Aansluiten slimme schakelaar zonnescherm

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:03
Ik heb een nieuwe wifi-schakelaar aangeschaft voor mijn zonnescherm (Nedis smartlife WIFIWC10WT). Het aansluitschema ziet er alsvolgt uit (X = schakelbediening zonnescherm):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dpv-Rrv8oFNgOa1CnijzptyKMq4=/f/image/AFUA1tUcZOgnmgFdv2rGc610.png

Hij heeft dus 4 aansluitingen (L2 is leeg), terwijl mijn huidige schakelaar er 5 heeft: drie draden uit het zonnescherm (volgens mij zijn dit nul, op, neer) en + en - vanuit de WCD.

Als ik de nieuwe dus aansluit, hou ik de nul vanuit het zonnescherm over. Ik vind het ook verwarrend dat de X op de N staat aangesloten in het schema. Hoop dat iemand de gouden tip heeft :)

[ Voor 0% gewijzigd door Melkbus op 07-04-2020 22:42 . Reden: typenr. voor Google ]

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 21:11
De nul moet op de nul, kwestie van een wago-tje of een kroonsteen waarin je de nullen bij elkaar pakt.

Vaak hebben schakelaars een tweede nul klem zodat dit niet nodig is, maar dat is niet meer dan een doorverbinding.

Oh, wacht ... vijf draden, normaal zijn het er vier.
-Aarde
-Nul
-Op
-Neer

Het kan dat je al een slimme rolluik motor hebt die een vaste spanning nodig heeft. Dan klopt het bovenstaande, nul is nul, kwestie van bij elkaar knopen.
Maar dat durf ik van hier uit niet met zekerheid te zeggen.

[ Voor 41% gewijzigd door Sine op 01-04-2020 22:08 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Melkbus
Sine schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:05:
De nul moet op de nul, kwestie van een wago-tje of een kroonsteen waarin je de nullen bij elkaar pakt.

Vaak hebben schakelaars een tweede nul klem zodat dit niet nodig is, maar dat is niet meer dan een doorverbinding.

Oh, wacht ... vijf draden, normaal zijn het er vier.
-Aarde
-Nul
-Op
-Neer

Het kan dat je al een slimme rolluik motor hebt die een vaste spanning nodig heeft. Dan klopt het bovenstaande, nul is nul, kwestie van bij elkaar knopen.
Maar dat durf ik van hier uit niet met zekerheid te zeggen.
Ok thx! Dan ga ik dat maar proberen.

//edit:

Gelukt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_acgPlvJZLSH3LVb9bVuK0yIhh0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2adl5wFdzCxw8sPE0SuRJGuQ.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Melkbus op 07-04-2020 22:41 . Reden: foto ]

strava

• Ps.andeweg
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-12-2023
Goeden dag,

Ik krijg de mijne niet werkend, er komen maar 3 draden uit het zonnescherm Inc aarde.

Hieronder de foto’s van oud en hoe het nu zit en niet werkt, iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GcRom0QRpDVEa9quZJ-3issMHPg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/usmUpYCGI5LaHvTI37klWydP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X-Mp2E58kXjbt74D3_va7vmNn_0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y3wpnu7vQxMKahkA7bgVW7Nc.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hendrik
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:53
De groen/gele draad (aarding) naar het scherm is gebruikt als schakeldraad. (op of neer)
Even de bruine draad van de voeding op L zetten en de groen/gele is ongebruikt.
Daarna van het scherm de bruine draad op L1 en de groen/gele draad op L2 afhankelijk wat op en neer is.

• Ps.andeweg
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 24-12-2023
Hendrik je bent een held!!!

Super bedankt man, het werkt perfect nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilinatorke
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 21-03-2021
Dag iedereen,

Ik heb een soortgelijk probleem. Na het verwijderen van de oude schakelaar heb ik deze 3 draden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvEs254FWftQdB34gX3SlpTdLNQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lFP5BT7Qsfa1Yj9chZ4IrNPK.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik bruin met blauw verbind, gaat de rolluik omhoog. Als ik blauw met zwart verbind, gaat de rolluik omlaag. Kan ik met deze 3 draden de nedis smart controller aansluiten?

