Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 17:48
Goededag,

Bij het thuiswerken viel het mij op dat het door mij gebruikte scherm (LG 27UD69) een grotere vertraging heeft wanneer deze is aangesloten op de HDMI ten opzichte van de Displayport.

Na het nodige Google werk en verschillende (alle) settings op het scherm te hebben geprobeerd is dit niet verminderd. Ik gebruik hierbij de bijgeleverde kabels, aangesloten op m'n vertrouwde R290X.

Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij uitleggen waarom hier zo'n merkbaar verschil in zit?

Normaal gesproken m'n Playstation aangesloten op de HDMI ingang, het zou natuurlijk fijn zijn om die paar tiende seconde van m'n reactietijd af te halen :+

Bedankt!

[ Voor 18% gewijzigd door Rexus op 02-04-2020 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:53

Thomg

Aww yiss

Weet je zeker dat je niet kijkt naar een 30/60 fps verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexus
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07-06 17:48
Thomg schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:06:
Weet je zeker dat je niet kijkt naar een 30/60 fps verschil?
Gezien zowel het scherm als de PC (maar ook laptop, Dell Latitude 7390) HDMI 2.0 zijn nam ik aan dat ik naar 60fps keek. Blijkbaar niet! Ik ga eens kijken of ik er toch nog 60hz signaal uit kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:48
Rexus schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:39:
[...]

Gezien zowel het scherm als de PC (maar ook laptop, Dell Latitude 7390) HDMI 2.0 zijn nam ik aan dat ik naar 60fps keek. Blijkbaar niet! Ik ga eens kijken of ik er toch nog 60hz signaal uit kan krijgen.
Ik ben wel benieuwd waar jij vandaan haalt dat zowel een Radeon 290X als een Dell 7390 HDMI 2.0 ondersteunen.

Ze doen dat namelijk beiden niet.

Dus bijzonder grote kans dat je inderdaad naar 30hz ipv 60Hz zit te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online

Koekje

GoT-lurker

Misschien niet relevant voor jouw probleem. Maar sommige monitoren hebben een inputlag naast lage refreshrate, soms lost een 'game' mode iets op in de instellingen, maar veelal ook niet.

Mijn tv UE40ES5500 heeft via HDMI bijvoorbeeld een van zeker 20-50 ms. Terwijl ik ook een gaming Alienware 240hz monitor heb die weer veel minder inputlag heeft. Ik had een Dell 4k 60HZ monitor en die had weer 10-20ms inputlag. Des te meer input lag, des te meer 'net mis' game momenten, al kan je er ook aan wennen.

There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.