dan een ATX-bord zodat deze ook in kleinere behuizingen kan maar niet hoeft, het is niet zo dat de installatie nu opeens een heel gedoe wordt omdat je een gewone ATX-toren hebt. Sommige mensen vinden het aangezicht wat minder mooi maar dat is smaak.

Als je geen moeite hebt met een mATX-bord in een ATX-toren te zien draaien, zou ik persoonlijk voor de Mortar gaan, meer waar voor je geld.
Belangrijkste voor mij zijn functionaliteiten zoals airflow en installatie-gemak. Hoe het eruit ziet, zie ik toch niet in die dichte kast. Heb dus nu m'n kast ook maar gewijzigd naar de be quiet! Pure Base 500 Zwart, want die Fractal Design Meshify C leek me op de afbeeldingen dat de zijkant transparant-ish was ... en dan zie ik wel de kabels en 'rommel' in de case :P
Een OEM-code is an sich niet illegaal maar iets wat systeembouwers gebruiken als ze een systeem opleveren, die is ook niet overdraagbaar naar een andere pc oid.
Ah ok, dus ik moet ff op zoek naar OEM-serie nummer. Thanks 8)7

• kyrillajax
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 06-11 17:12
Het is zeker ook niet verkeerd om de BBG als basis te gebruiken :), maar soms zitten er dingen bij die aangepast kunnen worden, omdat het simpel weg op dit moment beter is.

• Skar
Vraag me alleen af of m'n angst voor de MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X terecht is. En zoveel slechter zal die MSI GeForce RTX 2060 Super Armor OC niet performen, toch?

Misschien als je het echt met elkaar vergelijkt misschien, maar met m'n gaming zal ik daar waarschijnlijk niet heel veel van merken - toch?

Just checking ^^

• Skar
Ah ok. Maar in de BGG stonden opmerkingen over dat die RX 5700 kaarten geplaagd werden door problemen. Werd beetje afgeschrikt daardoor. Of is dat inmiddels al wel verholpen cq niet zo erg als het beschreven werd in de BGG? Want 20% verschil vind ik - voor dezelfde prijs - toch wel aanzienlijk groot verschil

• Skar
En nog een vraag, ik wil hem bij Azerty laten bouwen, maar zag dat ze het geheugen wat ik nu erin had bedacht (welke ik dus uit de BGG had gehaald) - die is niet beschikbaar bij Azerty. Dat ging dan om de Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK

Als ik dan op basis van specs vergelijk, kom ik uit bij Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16. Is dat dan ook goed geheugen? Hoe/waar kan ik dat aan zien/uitvinden wat het beste geheugen hiervoor is?

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
@Hackus zei in een ander topic dat het was opgelost. Daarnaast Nvidia kaarten hebben ook zo zijn problemen hoor. Ik zat altijd bij het AMD kaart en was er dik tevreden over, ik heb nu sinds 2 a 3 jaar Nvidia, wat een ergenis is dat met zijn drivers. Ieder zijn ervaringen zijn anders, ik zou daar niet zo op letten.

Fabrikanten horen nou eenmaal een product naar behoren te leveren, is dit niet het geval gelijk bellen en vragen of zij jouw probleem met het product fixen, desnoods je een andere opsturen. Zo heb ik een nieuwe Nvidia kaart gekregen van Asus ...

Je kan het geheugen wat je nodig hebt terug vinden op de product pagina van je moederbord --> https://www.msi.com/Mothe...-A-PRO-MAX#support-mem-19

• Skar
Glamourt schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:21:
@Hackus zei in een ander topic dat het was opgelost. Daarnaast Nvidia kaarten hebben ook zo zijn problemen hoor. Ik zat altijd bij het AMD kaart en was er dik tevreden over, ik heb nu sinds 2 a 3 jaar Nvidia, wat een ergenis is dat met zijn drivers. Ieder zijn ervaringen zijn anders, ik zou daar niet zo op letten.

Fabrikanten horen nou eenmaal een product naar behoren te leveren, is dit niet het geval gelijk bellen en vragen of zij jouw probleem met het product fixen, desnoods je een andere opsturen. Zo heb ik een nieuwe Nvidia kaart gekregen van Asus ...

Je kan het geheugen wat je nodig hebt terug vinden op de product pagina van je moederbord --> https://www.msi.com/Mothe...-A-PRO-MAX#support-mem-19
Denk dat je idd daar wel een punt hebt. De BGG is ook inmiddels alweer een maand oud, dus drivers zullen waarschijnlijk ook wel weer iets verbeterd zijn (mag ik hopen).

Qua geheugen weet ik eerlijk gezegd niet waar ik naar moet kijken. Thanks voor de link, maar is allemaal net beetje te technisch voor me. Als ik bij compatibility kijk, krijg ik allemaal opties ... geen idee :?
Ik had hier op Tweakers de verschillende alternatieven bekeken en kwam uiteindelijk - na side-by-side vergelijken in Pricewatch uit op die Corsair. Lastige vind ik alleen dat ik aanneem dat geheugen op andere zaken gekozen wordt voor een configuratie, naast of het compatible is... vandaar even m'n vraag hier.

Maar ok, alle eerder gegeven informatie meegenomen, is dit de tussenstand van wat ik denk dat het moet worden:

1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 100,05€ 100,05
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 460,05€ 460,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 63,90€ 63,90
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 90,90€ 90,90
1VoedingenCooler Master V550 Gold€ 117,-€ 117,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.120,51

[ Voor 0% gewijzigd door Skar op 02-04-2020 17:26 . Reden: typo ]

• Glamourt
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07-10 12:40
Dat geheugen staat niet in de QVL het zou best werken. Maar als er iets mis mee is. Dan zegt MSI, ja sorry er staat nergens aangegeven dat het compatible is met jouw moederbord. Voor het zekere zal ik een kitje pakken, die wel in de QVL staat. Dit kitje staat er wel in:

pricewatch: G.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-11 22:15
Skar schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:25:
[...]

