Op een website die ik voor een vriend in elkaar aan het zetten ben, heb ik een Google Maps embed naar zijn adres erin gezet. Dit werkt verder prima. Maar om het voor de mobiele gebruikers ook leesbaar te maken wilde ik dit responsive maken. Dat heb ik gedaan met behulp van de volgende CSS code:
Nu is er echter een behoorlijk stuk lege pagina tot aan het volgende element. Dit wil ik natuurlijk weg hebben zodat het een en ander netjes op elkaar aansluit.
/f/image/QEL8NfNG1xJNZtOir4mwthGb.png?f=fotoalbum_large)
Met het wijzigen van de relative position en daar de bottom parameter toe te voegen wilde ik dit naar 0 brengen, echter dat werkt niet.
Als ik het hele responsive CSS deel eruit haal sluit wel alles prima op elkaar aan. Echter heeft de embed map dan een vaste afmeting wat niet handig is voor mobiele gebruikers.
link verwijderd
Kan iemand mij simpel uitleggen hoe ik dit moet doen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| <style> .google-maps { position: relative; padding-bottom: 75%; // This is the aspect ratio height: 0; overflow: hidden; } .google-maps iframe { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100% !important; height: 40% !important; } </style> |
Nu is er echter een behoorlijk stuk lege pagina tot aan het volgende element. Dit wil ik natuurlijk weg hebben zodat het een en ander netjes op elkaar aansluit.
/f/image/QEL8NfNG1xJNZtOir4mwthGb.png?f=fotoalbum_large)
Met het wijzigen van de relative position en daar de bottom parameter toe te voegen wilde ik dit naar 0 brengen, echter dat werkt niet.
Als ik het hele responsive CSS deel eruit haal sluit wel alles prima op elkaar aan. Echter heeft de embed map dan een vaste afmeting wat niet handig is voor mobiele gebruikers.
link verwijderd
Kan iemand mij simpel uitleggen hoe ik dit moet doen?
[ Voor 2% gewijzigd door Creepy op 02-04-2020 13:44 . Reden: Lin verwijderd. ]
I believe in Christianity as I believe that the sun has risen: not only because I see it, but because by it I see everything else. C.S. Lewis