Hapering draadloze oordopjes na 2 uur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 22-09 00:12
Hoi,

Ik gebruik al een paar maanden draadloze oordopje waar ik zeer tevreden over ben. Ze gaan lang mee (4 tot 5 uur) en er komt goed geluid uit. Ik heb ze een paar maanden goed kunnen gebruiken maar nu heb ik opeens een probleem met het geluid.

Na ongeveer 2 uur zit er een happering in het geluid wat ik alleen weg krijg als ik mijn laptop opnieuw opstart.
Het uitschakelen en opnieuw aanzetten van de oordopjes helpt niet, het ligt niet aan mijn laptop omdat het geluid weer normaal is zodra ik de oordopjes uitschakel en de laptop speakers het overnemen.

Ik heb zelf geprobeerd om te zoeken naar software of een update van de oordopjes maar kon niets vinden. Ik heb ook de oordopjes van mijn bluetooth lijst op mijn laptop verwijderd en opnieuw geconnect. Ook kan je de oordopjes resetten door het aan/uit knop lang ingedrukt te houden maar helaas heeft dit allemaal niet geholpen.

Na een restart van mijn laptop is de happering verdwenen maar komt weer terug na ongeveer 2 uur. Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dit oplossen? Zijn er nog dingen die ik zou kunnen proberen?

Het gaat om de oordopjes: qcy qc1 - (beetje rare naam)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X56FneR.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:12
het ligt niet aan mijn laptop omdat het geluid weer normaal is zodra ik de oordopjes uitschakel en de laptop speakers het overnemen.
daar ga je de fout in

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bryan.1
Erg behulpzaam zo een antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geef ook nog even alle specs van je laptop. Wat voor Bluetooth-adapter heb je? Kun je wellicht een USB-dongel gebruiken?

Verschijnt er nog wat in de Windows Event logs op het moment dat het misgaat?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryan.1
Room42 schreef op donderdag 2 april 2020 @ 01:33:
Geef ook nog even alle specs van je laptop. Wat voor Bluetooth-adapter heb je? Kun je wellicht een USB-dongel gebruiken?

Verschijnt er nog wat in de Windows Event logs op het moment dat het misgaat?
Spec van mijn laptop:

MSI GE73 Raider RGB 8RF (Windows10)
Intel(R) Core(TM) i7-8750H CPU 2.20GHz
17.3" FHD (1920x1080), 120Hz
GeForce® GTX 1070 with 8GB GDDR5
16GB DDR4-2666
250GB SSD + 1GB HDD
Killer GB LAN
Intel AC-9560 draadloze wifi kaart
802.11 AC Wi-Fi + Bluetooth v5

Eventvwr is de commando als ik het me goed kan terughalen heb daar eens jaren geleden op gekeken maar snapte er niet veel van. Zal daar eens kijken als het weer gebeurt. Waar moet ik dan specifiek op letten? Er staan daar 4 kopjes: Aangepaste weergave, Windowslogboeken, Windows toepassingen en services, abonnementen

Alvast bedankt voor het meedenken, een usb dongel heb ik niet