Windows installatie op nieuwe SSD, zelfde PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:15

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Ik heb een 1 TB SSD gekocht als upgrade, en ik wil daar Windows 10 op installeren. Ik heb een OEM licentie in gebruik op mijn huidige 250 GB SSD. Windows herinstalleren is een beetje stoffig voor me, dus wat ik me afvraag:
1. Kan ik Windows 10 installeren op de nieuwe SSD en Windows daar op activeren zonder mijn oude SSD eerst te verwijderen? Dit is makkelijker met bestanden overzetten.
2. Ik heb de product key zo niet bij de hand, en ik lees op het MS support forum ook dat deze bij Win10 niet nodig is om Win10 te activeren, mits je het moederbord niet wijzigt. Hoe werkt de activatie in mijn geval dan?

Wat rondstruinen op het Microsoft support forum heeft me nog niet echt uitsluitsel gegeven, dus hopelijk kom ik er hier uit :)

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Beste antwoord (via LankHoar op 01-04-2020 22:58)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:39
1. Ja
2. Ja. Je key is gekoppeld aan je hardware en Windows zal automatisch activeren
Optie 3 is nog om je huidige ssd naar je nieuwe te klonen, hoef je ook niks over te zetten. Als je een Samsung ssd gekocht hebt kan dat met het programma Samsung Data Migration, maar de meeste fabrikanten hebben wel iets vergelijkbaars.

[ Voor 28% gewijzigd door sig69 op 01-04-2020 22:58 ]

Roomba E5 te koop

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• sig69
1. Ja
Optie 3 is nog om je huidige ssd naar je nieuwe te klonen, hoef je ook niks over te zetten. Als je een Samsung ssd gekocht hebt kan dat met het programma Samsung Data Migration, maar de meeste fabrikanten hebben wel iets vergelijkbaars.

[ Voor 28% gewijzigd door sig69 op 01-04-2020 22:58 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
sig69 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:56:
1. Ja
Optie 3 is nog om je huidige ssd naar je nieuwe te klonen, hoef je ook niks over te zetten
OK super! Ik wil juist een clean install doen omdat ik wat vage problemen heb die ik niet 1,2,3 opgelost krijgt (niets extreems, maar dingen die in de loop der jaren samen toch vervelend zijn geworden).

Ik ga er aan beginnen, bedankt voor je bevestiging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ik zou tijdens het installeren overigens de oude ssd voor de zekerheid wel los maken, al is het maar om het risico uit te sluiten dat je de verkeerde ssd selecteert (je zal de eerste niet zijn).

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
Goed punt. Dat is me in het verleden inderdaad al eens overkomen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Topicstarter
De installatie van Windows is prima gegaan, en dusver geen activatie problemen. Deze heb ik wel met Office 2016. Die heb ik geïnstalleerd en de license key ingevoerd, echter krijg ik de melding dat deze "invalid" is. Hij werkte echter prima op mijn andere SSD, heb deze al verschillende jaren in gebruik ook. Afijn, ik lees op het MS support forum dat ik het dan telefonisch moet activeren, echter lijkt deze optie niet meer beschikbaar. Enig idee hoe ik dit kan oplossen?

-EDIT- inmiddels ben ik zo ver dat mijn licentie op de een of andere manier aan mijn MS account zou moeten hangen. Voorheen heb ik nooit ingelogd op deze PC, dus dat zojuist gedaan. Nu zie ik mijn licentie nog niet terug in mijn MS account, dus geen idee waar dat fout gaat. Iemand een idee?

-EDIT2- nu lees ik hier het volgende:
Remember a one-time purchase version of Office is licensed for one install only.
Begrijp ik goed dat je tegenwoordig met je product key maar 1x Office kunt installeren? Dus wanneer je Office installeert en de volgende dag je PC crasht dan heb je pech, moet je maar weer een nieuwe kopen?? :X

[ Voor 48% gewijzigd door LankHoar op 02-04-2020 19:44 ]

Pagina: 1