Welke Platenspeler voor mij?

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
Ik ben op zoek naar een platenspelertje omdat "mijn muziek" (Stonerrock ;)) op dit moment makkelijker en goedkoper te krijgen is op LP dan op CD... Plus dat vinyl toch wel wat magisch heeft :)

Wel zou ik graag hebben dat er een optische uit op zit zodat ik em aan mijn Terratec DMX fire 1024 kan hangen en voor mijn discman wat CDs kan opnemen op redelijke kwaliteit..

Hij zou op dit moment aan mijn technics systeempje gaan hangen dus echt superdeluxe hoeft het niet te wezen (echt crappy ook niet, want ik moet em wel mee kunnen nemen naar een volgend systeem) en ik had in gedachte tussen de 500-1000 gulden uit te geven...

wie heeft er suggesties ??

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Het is niet m'n interresse gebied maar laatst zag ik in de krant een add van correct.
Deze was voor onder de 1000piek te koop als ik me niet vergis, maar heeft geen optisch-digitale uitgang.
Misschien moet je wat van die DJ-draadjes doorzoeken.

No news is bad news.

Verwijderd

Wil je je platenspeler waar je alleen plaatjes mee gaat luisteren, dus niet scratchen / dj'en etc? Dan moet je eens een hifi-zaak inlopen en je dara laten adviseren, echt veel verstand van hifitafels heb ik niet...

Ik geloof dat er wel een paar draaitafels met een digitale uitgang gemaakt worden, maar veel zullen het er niet zijn. Bedenk wel dat het geluid nogsteeds analoog van de plaat wordt opgepikt, dus die digitale uitgang is echt niet noodzakelik voor een goede opname. Als een draaitafel een DA convertor heeft, zal dat waarschijnlijk als extra feature worden beschouwt, zodat hij niet van hoogstaande kwaliteit hoeft te zijn.
Dan kan je misschien beter investeren in een goede element+naald combi, en een goede voorversterker, met eventueel een digitale uitgang.
Ik denk echter dat het weinig zin heeft om je signaal al te digitaliseren in je platenspeler of in je voorversterker, als je al een goede convertor in je geluidskaart hebt. Die twee analoge interlinks zullen op jouw set echt geen hoorbare "schade" aanbrengen, en zeker niet op een discman.

Verwijderd

Ben ik het helemaal met Jaap eens ja.
Als je nog een HiFi installatie met een ingang voor platenspeler gebruik je die -> naar een mengpaneeltje kan ook.

En dat dan weer in de Line in van de geluidskaart.

Anders ga je een platenspeler kopen die het dubbele kost, een beetje geldverspilling lijkt me.....

• B1tchwax
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-01 08:31
Bedankt voor de replies!
Is op zich wel zo dat de dig. uitgang wat onzinning was...

Okay.. als we als eis laten vallen dat hij een dig. uitgang moet hebben.. wat houden we dan over in de prijsklasse 500-1000 (en ik hoef hiermee zeker niet te "scratchen" :))

Verwijderd

voor dat geld kun je bv een Rega of een Project kopen...of natuurlijk een Thorens, maar die kun je net zo goed voor weinig geld 2de hands kopen...
Pagina: 1