Ik heb dichtbij nog wel een stroomaansluiting, mocht dit nodig zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08:06
@Dilinatorke Een stroomaansluiting is inderdaad nodig.

De blauwe draad moet naar de "L"-aansluiting op de schakelaar, de bruine naar L1 en de zwarte naar L2.

Dan moet er vanaf de stroomaansluiting nog een draad naar de "N" van de schakelaar. Dat moet ofwel een blauwe of een bruine zijn. De kleurcodering van de draden van je rolluik is niet standaard, dus welke het is kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik vermoed de blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dilinatorke
  • Laatst online: 21-03-2021
Tom-Z schreef op maandag 18 januari 2021 @ 13:32:
@Dilinatorke Een stroomaansluiting is inderdaad nodig.

De blauwe draad moet naar de "L"-aansluiting op de schakelaar, de bruine naar L1 en de zwarte naar L2.

Dan moet er vanaf de stroomaansluiting nog een draad naar de "N" van de schakelaar. Dat moet ofwel een blauwe of een bruine zijn. De kleurcodering van de draden van je rolluik is niet standaard, dus welke het is kan ik niet met zekerheid zeggen. Ik vermoed de blauwe.
Hartelijk bedankt!!! Heb het zo werkende gekregen. Wat een held!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:51

SA007

Moderator Tweaking
Dit topic past wat beter bij Domotica ook al is het al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millencolin
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-12-2023
Met behulp van dit topic werkend gekregen, waarvoor mijn grote dank.
Maar, zoals te zien is op de foto, zit ik met twee losse aardedraden. Kan ik deze middels een kroonsteentje rechtstreeks aan elkaar verbinden?

Alvast bedankt

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1-HqxArm_iE8XNRKQNxMop0xZkE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uM0UVQAS7bIHkPCLGtRMIEyN.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:36
Ja dat kan.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millencolin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally1988
  • Laatst online: 02-02-2021
Goedenavond,

Fijn dat hier al een topic van is.

Heb geen 2 linkerhanden maar krijg schakelaar met geen mogelijkheid normaal werkend.
Zie bijlage, vanaf wcd aangesloten conform handleiding.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WrlRUjOXVwFNLGZXol2ZbQMsoeI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pUIMRB1hTqZJZmbUh3Jncinv.jpg?f=fotoalbum_large
Zwarte draad is omhoog en bruin omlaag aansluitend op L1 of L2 gebeurd er niets tenzij ik druk uitoefent op behuizing of bedrading gaat rolluik sporadische omhoog of omlaag.
Als ik fase draad aansluit op L2 kan ik rolluik laten bewegen door zwarte of bruine draad op L poort te houden.

Wat doe ik verkeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Wally1988 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 18:36:
Goedenavond,

Fijn dat hier al een topic van is.

Heb geen 2 linkerhanden maar krijg schakelaar met geen mogelijkheid normaal werkend.
Zie bijlage, vanaf wcd aangesloten conform handleiding.
[Afbeelding]
Zwarte draad is omhoog en bruin omlaag aansluitend op L1 of L2 gebeurd er niets tenzij ik druk uitoefent op behuizing of bedrading gaat rolluik sporadische omhoog of omlaag.
Als ik fase draad aansluit op L2 kan ik rolluik laten bewegen door zwarte of bruine draad op L poort te houden.

Wat doe ik verkeerd??
Om te beginnen de ontbrekende adereindafwerking en het illegaal aansluiten van twee draden onder 1 klem :z

Dus; van dat snoer de aders knippen, strippen en (zonder te twisten) voorzien van een adereindhuls voor wat betreft de aders die in die schakelaar gaan. Vervolgens voor de blauwe een lasklem 3-voudig voorzien die overweg kan met soepel draad (bijv. Wago 221-413) en een klein stukje los van lasklem naar je schakelaar.