Denk dat je idd daar wel een punt hebt. De BGG is ook inmiddels alweer een maand oud, dus drivers zullen waarschijnlijk ook wel weer iets verbeterd zijn (mag ik hopen).

Qua geheugen weet ik eerlijk gezegd niet waar ik naar moet kijken. Thanks voor de link, maar is allemaal net beetje te technisch voor me. Als ik bij compatibility kijk, krijg ik allemaal opties ... geen idee :?
Ik had hier op Tweakers de verschillende alternatieven bekeken en kwam uiteindelijk - na side-by-side vergelijken in Pricewatch uit op die Corsair. Lastige vind ik alleen dat ik aanneem dat geheugen op andere zaken gekozen wordt voor een configuratie, naast of het compatible is... vandaar even m'n vraag hier.

Maar ok, alle eerder gegeven informatie meegenomen, is dit de tussenstand van wat ik denk dat het moet worden:

1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 100,05€ 100,05
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 90,90€ 90,90
1VoedingenCooler Master V550 Gold€ 117,-€ 117,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.120,51
Ik zou een paar dingen aan je build wijzigen. Ik zou geen RAM van Corsair aanraden. Je moet geluk hebben of deze Ryzen compatible is. Je kan ook voor deze Crucial RAM gaan: pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B. Daarnaast zou ik je voeding voor deze aanpassen: pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W. Deze is van hogere kwaliteit en goedkoper dan de Cooler Master V550 Gold.

• Skar
Jotyjo schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:34:
[...]

Ik zou een paar dingen aan je build wijzigen. Ik zou geen RAM van Corsair aanraden. Je moet geluk hebben of deze Ryzen compatible is. Je kan ook voor deze Crucial RAM gaan: pricewatch: Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B. Daarnaast zou ik je voeding voor deze aanpassen: pricewatch: be quiet! Straight Power 11 550W. Deze is van hogere kwaliteit en goedkoper dan de Cooler Master V550 Gold.
Kijk, daarom ben ik altijd zo blij met deze community! Thanks beiden (ook Glamourt) voor het meedenken.
Ik ga m'n pakketje weer iets aanpassen _/-\o_

• Skar
Dit wordt hem dan:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 98,03€ 98,03
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 89,94€ 89,94
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 98,05€ 98,05
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 115,85€ 115,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.100,82

Had gevraagd bij Azerty of ze hem kunnen bouwen, maar weet niet of ik het geduld heb om daar op te wachten. Vraag me alleen beetje af of ik het nog kan. 10+ jaar geleden voor het laatst een desktop in elkaar gezet ... zoveel is er niet veranderd, toch?

En klein dingetje dan nog: heb je nog steeds koelpasta nodig tussen de koeler en processor en wordt dat standaard meegeleverd of moet je dat los bestellen?

• 3ssjuh
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13:14
Het in elkaar zetten stelt weinig voor, genoeg tutorials en filmpjes van te vinden. Verder zit op de koeler die je bij de Ryzen 3600 krijgt al koelpasta gesmeerd, dus daar hoef je niets voor te bestellen.

• Jotyjo
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 20-11 22:15
Skar schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 09:25:
Dit wordt hem dan:

1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 175,-€ 175,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 98,03€ 98,03
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 89,94€ 89,94
1Voedingenbe quiet! Straight Power 11 550W€ 98,05€ 98,05
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 115,85€ 115,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.100,82

Had gevraagd bij Azerty of ze hem kunnen bouwen, maar weet niet of ik het geduld heb om daar op te wachten. Vraag me alleen beetje af of ik het nog kan. 10+ jaar geleden voor het laatst een desktop in elkaar gezet ... zoveel is er niet veranderd, toch?

En klein dingetje dan nog: heb je nog steeds koelpasta nodig tussen de koeler en processor en wordt dat standaard meegeleverd of moet je dat los bestellen?
Ik heb kortgeleden voor het eerst mijn eerste computer in elkaar gezet. Ik heb veel hulp gehad aan de tutorials van het YouTube kanaal Paul's Hardware.

Bij de stock cooler zit al koelpasta op de cooler zelf dus dat hoef je niet los te bestellen.

• Skar
Kewl - dan ga ik het gewoon bestellen en dan thuis weer lekker hobby-en

Thanks allemaal voor jullie hulp!

• Skar
Wil nog even iedereen bedanken. Heb afgelopen week de eerder genoemde configuratie binnengekregen en in elkaar geknutselt. Heb meerdere stappenplannen gevolgd. Lastigste was eigenlijk het monteren van de koeler op de processor... die gingen namelijk met zogenaamde spring loaded schroeven. Dus moest best wat druk uitoefenen tijdens het monteren en was - door wat gepiep en gekraak - bang dat ik het allemaal stuk maakte. Maar na het kijken van wat filmpjes toch gelukt.

Ook wil ik nog ff m'n dank uitspreken voor het advies van Jotyjo mbt de voeding. Heerlijk zo die modulaire voeding, precies genoeg kabels voor wat je nodig hebt. En ook de kast heeft met positief verrast, zoveel mogelijkheden om de kabels weg te werken etc.

Pagina: 1