Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil met mijn macbook (garageband) mijn elektrische gitaar opnemen (help)

Ik had zelf iets bedacht maar heb geen idee of dit iets wordt of dat ik alles laat ontploffen zo. Ik ben namelijk van plan om mijn gitaar gewoon in mijn versterker te doen en dan in de audio-in of koptelefoon-in op mijn versterker een jack 6,3 mm in te doen waar je een jack 3,5 mm in kan doen. Dan doe ik daar dus een 3,5 mm in en die kabel heeft aan de andere kant ook een 3,5 mm plug. Kan ik die plug dan in de koptelefoon ingang van mijn laptop doen om zo het geluid van de gitaar in garageband te krijgen? Zo niet; weet iemand hoe ik dit klaar kan spelen met alle genoemde kabels (mijn vader heeft wel meer kabels evt.)?
Het zou mij heel erg helpen..
Groetjes,
Ida Bakker
ps. hier nog een emoji want dat zie ik altijd op fora: :P en nog één: }:O en de laatste: :9B
pps. die producten die ik aan heb gekruist kloppen wsl niet :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-04-2020 22:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Jup, dit werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Oh dat is snel bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
Nee dat werkt niet. Want een audio in op een versterker is geen audio uit.

Als je de koptelefoon uitgang op je versterker bedoelt dan kan dit natuurlijk wel.

[ Voor 36% gewijzigd door .Maarten op 01-04-2020 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik wist niet welke vd twee het handigst was, maar de koptelefoon uitgang dus? Dat is er eentje waar een 6,3 mm jack in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08:08
Nee dat werkt niet, want je mac heeft geen audio in.
Je hebt zoiets nodig: Focusrite Scarlett

Nevermind. Ik zie net dat je audio out ook als line in kan configureren.

[ Voor 22% gewijzigd door newbreed op 02-04-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjulliewel. Weet iemand ook hoe je je audio out kan configureren als line in want ik heb niet het gevoel dat mijn laptop dat kan (maar ik heb echt totaal geen verstand hiervan)? Ik had dit (dat verhaal met al die kabels) trouwens als oplossing bedacht omdat ik geen geld heb (want ik ben 16).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 18:58
Je moet wel de juiste kabel hebben. Dus grote Jack in je versterker en dan een microfoon-plugje in de MacBook. Bij die combinatie-in/uitgangen zitten de in en output op andere ringen van je Jack... dus dit kan niet zomaar

Zoiets kan werken: https://www.allekabels.nl...JBF24lC7Ye9kaAllFEALw_wcB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik heb het geprobeerd met die kabel (https://www.allekabels.nl...JBF24lC7Ye9kaAllFEALw_wcB) en het werkte wel, alleen er was zoveel ruis (echt heel veel) dat het nog veel erger was dan wanneer ik het met de microfoon van de laptop zou doen. Ik moest de versterker op zijn allerzachtst doen en het opname-niveau in garageband op zijn hardst (anders gebeurde er helemaal niks). Misschien ligt het daar aan? Dankje voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik zou iets als een iRig gaan gebruiken: https://www.ikmultimedia.com/products/irigua/?pkey=irig-ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMaxMan
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 11-09 19:24
Verwijderd schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 18:28:
Hoi, ik heb het geprobeerd met die kabel (https://www.allekabels.nl...JBF24lC7Ye9kaAllFEALw_wcB) en het werkte wel, alleen er was zoveel ruis (echt heel veel) dat het nog veel erger was dan wanneer ik het met de microfoon van de laptop zou doen. Ik moest de versterker op zijn allerzachtst doen en het opname-niveau in garageband op zijn hardst (anders gebeurde er helemaal niks). Misschien ligt het daar aan? Dankje voor de hulp!
Als ik het goed heb, heb je nu een gewone stereo minijack naar stereo minijack kabel met een verloopstukje naar grote stereojack? Heb je de ruis ook wanneer je de oplader van je MacBook niet aansluit? Kan je evt. een fragment posten van de ruis (Soundcloud oid)?
Ik zou dan eerder iets aanraden waar je ook een microfoon op kan aansluiten en luidsprekers / koptelefoon tegelijkertijd op kunt aansluiten, vb. Focusrite Scarlett Solo (maar er zijn er nog veel meer natuurlijk).

[ Voor 24% gewijzigd door TheMaxMan op 04-04-2020 13:19 ]

Pagina: 1