[ Voor 72% gewijzigd door kabeltjekabel op 31-01-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally1988
Bedankt voor je snelle reactie.

Is probleem met schakelaar daarmee ook verholpen??
Klopt is niet hoe het officieel hoort ik ga dat zeker aanpassen. ( advies voor meer mensen op dit forum als foto's soms zie 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kabeltjekabel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 13-02-2021
Wally1988 schreef op zondag 31 januari 2021 @ 19:54:
Bedankt voor je snelle reactie.

Is probleem met schakelaar daarmee ook verholpen??
Wie weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally1988
Goed nieuws opgelost, een werkende schakelaar!

Na bedrading voorzien te hebben van aderhulzen, juist aansluiting en vele pogingen verder samen met vriend google...nog geen contact.
Ten einde raad schakelaar open gemaakt...stekker printplaat los...vermoed tijdens transport postbedrijf.
Drie minuten later eindelijk een werkende schakelaar, hoe makkelijk kan het zijn |:(

....volgende taak is om tunen overige rolluikschakelaars naar Nedis systeem.

Bedankt zover _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormke
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 03-03-2021
Mijn aansluiting was ok. Ik heb er meerdere. Deze werkten perfect tot enkele dagen dagen geleden. Plots waren ze offline en op geen enkele manier terug online te krijgen. Één gereset zodat bovenste led snel knippert. Proberen verbinding te maken, geen succes. Nu zit ik met drie domme rolluik schakelaars. Bestaat er een "General reset"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatus63
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-06-2021
Een vraagje, ik ga de oude draaiknop schakelaar vervangen door een smart type. Enthousiast een ding gekocht op Amazone. Deze stopt echter niet maar gaat zonder meer geheel open of dicht 👿. Hoe zit dit bij de Nedis? Is de uitval in te stellen, of zit er een leermodus in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millencolin
Er zit een pauze stand op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millencolin
Stormke schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:46:
Mijn aansluiting was ok. Ik heb er meerdere. Deze werkten perfect tot enkele dagen dagen geleden. Plots waren ze offline en op geen enkele manier terug online te krijgen. Één gereset zodat bovenste led snel knippert. Proberen verbinding te maken, geen succes. Nu zit ik met drie domme rolluik schakelaars. Bestaat er een "General reset"?
Heb je voldoende wifi bereik op de plek waar ze geplaatst zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatus63
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 16-06-2021
Modem een update gedaan waardoor er iets in de onderlinge verbinding is veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeri456
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22-04-2021
Stormke schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 22:46:
bij mij het wifi wachtwoord veranderd. Maar ik krijg ze niet eens gereset zodat het bovenste ledje snel knippert, hoe heb je dat voor elkaar gekregen? (6sec open werkt niet :? , of ik moet iets fout doen 8)7 )

Edit; in de gebruiksaanwijzing staat 6 sec open ingedrukt houden, maar pas bij 10sec "reset" je hem. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Joeri456 op 22-04-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HVCO
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-05-2021
Heb ook aansluitproblemen.
2 sluiters die alleen snel knipperen en niet op app kreeg.
Vervangen/omgeruild door nieuwe exemplaren
Zelfde probleem.
Blauw licht knippert snel; bevinden zich naast router.
Wel handbediening, maar niet via NEDIS-app.
Iemand goed advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndyMan8
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-05 14:44
De Nedis schakelaar werkt op 220 volt maar de 'oude' schakelaar van ons vloerluik zit op 24 volt. Kan ik dit probleemloos aansluiten of gaat er dan iets mis? Of moet hier een relais tussen?

Edit, screenshot toegevoegd. (Ik dacht, dat kan ik wel even goedkoper en beter dan de 282,75 euro.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hW9YvF4nUe9IXZPSveTw-h7abiI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RhIDk42c8lVkRY6oNaiGKAIM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door AndyMan8 op 21-05-2021 15:16 . Reden: Edit, screenshot toegevoegd. (Ik dacht, dat kan ik wel even goedkoper en beter dan de 282,75 euro.) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monus2673
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-11-2022
Heb inmiddels deze schakelaar ook geïnstalleerd was een makkie met behulp van dit forum.

