[GETEST} Is het ‘Quick-Chargen’ slecht voor je iPhone?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AltTabKeys
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-08 17:12

AltTabKeys

press Ctrl + Z please

Topicstarter
Simpel gezegd, bij dagelijks gebruik: Ja!

Ikzelf ben vandaag over gegaan naar de 11 Pro Max, nadat ik bijna 2 jaar lang eigenaar ben geweest van de XS Max.

Daarin heb ik vrijwel direct gebruik gemaakt van een 39W Belkin USB-C + Normale USB-Adapterblokje I.c.m een USB-C naar Lighting kabel.

Helaas heb ik in deze 2 jaar ook het verlies moeten leiden van een kortere batterijduur.

Waar ik in het begin daadwerkelijk van 08:00 tot 23:00 de telefoon kon gebruiken, haal ik nu van 12:00 tot 22:00 amper nog. Dat terwijl de batterijcapaciteit nog 94% is!

Nu is natuurlijk een QuickCharge van 39W een overkill, en levert Apple tegenwoordig standaard een 18W oplader. Maar, heb je deze niet. Koop geen oplader die veel wattage heeft, en dagelijks gaat gebruiken.

Een 39W oplader is mooi in geval van nood. Maar niet om snachts je telefoon aan te laten laden.

PS: Ik wist niet precies ik welk topic ik moest plaatsen. Ik wou gewoon graag mijn ervaring achterlaten. Dit kan niet in vorm van een Review, omdat ik niet specifiek een bedoel.

What a terrible day to have eyes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:58

Oekol

waka waka hey hey

N=1

Zegt niet zoveel. Het zou interessant zijn om dezelfde mobiel een 2 jaar lang ook gebruikt te hebben en dan op dezelfde manier laden met andere lader. Dit zou prima normaal verloop kunnen zijn.

Overigens is in de nacht opladen met een quickcharger sowieso niet goed volgens mij(n=1). Ik doe niks anders dan met een quickcharger opladen, maar pas in de ochtend als ik wakker word of voordat ik ga slapen even snel 20 a 30 procent er bij voor de zekerheid.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-10 22:10

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Een Iphone laad nooit sneller op dan technisch toelaatbaar. Daar heeft Apple uiteraard beveiliging voor ingebouwd.

Het probleem wat je omschrijft herken ik wel. Mijn werktelefoon gaat continu lader in lader uit (voor carplay) en is dit na een jaar funest voor je accu. De gezondheid van je accu status is naar mijn inziens echt totaal nutteloos.

Echter is de oplossing wel; laat hem een paar keer volledig op, en laad hem daarna pas bij 20% op. Na een paar keer gedaan te hebben is je accu weer als 94%.