Eerst mijn configuratie
Nieuwe situatie
Ik heb de Unifi USG in huis gehaald en wil de Ziggo modem vervangen voor deze gateway (ziggo modem in bridge mode zetten). Nu heb ik begrepen dat de best practise is om de gehele Unifi apparatuur een factory reset te geven en dan vanaf de Unifi USG het geheel op te bouwen.
De topics die ik hier tot nu toe heb gelezen waren allemaal voorzien van de Unifi cloudkey, en dmv deze cloudkey wordt de gehele config uitgevoerd. Alleen die cloud key heb ik niet dit moment, omdat de Unifi controller op mijn NAS draait, en dat vind ik prima zat!
Mijn vraag
Als ik nu het netwerk van scratch af ga opbouwen, dan ben ik in het begin toegang tot mijn NAS kwijt, en dus ook tot de controller. En die heb ik juist nodig om de configuratie te doen.
- Ziggo connect box
- Unifi Switch 8 150W
- Unifi AC inwall (begane grond)
- Unifi AC inwall (1e verdieping)
- Unifi AC inwall (2e verdieping)
- Synology NAS DS218+(
Nieuwe situatie
Ik heb de Unifi USG in huis gehaald en wil de Ziggo modem vervangen voor deze gateway (ziggo modem in bridge mode zetten). Nu heb ik begrepen dat de best practise is om de gehele Unifi apparatuur een factory reset te geven en dan vanaf de Unifi USG het geheel op te bouwen.
De topics die ik hier tot nu toe heb gelezen waren allemaal voorzien van de Unifi cloudkey, en dmv deze cloudkey wordt de gehele config uitgevoerd. Alleen die cloud key heb ik niet dit moment, omdat de Unifi controller op mijn NAS draait, en dat vind ik prima zat!
Mijn vraag
Als ik nu het netwerk van scratch af ga opbouwen, dan ben ik in het begin toegang tot mijn NAS kwijt, en dus ook tot de controller. En die heb ik juist nodig om de configuratie te doen.
- Op het moment dat ik de USG aansluit op de switch zónder de configuratie te doen, kan ik dan al wel toegang krijgen tot mijn Synology NAS en de controller die er op draait?
- Moet ik vooraf iets regelen in de Synology zodat hij straks kan praten met de USG? Of is een reboot voldoende
- Heeft de Cloud key een meerwaarde t.o.v. Unifi controller op de NAS?
- Kan ik de Ziggo modem ook pas later in bridge mode zetten en voor time being de DHCP van de modem uitzetten? Ik ga dit namelijk in de avonduren doen na 20:00 en daarna is de klantenservice van Ziggo niet beschikbaar namelijk, en ik wil na configureren wél internet hebben