Heb alleen een klein probleempje met kalibreren, als het scherm 1x helemaal dicht is geweest gaat hij daarna niet meer helemaal open blijft een stukje bovenin hangen. Enige mogelijkheid is dan weer opnieuw kalibreren.
Maar kort daarna wil hij weer niet helemaal dicht. wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
monus2673 schreef op maandag 27 december 2021 @ 10:47:
Heb inmiddels deze schakelaar ook geïnstalleerd was een makkie met behulp van dit forum.

Heb alleen een klein probleempje met kalibreren, als het scherm 1x helemaal dicht is geweest gaat hij daarna niet meer helemaal open blijft een stukje bovenin hangen. Enige mogelijkheid is dan weer opnieuw kalibreren.
Maar kort daarna wil hij weer niet helemaal dicht. wat doe ik fout?
Is dit je inmiddels gelukt? Ik zit met hetzelfde probleem. Ik moet zeggen dat ik de app (Nedis SmartLife) ten tijde van topicstart een stuk beter vond. De hele UX van het kalibreren is nu echt een drama. Bij mij opent hij niet helemaal en sluit hij daarna ook niet meer helemaal :/

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabab
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-04-2022
Speciaal even een account gemaakt voor dit topic. Ik krijg ook de kalibratie niet voor elkaar. Nadat ik het zonnescherm van dicht naar open en vice versa heb gedaan en dan op verder klik, geeft de app de melding kalibratie fout. Welke held heeft dit probleem al getackeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizzy999
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-07-2024
Ik ben begonnen met de temperatuur sensoren van Nedis en was super enthousiast over gebruiksvriendelijkheid en interface. Totdat ik ook bovengenoemde schakelaars kocht.
Slechte vertalingen in de app en niet bepaald gebruiksvriendelijk. En nog veel vervelender: het werkt gewoon niet goed.
Ook hier blijft scherm bij omhoog doen stukje open en bij omlaag doen gaat hij niet helemaal open. Als ik dan in de app de motor sturing omdraai en daarna nog een keer op dicht duw sluit hij laatste stukje. Maar goed. Dit is natuurlijk niet de oplossing. Heb contact gezocht met Nedis en kreeg dit als oplossing:

Maak een automatisering hiervoor.
Slimme scenes > + > wanneer de apparaat status veranderd >WIFIWC10WT > toestand > open
Voer apparaat uit > WIFIWC10WT > toestand > open
Voeg een taak toe
vertraging > x tijd (hoe lang heeft hij nodig of van geheel dicht naar geheel open te gaan)
Voeg nog een taak toe
Voer apparaat uit > WIFIWC10WT > toestand > pauze
Noem het "open doen" bijvoorbeeld
Sla op

Maak nu een nieuwe automatisering aan maar dan van open naar dicht.

Heb het zelf nog niet geprobeerd en ergens baal ik er ook van. Want ook dit is een work around. Als het al lukt. Want feitelijk moet die app gewoon werken en dat scherm óf helemaal open gaan óf helemaal dicht als ik die opdracht geef.

