Mijn zes jaar oude midrange systeem is aan een upgrade of vervanging toe. Ook omdat ik mijn 12+ jaar oude 1920x1200 monitor ga vervangen door een 1440p exemplaar (deze is al besteld en zou vrijdag moeten komen). Momenteel speel ik weinig spellen, maar dat wil ik wel weer gaan doen. Dat hoeft niet op ultra en 140fps, maar het moet wel een beetje soepeltjes gaan.
De relevante componenten in m'n huidige setup zijn:
Heeft het zin om hier een nieuwe mid-range GPU in te stoppen, bijvoorbeeld een RTX 2060? Of is de CPU dan direct de bottleneck?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast officewerk wil ik ook weet wat meer gaan gamen. Denk aan titels als Doom Eternal. Half-Life Alyx spreekt me ook erg aan, maar dan moet ik ook nog een VR-set aanschaffen. Nu en dan video-editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bang-for-buck is belangrijker dan absolute prijs, maar omdat ik niet super veel game is top-end ook niet de bedoeling. Hoe duurder, hoe meer ik aangespoord wordt om daadwerkelijk weer eens te gamen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ligt aan de beslissing voor upgrade of nieuwe build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Om onduidelijke redenen heb ik qua GPU een voorkeur voor NVIDIA, o.a. omdat deze vaak passief zijn tot ze belast worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinigheid en stilte, vooral bij idle en licht gebruik.
Wat verwacht je van ons?
Input of mijn huidige systeem nog wat heeft aan een GPU upgrade. Als het op een nieuwe build uitkomt, dan kom ik daar wel uit met behulp van de best-buy guides en mijn eigen wensen.
Ter info, de bestelde monitor is deze:
De relevante componenten in m'n huidige setup zijn:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 119,99 | € 119,99 |
| 1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | RAM | 12 GB, waarvan ik de verdere specs niet zo weet | -- | -- |
Heeft het zin om hier een nieuwe mid-range GPU in te stoppen, bijvoorbeeld een RTX 2060? Of is de CPU dan direct de bottleneck?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Naast officewerk wil ik ook weet wat meer gaan gamen. Denk aan titels als Doom Eternal. Half-Life Alyx spreekt me ook erg aan, maar dan moet ik ook nog een VR-set aanschaffen. Nu en dan video-editen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Bang-for-buck is belangrijker dan absolute prijs, maar omdat ik niet super veel game is top-end ook niet de bedoeling. Hoe duurder, hoe meer ik aangespoord wordt om daadwerkelijk weer eens te gamen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ligt aan de beslissing voor upgrade of nieuwe build.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Om onduidelijke redenen heb ik qua GPU een voorkeur voor NVIDIA, o.a. omdat deze vaak passief zijn tot ze belast worden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zuinigheid en stilte, vooral bij idle en licht gebruik.
Wat verwacht je van ons?
Input of mijn huidige systeem nog wat heeft aan een GPU upgrade. Als het op een nieuwe build uitkomt, dan kom ik daar wel uit met behulp van de best-buy guides en mijn eigen wensen.
Ter info, de bestelde monitor is deze:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Monitoren | Gigabyte Aorus FI27Q (DisplayPort 1.2) Zwart | € 499,- | € 499,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 499,- | ||