Toon posts:

Hoge temps 2700x icm Kraken M22

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Hafidel36
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15-09 12:25
Dag allen, ik heb de volgende setup en heb serieus mijn twijfels bij de temperaturen die ik haal:
Case Inwin A1 plus
Mobo Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac
CPU AMD Ryzen 2700X niet overgeklokt
GPU Gigabyte RX Vega 56 OC
RAM 2 x 7 GB DDR4-3000 Corsair vengeance RGB
CPU koeler Kraken M22 HTK-002 pasta

Intake fans 3 x 120mm
Outtake fan 1 x 120mm (op de radiator)

Mijn idle temp slingert rond de 50 gr en dan is de load nagenoeg niks. Bij cinebench R20 kom ik op de 85gr en dan zakt de freq naar 3400 mhz op alle cores en blijft ie op 85gr.

GPU temps zitten netjes rond de 30/35 gr.

Temps gecheckt in de BIOS, met HWinfo en coretemp.

Ik heb de koeler al 3 keer voorzien van nieuwe pasta, en het contactoppervlak ziet er goed uit. Pasta wordt erg mooi verdeeld.

In de BIOS heb ik de pomp header al op WP gezet op volle snelheid. De rest vd fans zijn PWM gestuurd.

Ik weet dat het niet de sterkste AIO is, maar looks gingen bij mij voor prestaties omdat ik de pc niet intensief zal gebruiken.

Als iemand ideen heeft hoor ik het graag!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 18:54
Alle warmte in de behuizing moet door de M22 naar buiten plus de koeling van een 2700X en aangezien het een nogal compacte radiator is zou het probleem daar wel eens in kunnen zitten. De temperaturen zullen wat lager zijn als je het rad als intake monteert indien mogelijk.
Wat is de temperatuur met open behuizing?

• Edgarz
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 17-09 13:28

Edgarz

Tweako-active since1986

Misschien meer outtake creeren...Je werkt met een positieve druk in de case zo te zien (meer intake dan outtake). In het algemeen is negatieve druk in de case iets koeler.

• Luxicon
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 18-07 17:00
Inderdaad, het is de vraag hoeveel temperatuurwinst het precies oplevert, maar 3 in en 1 out is onbalans. En de radiator blokkeert als het ware lucht. Dus die is ook niet zo effectief als de andere fans.

Maar goed, fans horen niet hard te draaien bij idle of minder zwaar gebruik, dan vind ik 50C ook vrij hoog. Wellicht kan iemand je helpen die kennis heeft van een 2700x. Mijn eerste indruk is dat dit een soort van heethoofd is. Tenminste, als ik zoek op '2700x idle temp' komen er vooral resultaten naar voren met vragen over de warmte.

...

• Hafidel36
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 15-09 12:25
Dag allen,

Ik heb toch maar even het hele systeem weer uit elkaar gehaald en weer gemonteerd. Het viel me op dat er een kleine slijtage spoor op de waterblock zat aan een kant, waardoor ik het vermoeden kreeg dat deze niet gelijkmatig aandrukt op de CPU.

Misschien dat de CPU niet helemaal goed in de socket zat oid.. Maar na het hermonteren was het weer stukken beter. 30-35 C idle en +-70 bij een CPU benchmark. Al met al tevreden.

Allen dank voor de reacties!

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee