Extra front speaker

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18:45
Allen,

Ik heb op het moment een "standaard configuratie" in mijn woonkamer. Hiermee luister ik veel muziek vanaf spotify.
- Marantz NR1504 av versterker
- 2x Eltax monitor III
- REL quake sufwoofer (aangesloten met LFE)

Nu is mijn keuken op een andere verdieping en zou graag hier ook een losse speaker hebben, welke aangesloten word op hetzelfde systeem. Het hoeft geen multiroom systeem te zijn oid. Gewoon muziek aan, of muziek uit, in alle ruimtes.

Ik heb net zitten spelen met de verschillende uitgangen (front / rear / center) en met de instellingen van de Marantz, maar krijg dit nog niet voor elkaar.

Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat ik een soort van derde front speaker (in een andere ruimte) erbij krijg. Zou dit kunnen door de derde speaker bij één van de front ingangen aan te sluiten? Wat doet dit dan met het geluid? Kwaliteit en volume? Of zou ik de instellingen van de versterker zo kunnen krijgen er op alle kanalen het stereo front signaal word gegeven?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:08

DjVe

Hatsaflats!

De meest eenvoudige manier is volgens mij de optie Multi Ch Stereo (dus stereo signaal ook over de de surround speakers) aanzetten en een derde speaker aansluiten op een van de surround kanalen. In dat geval gaat deze uitgang gewoon mee met het geluid van de twee front speakers en hou je dus één centraal punt voor volumeregeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:35

Marc H

- - Is wakker - -

DjVe, volgens mij gaat dat niet werken, omdat je dan maar of links of rechts krijgt.

Omdat de AV geen 2de circuit heeft is de pre-out gebruiken met actieve speakers (dus met hun eigen versterker erin) de enige optie.

Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Het is meestal veruit het makkelijkst om je keuken gewoon een losse sonos neer te zetten. Tenzij je echt perse uit alle speakers tegelijk hetzelde wilt hebben. Maar je geeft aan "hoeft geen multiroom te zijn", dus ik weet niet wat dat nou precies betekent.

Mocht het eigenlijk stiekem wel multiroom moeten zijn, dan kan je met een google homepod op de plekken waar je extra muziek wilt en een chromecast in je marantz (en misschien een minii homepod in je woonkamer) voor elkaar krijgen dat je op alle plekken hetzelfde geluid hebt. Bediening zal dan met je teleofon (of spraak) gaan.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k_doorman
JvS schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:16:
Het is meestal veruit het makkelijkst om je keuken gewoon een losse sonos neer te zetten. Tenzij je echt perse uit alle speakers tegelijk hetzelde wilt hebben. Maar je geeft aan "hoeft geen multiroom te zijn", dus ik weet niet wat dat nou precies betekent.

Mocht het eigenlijk stiekem wel multiroom moeten zijn, dan kan je met een google homepod op de plekken waar je extra muziek wilt en een chromecast in je marantz (en misschien een minii homepod in je woonkamer) voor elkaar krijgen dat je op alle plekken hetzelfde geluid hebt. Bediening zal dan met je teleofon (of spraak) gaan.
In het multi room systeem wat ik wel eens heb gezien, kon je in de verschillende ruimtes muziek aan of uit zetten. Deze ruimtes waren dus niet aan elkaar gelinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:30

JvS

Ik heb hem zelf ook

Maar exact dezelfde muziek is wel een harde vereiste?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• k_doorman
Ik heb dit uiteindelijk opgelost door een chromecast speaker neer te zetten. Deze gelinkt met een chromecast in mijn versterker en een chromecast group gemaakt.
Werkt perfect!

Deze mag dicht.
Pagina: 1