Ook ik hoor graag als mensen het wel werkend hebben gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjabab
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 27-04-2022
Hi Lizzy, thanks voor je input. Ik heb wat zitten proberen, maar ik vind het maar ingewikkeld wat er staat. Is dit letterlijk de feedback van Nedis geweest? Vreemd dat ze je hetop deze manier proberen te laten oplossen. Voor ons is het in ieder geval ook belangrijk dat het bedieningspaneel zelf ook gewoon werkt en niet alleen de smart besturing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• moorieske
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18-01 16:33
Sjabab schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 23:35:
Hi Lizzy, thanks voor je input. Ik heb wat zitten proberen, maar ik vind het maar ingewikkeld wat er staat. Is dit letterlijk de feedback van Nedis geweest? Vreemd dat ze je hetop deze manier proberen te laten oplossen. Voor ons is het in ieder geval ook belangrijk dat het bedieningspaneel zelf ook gewoon werkt en niet alleen de smart besturing
Ik heb het opgelost door in de nedis app bij dit apparaat de tijdinstelling voor snelle kalibratie te verhogen van 20s naar, in mijn geval, 40s. Omdat het bij mij anders na 20s stopt terwijl het rolluik dan nog niet helemaal open of dicht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-06 16:20
Hendrik schreef op donderdag 17 september 2020 @ 21:09:
De groen/gele draad (aarding) naar het scherm is gebruikt als schakeldraad. (op of neer)
Even de bruine draad van de voeding op L zetten en de groen/gele is ongebruikt.
Daarna van het scherm de bruine draad op L1 en de groen/gele draad op L2 afhankelijk wat op en neer is.
Zou dit truukje ook met de Shelly 2.5 werken die ik heb besteld?
Ik heb ook de zelfde (oude) aansluiting als op de foto van Ps.andeweg.

Ik hoor het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Zelfde Nedis gehaald, maar krijg met geen dat ding normaal gekalibreerd. Mijn zonnescherm duurt precies 20 seconden, maar hij stopt al na 3. Zet ik hem op 40 dan klopt de gordijn slider niet meer. Had het kunnen weten met tuya spul... (ja want dat is het)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyvdBerg
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09-2022
Hallo, ik heb een Nedis smartswitch besteld. Ik zie op deze topic allemaal verschillende aansluitingen.. Geen idee op dit moment hoe ik het nu moet gaan aansluiten. Bij mij ziet het er zo uit. Iemand die weet hoe dit zou moeten? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUIycEHsdKtCrwuLLUQ_9FQAtS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KlpyjIHUSByyfDhBEtBHsbts.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
TimothyvdBerg schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:13:
Hallo, ik heb een Nedis smartswitch besteld. Ik zie op deze topic allemaal verschillende aansluitingen.. Geen idee op dit moment hoe ik het nu moet gaan aansluiten. Bij mij ziet het er zo uit. Iemand die weet hoe dit zou moeten? [Afbeelding]
Bruin uit de muur/stekker op L
Blauw op N (met wago klem en daarna 3e draad naar N)

Bruin2 (vanaf de motor) en zwart zijn op en neer:
Dus L1 en L2.

Dat met die verschillende plaatjes hier in fora komt omdat bij andere aansluitingen met 2x aardedraad een beunhaas is geweest die 't heeft aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyvdBerg
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 19-09-2022
LNDN schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:34:
[...]

Bruin uit de muur/stekker op L
Blauw op N (met wago klem en daarna 3e draad naar N)

Bruin2 (vanaf de motor) en zwart zijn op en neer:
Dus L1 en L2.

Dat met die verschillende plaatjes hier in fora komt omdat bij andere aansluitingen met 2x aardedraad een beunhaas is geweest die 't heeft aangesloten.
Bedankt! Het is helemaal gelukt. Kalibratie is bij mij ook goed gegaan, werkt perfect. Weet niet wat er aan de hand is volgens sommige. Misschien is het probleem inmiddels opgelost. Koppeling met google home werkt ook erg goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monus2673
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 20-11-2022
Ik heb de kalibratie in orde gekregen, door nadat je op nauwkeurige kalibratie hebt gedrukt krijg je het scherm volgende. Doe hierna het scherm helemaal dicht als hij dicht is wacht 2 sec en druk op pauze dan scherm weer omhoog. en dan pas weer volgende klikken. Tenminste bij mij werkt het zo iedere keer.

