• deroby
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:17
Hey iedereen,

ik dacht, ik gooi het maar effe in de groep al vrees ik dat het een kwestie van te oud met te nieuw gaat zijn.
Met dat iedereen thuis zit dacht ik nog eens een spelletje te starten op mijn enigzins oude desktop hier maar Fortnite ziet er uit alsof je door een plasticine wereld loopt: overal "blobs" =( Grappig genoeg valt de FPS an sich nog mee eigenlijk.

Dus ik dacht, ik gooi die ouwe trouwe AMD HD5870 er uit en vervang die alvast door iets moderner, rest kan later nog.
Op 2dehands een Vega 56 kaart gescoord en hoewel dat wel beeld geeft crasht de driver onmiddellijk na installatie (of reboot). Device Manager geeft code 43 aan, maar dat zegt dus niet echt veel.

In theorie zou dit moeten werken lijkt me.In BIOS staat zo ongeveer alles op Auto (toegegeven, is wel een getweakte BIOS al weet ik niet meer waarom ik die toen geflashed heb. Mogelijk omwille van die Xeon, mogelijk gewoon voor de fun. 'k kan altijd wel eens terug proberen gaan naar laatste officiële versie.

De voeding lijkt me ook niet het probleem aangezien de pc in totaal nauwelijks 200W uit de muur lijkt te trekken...(zal wel meer worden als ie moet werken, maar so far val ik telkens terug op Microsoft Basic Display Adapter)

FYI: Ik vind dat de BIOS tekst relatief schokkerig langs komt maar heb er geen idee van of dat indicatief kan zijn.

Iemand tips ivm wat ik nog zou kunnen proberen? (buiten een nieuw mobo+cpu kopen =)

Al bedankt om mee te denken =)
Groetjes,
Roby

Update: ondertussen eens Be Quiet Dark Power Pro 650W aangehangen, geen verschil
Update: BIOS geflashed naar officiele versie, geen verschil

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:54
Videokaart drivers al verwijderd met DDU in safe mode en opnieuw geïnstalleerd?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• deroby
DDU in safe mode geprobeerd inderdaad. Ben zelfs zover gegaan Windows vanaf scratch te installeren, maar helaas.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:32
Sws zijn beide voedingen over de maximale gebruiksduur gezien leeftijd vs kwaliteit. Daarbij mist de Antec de aansluitingen voor de videokaart. Hoe heb je dat opgelost, 2e 8 pin van de videokaart terwijl de voeding een 6 pin heeft?

• deroby
Antec voeding heeft idd slechts één 6+2 pins adapter en één 6-pins adapter voor video.
Echter, bij de videokaart zit een kabeltje om van 6 naar 8 te gaan.
=> zie bv in deze unboxing video.

Hoewel beide voedingen inderdaad niet tot the latest and the greatest horen zou het mij toch verbazen als BEIDE hier de oorzaak zijn. Toegegeven, als ik 'max power-draw' van die HD5870 die er uit kom opzoek vind ik 190W, voor die Vega loopt dat op naar 295W.
Maar dan nog: het is niet dat ie crasht als ik 'm op zijn knieën probeer te krijgen; de driver crasht nog voor ie gestart is. (je ziet het scherm effe flikkeren om dan terug te vallen op de 'generieke' driver van MS.

Ik zal eens alle schijven etc loskoppelen om te zien of dat helpt al blijf ik erbij dat die 650W dit zou moeten trekken.

• deroby
Update: nog wat verder zitten prutsen met zo min mogelijk onderdelen in de kast en fresh installs etc maar helaas nooit in geslaagd om de driver weg te krijgen.

dan maar de basis-elementen vervangen (Asrock B450M PRO4 + Ryzen 3600 + Ballistix DDR4 Sport LT 2x8GB 3200) en nu draait het ding als een liertje op die Be Quiet Dark Power Pro 650W.

Ik vermoed dus dat het een BIOS issue (of toch ergens hardware incompatibiliteit?) gaat geweest zijn.
Iedereen bedankt om mee te denken!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee