Mijn werkgever heeft sinds kort onze emailbox van exchange naar Outlook365 gewijzigd waardoor veel standaar mail apps voor ios (spark etc) niet meer werken. Alleen via Microsoft's outlook app, maar die ziet er echt niet uit. Weten jullie welke alternatieve apps ik kan gebruiken voor mijn mail en agenda vanuit 365? Of zit ik echt vast aan Outlook (
)
Vraag
Alle reacties
V.z.i.w. kun je gewoon de IMAP/SMTP instellingen gebruiken in iedere fatsoenlijke e-mailclient, tenzij je werkgever dat expliciet verbied.
Office 365
IMAP
Server: outlook.office365.com
Port: 993
Encryption: SSL/TLS
SMTP
Server: smtp.office365.com
Port: 587
Encryption: STARTTLS
[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 02-04-2020 11:16 ]
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Mail van iOS zelf werkt ook prima, krijg daar netjes de Office365 mail binnen van mijn werk. Zo zullen meerdere mailprogramma's hetzelfde kunnen, je moet alleen goed naar de instellingen kijken en misschien een beetje moeten zoeken hoe dat in elkaar steekt.
Helaas werkt het ook niet met de IMAP/SMTP instellingen, ik vermoed dat ze de instelling hebben uitgeschakeld.
Dan is het enige wat je kunt doen is vragen aan de systeembeheerder of dat ze het gebruik van alternatieve clients kunnen toestaan.
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Dikke kans dat ze iets als conditional access aan hebben staan in Office 365, dat is bij ons ook zo. De enige manier om bij de mail te komen is via de outlook app op je telefoon, al het andere is geblokkeerd. De reden bij ons is dat er dan enigszins controle uitgeoefend kan worden over de data. Als een telefoon gejat wordt kunnen ze in ieder geval op afstand wipen en dergelijk.
Ben ik er blij mee? Niet echt, maar ik snap het vanuit het bedrijfs oogpunt wel. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om dan maar niet email en agenda op mijn telefoon te hebben. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat we hier geen telefoon van de zaak krijgen maar dat je je eigen telefoon moet gebruiken. Prima, maar dan heb ik dus geen mail/agenda op mijn telefoon. Is de scheiding tussen werk en prive gelijk ook goed geregeld.
Ben ik er blij mee? Niet echt, maar ik snap het vanuit het bedrijfs oogpunt wel. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen om dan maar niet email en agenda op mijn telefoon te hebben. Maar dat heeft meer te maken met het feit dat we hier geen telefoon van de zaak krijgen maar dat je je eigen telefoon moet gebruiken. Prima, maar dan heb ik dus geen mail/agenda op mijn telefoon. Is de scheiding tussen werk en prive gelijk ook goed geregeld.
[ Voor 27% gewijzigd door Monkeybrains op 02-04-2020 11:52 ]
Ik begrijp het enigszins, maar baal er wel van want ik gebruik nu twee mailclients naast elkaar, niet erg handig. En ik vind Outlook niet dermate fijn om daar mijn prive mail in te zettenMonkeybrains schreef op donderdag 2 april 2020 @ 11:48:
Dikke kans dat ze iets als conditional access aan hebben staan in Office 365, dat is bij ons ook zo. De enige manier om bij de mail te komen is via de outlook app op je telefoon, al het andere is geblokkeerd. De reden bij ons is dat er dan enigszins controle uitgeoefend kan worden over de data. Als een telefoon gejat wordt kunnen ze in ieder geval op afstand wipen en dergelijk.
Ben ik er blij mee? Niet echt, maar ik snap het vanuit het bedrijfs oogpunt wel.
Dan is het verstandig om aparte prive en zakelijk telefoons te houden, aangezien je werkgever (zoals je al opmerkt) je prive telefoon op afstand kan wissen.kapi_tijn schreef op donderdag 2 april 2020 @ 12:13:
en daarbij moeten we ook een profiel installeren op ios en de bedrijfsportal zodat de hele telefoon gewiped kan worden
[ Voor 3% gewijzigd door Daedalus op 02-04-2020 14:02 ]
Zoals @Monkeybrains zegt. Je bedrijf het recht geven je privé telefoon te wipen vind ik een no go.
Als je echt een mailtje moet lezen op je telefoon kun je natuurlijk altijd nog je browser openen en naar de webmail gaan.
Als je echt een mailtje moet lezen op je telefoon kun je natuurlijk altijd nog je browser openen en naar de webmail gaan.
Pagina: 1