Helaas nu 1 scherm geen verbinding meer te krijgen. Na een stroomstoring was hij offline, ik denk ik verwijder hem dan reset 10 sec omhoog knop vasthouden maar hij kan niet meer gevonden worden 8)7

De overig 5 schermen werken als een tierelier ook in google home

monique

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 23:29
monus2673 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:11:
Ik heb de kalibratie in orde gekregen, door nadat je op nauwkeurige kalibratie hebt gedrukt krijg je het scherm volgende. Doe hierna het scherm helemaal dicht als hij dicht is wacht 2 sec en druk op pauze dan scherm weer omhoog. en dan pas weer volgende klikken. Tenminste bij mij werkt het zo iedere keer.

Helaas nu 1 scherm geen verbinding meer te krijgen. Na een stroomstoring was hij offline, ik denk ik verwijder hem dan reset 10 sec omhoog knop vasthouden maar hij kan niet meer gevonden worden 8)7

De overig 5 schermen werken als een tierelier ook in google home

monique
Hi Monique, de kalibratie ziet er in iedere app net iets anders uit. Kun je voor de lezers de stappen iets duidelijker neerzetten? Zou veel van ons helpen!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
Hopelijk een Eureka-moment!

Allen, ik ga komende zondag (als mijn kinderen het toelaten 🤪) even rustig een stappenplan schrijven hoe de kalibratie goed te doen met de Nedis app.

Ik heb een kleine 20 minuten geleden het schijnbaar voor elkaar gekregen dat de Smart switch netjes het scherm in en uit kan doen, inclusief twee bonusseconden voor de zekerheid (mocht vanwege wind er extra weerstand zijn oid)

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Mijne lijkt kapot. Wilt zodra de stroom eropgaat alleen nog maar een kant op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMark
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 26-11-2023
Ook ik blijk mijn zonnescherm niet niet dicht te krijgen, nadat hij open is gegaan. De nauwkeurige kalibratie geeft een foutmelding. @Griffin2k is het je nog gelukt om een stappenplan te schrijven of gaat je scherm ook niet meer volledig dicht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Griffin2k
TradeMark schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 14:13:
Ook ik blijk mijn zonnescherm niet niet dicht te krijgen, nadat hij open is gegaan. De nauwkeurige kalibratie geeft een foutmelding. @Griffin2k is het je nog gelukt om een stappenplan te schrijven of gaat je scherm ook niet meer volledig dicht?
Simpelweg de tijd niet gehad om de boel af te koppelen en opnieuw te doen! Ik had ook eerst foutmeldingen maar het zat echt in de volgorde van stappen uitvoeren.

• Cemmey
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 07-06 10:26
Ik heb gister ook geprobeerd om mijn zonwering smart te maken. Alles juist aangesloten lijkt het zonnescherm goed te werken, maar zodra het blauwe lampje gaat branden na een x aantal minuten gaat het zonnescherm een eigen leven leiden. Het zonnescherm gaat uit zichzelf in 3 stappen uit en daarna heb ik weinig controle meer over het scherm met de controller op de muur. Ik koppel de app en deze denkt al meteen dat hij gesloten is terwijl hij helemaal uit staat. Ik moet de bediening in de settings omkeren en daarmee krijg ik hem uiteindelijk na een aantal keren deze stap herhalen weer gesloten. Ik stel de snelle kalibratie in op 40 seconde en zet het zonnescherm uit en daarmee lijk ik het voor elkaar te hebben. Als ik dan het zonnescherm wil sluiten lijkt er geen beweging meer in te zitten zowel via de controller als via de app. Wat een flut product.

Ik heb de oude draaiknop weer gemonteerd aan de muur en deze werkt meteen weer fantastisch. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-06 16:49
Aantal verwoede pogingen gedaan middels beide opties om het scherm te kalibreren, maar krijg de instellingen niet juist. Als ik dan de fysieke knop gebruik, gaat het scherm nog maar half open.

Iemand al een eenduidige manier om de schakelaar te kalibreren?

Heb Nedis Support een bericht gestuurd met verzoek om een beter stappenplan te krijgen. Hopelijk komen ze daar ook mee..

