Easymesh WiFi extender

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1chardTM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-04 08:36
Ik heb in 1 kamer in mijn huis slechte WiFi ontvangst. Kabels trekken of de router verplaatsen is geen makkelijke optie in dit huis dus ik ben opzoek naar een goede WiFi extender. Ik heb al een keer een extender geprobeerd, maar dat werkte net weer niet lekker samen op andere plekken in mijn huis vanwege het switchen tussen de router en de extender. Ik zie dat mijn router de Easymesh standaard ondersteund, maar ik kan nog geen WiFi extenders vinden die dit ondersteunen. Weten jullie goede producten die Easymesh ondersteunen?

Beste antwoord (via R1chardTM op 04-04-2020 11:41)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Easymesh is een erg nieuwe standaard, dat in retail nog nauwelijks bestaat. Waar het vooral interessant is, is voor de kleine en middelgrote internetproviders, die op zoek zijn naar een manier om zonder vendor lock-in een managed WiFi-oplossing te bieden. De echte grote jongens regelen dit intern of kopen kleine bedrijfjes op die het maken.

Dat is de clou - ondanks hippe "mesh" in de naamgeving gaat het hier helemaal niet over mesh WiFi oftewel wireless backhaul; dat kan een repeater van EUR 20 bij de Action ook wel - Easymesh is een communicatieprotocol tussen AP's en een cloud-based WiFi management-systeem. Zonder een dergelijke systeem heb je er niets aan. Mooi dat je router het ondersteunt, maar zonder een account op zo'n cloud management platform heb je er niets aan.

Onder de motorkap zijn de grote retailvendors bezig met migreren naar Easymesh van hun eigen platforms, maar die ga je vooralsnog niet terugzien op de dozen: alles werkt over een tijdje wel met Easymesh (specifieker: de routers/APs draaien op PRPLwrt), maar het wordt verkocht als systeem X van vendor Y.

Ben trouwens benieuwd welke router je hebt die Easymesh daadwerkelijk adverteerd - heb ik nog niet eerder gezien :o

Oslik blyat! Oslik!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-04 15:53
R1chardTM schreef op woensdag 1 april 2020 @ 21:59:
Ik heb in 1 kamer in mijn huis slechte WiFi ontvangst. Kabels trekken of de router verplaatsen is geen makkelijke optie in dit huis dus ik ben opzoek naar een goede WiFi extender. Ik heb al een keer een extender geprobeerd, maar dat werkte net weer niet lekker samen op andere plekken in mijn huis vanwege het switchen tussen de router en de extender. Ik zie dat mijn router de Easymesh standaard ondersteund, maar ik kan nog geen WiFi extenders vinden die dit ondersteunen. Weten jullie goede producten die Easymesh ondersteunen?
Als de wifi extender (repeater) al niet goed werkt bij jou waarom denk je dat mesh bij jou wel goed gaat werken ?. De client bepaald altijd wanneer er geswitcht wordt en niet de router/AP en je blijft dus erg afhankelijk van je device wat die doet.
Mesh systemen kennen wel hulpmiddelen om te helpen te switchen van AP's maar hoe dat altijd uitpakt is onmogelijk te zeggen omdat er veel factoren meespelen.

Als je een apparaat zoekt dat easymesh ondersteund zal je moeten kijken naar welke merk je nu hebt die dat ondersteund. Elk merk doet mesh op andere manier en heeft vaak ze eigen software die dit aanstuurt.
Geen idee welke merk router je nu hebt maar kijk eens in de richting van dat merk.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Easymesh is een erg nieuwe standaard, dat in retail nog nauwelijks bestaat. Waar het vooral interessant is, is voor de kleine en middelgrote internetproviders, die op zoek zijn naar een manier om zonder vendor lock-in een managed WiFi-oplossing te bieden. De echte grote jongens regelen dit intern of kopen kleine bedrijfjes op die het maken.

Dat is de clou - ondanks hippe "mesh" in de naamgeving gaat het hier helemaal niet over mesh WiFi oftewel wireless backhaul; dat kan een repeater van EUR 20 bij de Action ook wel - Easymesh is een communicatieprotocol tussen AP's en een cloud-based WiFi management-systeem. Zonder een dergelijke systeem heb je er niets aan. Mooi dat je router het ondersteunt, maar zonder een account op zo'n cloud management platform heb je er niets aan.

Onder de motorkap zijn de grote retailvendors bezig met migreren naar Easymesh van hun eigen platforms, maar die ga je vooralsnog niet terugzien op de dozen: alles werkt over een tijdje wel met Easymesh (specifieker: de routers/APs draaien op PRPLwrt), maar het wordt verkocht als systeem X van vendor Y.

