All,
We gaan ons ticketsysteem voor IT migreren naar een cloud oplossing.
Nu wil de leverancier met onze AD koppelen via ADFS.
Zelf heb ik geen ervaring met ADFS, en hebben we tot dusver alleen een 1:1 VPN met Vodafone en daarover een domein trust, dus geen ervaring met ADFS.
Ik heb 2 Domein controllers (W2012), uiteraard gerepliceerd e.d.
Nu kan de partij waar we nu mee willen koppelen alleen met SAML2 omgaan en zo de SinglesignOn realiseren (want dit willen we uiteraard)
Zij vragen naar onze:
ik ben er wat huiverig voor omdat ik er geen ervaring mee heb, en je vervolgens certificaten, A-records, IIS e.d. moet aanmaken.
Als ik dat al lees ben ik een beetje bang dat er iets anders gaat omvallen of gebruikers ineens niet meer kunnen inloggen e.d.
iemand die hier ervaring mee heeft of mij kan aangeven of ik de rol in ieder geval zonder dat er iets omkiept kan activeren en vervolgens de stappen kan volgen zoals hier gemeld?
SSL wildcard certificaat heb ik bij de hand dus kunnen we daar voor gebruiken.
Alvast bedankt voor de eventuele duwtjes in de goede richting.
We gaan ons ticketsysteem voor IT migreren naar een cloud oplossing.
Nu wil de leverancier met onze AD koppelen via ADFS.
Zelf heb ik geen ervaring met ADFS, en hebben we tot dusver alleen een 1:1 VPN met Vodafone en daarover een domein trust, dus geen ervaring met ADFS.
Ik heb 2 Domein controllers (W2012), uiteraard gerepliceerd e.d.
Nu kan de partij waar we nu mee willen koppelen alleen met SAML2 omgaan en zo de SinglesignOn realiseren (want dit willen we uiteraard)
Zij vragen naar onze:
- FederationMetaData URL
- Preferred claim for example, windowsaccountname
- Domainaccount for test purposes
ik ben er wat huiverig voor omdat ik er geen ervaring mee heb, en je vervolgens certificaten, A-records, IIS e.d. moet aanmaken.
Als ik dat al lees ben ik een beetje bang dat er iets anders gaat omvallen of gebruikers ineens niet meer kunnen inloggen e.d.
iemand die hier ervaring mee heeft of mij kan aangeven of ik de rol in ieder geval zonder dat er iets omkiept kan activeren en vervolgens de stappen kan volgen zoals hier gemeld?
SSL wildcard certificaat heb ik bij de hand dus kunnen we daar voor gebruiken.
Alvast bedankt voor de eventuele duwtjes in de goede richting.