• LNDN
Enige wat een beetje helpt is de motor omdraaien in de app, dan het zonnescherm helemaal dicht/open. En dan weer omdraaien (als nodig) en dan de motor weer laten draaien zodat die helemaal dicht kan. Daarna pas kalibreren. Enige probleem is dan: je kan nog steeds niet betrouwbaar de procent slider gebruiken want je krijgt na verloop van tijd een offset waardoor hij nog open blijft hangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoachKoos
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 13-06 16:49
LNDN schreef op donderdag 8 september 2022 @ 11:45:
Enige wat een beetje helpt is de motor omdraaien in de app, dan het zonnescherm helemaal dicht/open. En dan weer omdraaien (als nodig) en dan de motor weer laten draaien zodat die helemaal dicht kan. Daarna pas kalibreren. Enige probleem is dan: je kan nog steeds niet betrouwbaar de procent slider gebruiken want je krijgt na verloop van tijd een offset waardoor hij nog open blijft hangen.
Nou, ik heb al gelijk een reactie van ze gekregen. Denk dat ze de vraag wel meer hebben gehad >:)

Ga van het weekend eens proberen (als het droog is...)
Hartelijk dank voor uw vraag

U dient de schakelaar te vertellen wat geheel op en geheel dicht is door hem te kalibreren
Zo kalibreert u de schakelaar in de app.
Snelle kalibratie
1. Meet zelf hoeveel seconden het zonnescherm/rolluik/gordijn nodig heeft om volledig te openen
Meet vervolgens hoeveel seconden het zonnescherm/rolluik/gordijn nodig heeft om volledig te sluiten.
2. Kies de langste van deze 2 tijden, en (advies) tel hier voor de zekerheid 2 seconden bij op en vul dit in bij de snelle kalibratie

Nauwkeurige kalibratie (hier moeten de in-app instructies dringend worden aangepast om het duidelijker te maken, excuses hiervoor)
1. Voorbereiding
1. Zorg dat het gordijn/scherm/rolluik volledig open is voor de kalibratie te beginnen
2. Bevestig om naar de volgende stap te gaan
2. Kalibratie
1. Gebruik de schakelaar (en dus niet de App) om het gordijn/scherm/rolluik volledig te sluiten en druk op pauze zodra deze volledig is gesloten.
2. Gebruik nu de schakelaar om het gordijn/scherm/rolluik volledig te openen en druk op pauze zodra deze volledig is geopend.
3. Bevestig nadat beide richtingen gedaan zijn
4. De App zal zelf de 2 tijden vergelijken en de langste van de 2 als kalibratietijd nemen.

Het kan ook zo zijn dat uw motor heel onregelmatig loopt als hij op een later tijdstip niet geheel meer sluit/opent
Dan zal deze afgesteld moeten worden door de installateur/leverancier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 15-06 12:10
Ik heb hier nu een half jaar 3 van die Nedis schakelaars om de screens te bedienen. Aansluiten, kalibreren en verbinden met wifi ging allemaal probleemloos.

Maar...verbinding houden is een probleem. Alle 3 de schakelaars verliezen meestal na 1 tot 2 weken de verbinding met het wifi-netwerk en komen niet meer online. Ik draai hier op een Fritz!box 4060 in de meterkast met daarop aangesloten een 3-tal Fritzrepeaters (2x 3000 en 1x 1200AX). Alle repeaters zijn via LAN aangesloten. Geen enkel 2.4GHz-device heeft problemen met de verbinding behalve de 3 Nedis-schakelaars.
Ik heb een gescheiden netwerk van 5ghz en 2.4ghz met een verschillende SSID. Volgens de gebruiksaanwijzing zou wifi 6 een oplossing kunnen zijn maar op die verdieping draait de 1200AX dus dat kan het niet zijn.

Herkent iemand deze problemen? Als ik het niet geregeld kwijt gaan ze er uit. Ik ben er na een half jaar wel klaar mee om telkens de stroom er af te halen om die dingen online te krijgen (voor een paar weken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Edje040 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:56:
Ik heb hier nu een half jaar 3 van die Nedis schakelaars om de screens te bedienen. Aansluiten, kalibreren en verbinden met wifi ging allemaal probleemloos.

