Kopieer Google Drive-bestand

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-10 23:19
Mijn vraag
Ik heb een reeks aan links naar googledrive bestanden die te vinden zijn via Filecrypt. Ik wil hiervan een kopie maken in mijn gdrive echter in deze link is geen optie tot kopiëren. Hoe krijg ik toch een kopie in mijn gdrive?

Hieronder zie 1 van die links.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZFzeBsCT9rm6nMOy6PAIORWMcG0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/erWab4rU7y1kkD92a2JRBTP6.png?f=fotoalbum_large
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb view vervangen door edit in de URL en op de drie puntjes geklikt maar de optie om te kopiëren zie ik niet.Het lijkt erop alsof dit links zijn naar de locatie waar het gdrivebestand aanwezig is.

Beste antwoord (via dirk_mec op 02-04-2020 01:03)

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:08

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan ze alleen maar downloaden en weer uploaden. In dit geval heeft de eigenaar alleen maar sharing toegang gegeven.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Je kan ze alleen maar downloaden en weer uploaden. In dit geval heeft de eigenaar alleen maar sharing toegang gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik begrijp het probleem niet? Druk op download, verplaats naar waar het moet zijn.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Via de Google Drive api kun je wel een kopie maken: https://developers.google...i/v3/reference/files/copy

Via de parents[] parameter kun je het bestand in een eigen map plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirk_mec
F_J_K schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:58:
Ik begrijp het probleem niet? Druk op download, verplaats naar waar het moet zijn.
Er is een maximum aan het aantal mensen wat dit bestand mag downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
DukeBox schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:47:
Ik weet niet waarom je als beste antwoord bent geselecteerd, maar als iemand een bestand mag downloaden, mag hij hem ook kopiëren. De toegangsniveau's op Google Drive zijn owner, organizer, fileOrganizer, writer, commenter en reader. Je kunt voorkomen dat een reader een bestand mag kopiëren via copyRequiresWriterPermission, maar dan kan de reader het bestand ook niet meer downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk_mec
@GlowMouse Ik zie geen optie om het bestand te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

GlowMouse schreef op donderdag 2 april 2020 @ 14:31:
De toegangsniveau's op Google Drive zijn owner, organizer, fileOrganizer, writer, commenter en reader.
ZIP, RAR, TAR, GZIP (GZ), BZIP (BZ2), TAR.GZ en 7Z kan je alleen maar downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:17

Wish

ingwell

dirk_mec schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:42:
Dat kan de aanbieder van het bestand hebben uitgeschakeld middels DLP. Toevallig al eens gevraagd aan de eigenaar van het bestand?

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
dirk_mec schreef op donderdag 2 april 2020 @ 01:03:
[...]

Er is een maximum aan het aantal mensen wat dit bestand mag downloaden.
Bedoel je daarmee te zeggen dat het maximum al bereikt is, en je dus het bestand niet meer kan downloaden? Of kan je 'm wel downloaden?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
dirk_mec schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:42:
Het kan gewoon via de link die ik eerder gaf ('Try this API'). Je haalt de fileId van het bestand uit de url (het stuk wat je wit hebt gemaakt), onder request body vul je het 'parents' veld in met het id van een map die van jou is, en je drukt op execute. Je kunt ook het 'name' veld nog toevoegen zodat er geen 'Copy of' in de bestandsnaam komt.
Als je dit voor meer files wilt doen, kun je de api automatiseren, bijvoorbeeld in Python of een Google Apps Script.
DukeBox schreef op donderdag 2 april 2020 @ 15:44:
[...]

ZIP, RAR, TAR, GZIP (GZ), BZIP (BZ2), TAR.GZ en 7Z kan je alleen maar downloaden.
Sorry, maar dit klopt gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

GlowMouse schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:24:
Geef dan maar aan waar je hem direct kan kopiëren naar je drive:
https://drive.google.com/...c7PnkON9wZ6VHwQkryCYTXpqb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
GlowMouse schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:24:
[...]

Het kan gewoon via de link die ik eerder gaf ('Try this API'). Je haalt de fileId van het bestand uit de url (het stuk wat je wit hebt gemaakt), onder request body vul je het 'parents' veld in met het id van een map die van jou is, en je drukt op execute. Je kunt ook het 'name' veld nog toevoegen zodat er geen 'Copy of' in de bestandsnaam komt.
Als je dit voor meer files wilt doen, kun je de api automatiseren, bijvoorbeeld in Python of een Google Apps Script.

[...]

Hééééél technisch gezien heb je gelijk dat downloaden niet de enige oplossing is, maar je snapt hopelijk wel dat je voorgestelde oplossing voor minimaal 95% van de Drive-gebruikers nogal omslachtig en/of te geavanceerd is, toch?

Downloaden en zelf weer uploaden zal in vrijwel alle gevallen veel makkelijker en sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
DukeBox schreef op donderdag 2 april 2020 @ 16:58:
[...]

Geef dan maar aan waar je hem direct kan kopiëren naar je drive:
Via de api, zie mijn vorige post.
Hahn schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:01:
[...]

Hééééél technisch gezien heb je gelijk dat downloaden niet de enige oplossing is, maar je snapt hopelijk wel dat je voorgestelde oplossing voor minimaal 95% van de Drive-gebruikers nogal omslachtig en/of te geavanceerd is, toch?

Downloaden en zelf weer uploaden zal in vrijwel alle gevallen veel makkelijker en sneller zijn.
Tot het om 10 bestanden gaat. Dan is het opeens sneller om die id's in die API-tool in te vullen. En als het om 1000 bestanden gaat, ga je er een uurtje voor zitten en heb je zo'n Google Apps Script.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
GlowMouse schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:05:
[...]

Via de api, zie mijn vorige post.

[...]

Tot het om 10 bestanden gaat. Dan is het opeens sneller om die id's in die API-tool in te vullen. En als het om 1000 bestanden gaat, ga je er een uurtje voor zitten en heb je zo'n Google Apps Script.
Selecteer alles, rechtermuis, downloaden, uploaden, klaar. Kost je verre van een uur, zelfs met 1000 bestanden.

Er zullen vast situaties zijn waarbij jouw tactiek zou kunnen werken, maar ik denk dat het vaker wel dan niet een zwaar geval van 'overengineering' is ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Hahn op 02-04-2020 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Hahn schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:08:
[...]

Selecteer alles, rechtermuis, downloaden, uploaden, klaar. Kost je verre van een uur, zelfs met 1000 bestanden.
Het lijkt erop dat TS geen overzicht heeft waarin hij alles kan selecteren. Daarnaast ben je nogal beperkt in de snelheid. Stel je bijvoorbeeld voor dat die 1000 bestanden elk 50 MB zijn.
Pagina: 1