Ben trouwens benieuwd welke router je hebt die Easymesh daadwerkelijk adverteerd - heb ik nog niet eerder gezien :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R1chardTM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-04 08:36
Thx voor de antwoorden! :) Dan laat ik Eaymesh nog links liggen. Het gaat om een Zyxel router die ik van T-Mobile heb gehad. Had de Easymesh optie in de settings gevonden, staat best diep verstopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

R1chardTM schreef op zaterdag 4 april 2020 @ 11:40:
Thx voor de antwoorden! :) Dan laat ik Eaymesh nog links liggen. Het gaat om een Zyxel router die ik van T-Mobile heb gehad. Had de Easymesh optie in de settings gevonden, staat best diep verstopt.
Zyxel... verbaast me weinig. Ik sprak op de Broadband World Forum in Oktober een oud-collega die daar was gaan werken. Hij heeft me oren van het hoofd gebabbeld over wat ze allemaal rondom standards-based WiFi aan het doen waren :)

Opvallend dat het in een door T-Mobile geleverd apparaat zit. Kan betekenen dat T-Mobile itt andere grote spelers wel degelijk standards-based aan de slag is - of dat ze hun eigen plan trekken maar vergeten zijn andere opties uit de GUI te laten slopen door de fabrikant...

Heb je exacte modelnr van dat ding? Ik volg graag de ontwikkelingen ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fortfort
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-04 22:36
Als aanvuling, helaas gaan
Fritz 1750e extender en
devolo 1200+
Niet samen met de
VMG8825-T50
beide geprobeerd voor MESH maar er wordt niet (goed) geschakeld tussen de beste ontvangstpunten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrocoDuck
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 09:18
Ik was vandaag ook opzoek naar EasyMesh (en ja, ook Zyxel T-50 router) en vond de D-Link COVR-1102
https://www.dlink.com/en/...le-home-mesh-wi-fi-system

Eens uitzoeken of die 2 goed met elkaar overweg kunnen en hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barts14
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-04 08:40
Ik ben recent overgestapt op T-Mobile thuis (ook met Zyxel T-50) en heb als onderdeel van de WiFi-service een Zyxel WAP6807 versterker gekregen. Dit apparaat ondersteund EasyMesh. Het mooiste is dat hij niets kost, als je even belt met de klantenservice kun je hem gratis opgestuurd krijgen.

Het instellen gaf bij mij wat problemen, maar inmiddels is alles up-and-running. Functioneert vlekkeloos, clients roamen netjes tussen de verschillende zenders en ik haal nu door mijn hele huis draadloze snelheden van minimaal 300Mbps _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erny
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-04 14:12
Als het klopt betaal je voor de Zyxel WAP6807 2,50 per maand. Vergeten ze wellicht telefonisch te vermelden maar staat wel op de site en zie je terug op de factuur 8)7
Daarom zoek ik naar een andere koop-oplossing die werkt met de T50 router.

[ Voor 26% gewijzigd door erny op 14-08-2020 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-04 10:55
erny schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 19:39:
Als het klopt betaal je voor de Zyxel WAP6807 2,50 per maand. Vergeten ze wellicht telefonisch te vermelden maar staat wel op de site en zie je terug op de factuur 8)7
Daarom zoek ik naar een andere koop-oplossing die werkt met de T50 router.
En heb je al iets gevonden? Ik vind bar weinig easymesh apparatuur en nul info hierover...

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-04 15:15
En is het een oplossing om nog een T-50 aan te schaffen zodat die wel met elkaar werken?

hoi

• CrocoDuck
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23-04 09:18
Ik heb de WiFi plus dingen van t-mobile besteld en nu ongeveer een week in gebruik. M’n ervaring is echt super, goede handover voor de devices (mix van iPhones/iPads en Chromebooks). 2.4/5ghz separatie niet meer nodig.

1 bedraad aangesloten als accesspoint en 1 los aangesloten. Op de los aangesloten mesh punt bedraad een gigabit switch met pc’s en iMac. Richting de nas die aan de T-50 router hangt zie ík snelheden tot 100MB/s, Een game van steam downloaden rond de 23.5~24.5MB/s bij een 200/200 glasvezel verbinding (oud abbo, kun je nu niet meer bij t-mobile bestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grobbel
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-03 18:08
Ik heb ook een T-Mobile thuis zyxel router/modem met easymesh. Weet iemand of dat aan het werk is te krijgen met een openwrt aparaat als mesh node?
Pagina: 1