Maar...verbinding houden is een probleem. Alle 3 de schakelaars verliezen meestal na 1 tot 2 weken de verbinding met het wifi-netwerk en komen niet meer online. Ik draai hier op een Fritz!box 4060 in de meterkast met daarop aangesloten een 3-tal Fritzrepeaters (2x 3000 en 1x 1200AX). Alle repeaters zijn via LAN aangesloten. Geen enkel 2.4GHz-device heeft problemen met de verbinding behalve de 3 Nedis-schakelaars.
Ik heb een gescheiden netwerk van 5ghz en 2.4ghz met een verschillende SSID. Volgens de gebruiksaanwijzing zou wifi 6 een oplossing kunnen zijn maar op die verdieping draait de 1200AX dus dat kan het niet zijn.

Herkent iemand deze problemen? Als ik het niet geregeld kwijt gaan ze er uit. Ik ben er na een half jaar wel klaar mee om telkens de stroom er af te halen om die dingen online te krijgen (voor een paar weken).
Ligt denk ik echt aan jou instellingen/wifi. Of iemand is aan het trollen en steeds met die reset/middelste knop de wifi instelling aan het verneuken. Als je die maar iets te lang indrukt dan reset dat ding al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
LNDN schreef op zondag 13 november 2022 @ 07:49:
[...]

Ligt denk ik echt aan jou instellingen/wifi. Of iemand is aan het trollen en steeds met die reset/middelste knop de wifi instelling aan het verneuken. Als je die maar iets te lang indrukt dan reset dat ding al.
Nee, dat laatste zeker niet. Zou WPA3 roet in het eten kunnen gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pa3eia
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

pa3eia

6370Wp ~ Elga 3.0 ~ Sony

Edje040 schreef op zaterdag 12 november 2022 @ 18:56:

Maar...verbinding houden is een probleem. Alle 3 de schakelaars verliezen meestal na 1 tot 2 weken de verbinding met het wifi-netwerk en komen niet meer online.
Wordt er steeds niet na verloop van tijd een andere "vrij" wifi kanaal gekozen door het modem/router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
pa3eia schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:43:
[...]

Wordt er steeds niet na verloop van tijd een andere "vrij" wifi kanaal gekozen door het modem/router?
Ja dat wel. Kanaalkeuze staat op auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LNDN
Edje040 schreef op zondag 13 november 2022 @ 11:16:
[...]

Nee, dat laatste zeker niet. Zou WPA3 roet in het eten kunnen gooien?
Exclusief WPA3 gebruiken is niet aan te raden voor zulke devices nee. Lijkt me sterk dat zo'n device dat goed aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
LNDN schreef op maandag 14 november 2022 @ 16:34:
[...]

Exclusief WPA3 gebruiken is niet aan te raden voor zulke devices nee. Lijkt me sterk dat zo'n device dat goed aankan.
Ik heb het accespoint wat op betreffende verdieping aangepast naar sec WPA2 en een vastgezet op een kanaal. Kijken wat dat brengt. Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje1982
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 16-04-2024
Goedemiddag,

Vandaag de kap op gehangen maar nu zie ik dat er maar 3 draden uit komen. Groen/geel, bruin en blauw. De oude had er 4. Nu wil ik deze gaan aansluiten op de schakelaar maar zou niet weten hoe dit nu te doen aangezien de zwarte nu mist.

Kan iemand mij hier helpen? 😅 ben nu even de tel kwijt.

Alvast bedankt.

Mvg
Edwin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w1kmkvnEzA37lsBjyuKOc3uQuk0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdhaV1xrio32fx72D3vakGQE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tXCaS4Hj1_M4ASGSZLwtW3_lSfM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INQJBvpHGUlJlkvUhbkfbyv6.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ICT1gi-iuUNVIbh5Zr7UaMqrb98=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QjEGAT0Ra92ja1NYiPqNFTw9.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Edje1982 op 12-04-2024 18:00 ]

Pagina: 1