KVM switch voor laptop en meerdere monitoren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik zoek een?
KVM switch waarop ik mijn PC, toetsenbord, muis en twee monitoren aan kan aansluiten (geen camera of audio). Daarnaast wil ik mijn laptop erop aansluiten. Ik wil wel gebruik kunnen maken van mijn beide monitoren wanneer ik overschakel op mijn laptop. De laptop heeft één HDMI uitgang. Ik heb geen ruimte voor een docking station, dus wil gewoon een HDMI kabel naar de laptop leggen en de laptop in een hoekje smijten. Het zou ook leuk zijn als mijn Raspberry Pi er bij op kan, maar dat is geen must.

Wat is je budget?
Geen idee. Geld is op zich geen probleem.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Zie bij "Ik zoek een?"

Ik heb wel KVM switches gevonden waarvan ik denk dat ze het kunnen, maar ik weet het niet zeker en kan het niet uit de specs halen. Heeft iemand hier ervaring mee?

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Beste antwoord (via Alain op 24-04-2020 21:43)

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:02
Als je toch voor een ander monitor gaat: overweeg er 1 met ingebouwde kvm switch. Ik heb een Dell U3419w en kan met een toetscombinatie op mijn toetsenbord schakelen tussen 2 computers. Er zijn vast ook monitoren in de door jouw gewenste grootte met dergelijke functionaliteit.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Alle reacties

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-01 19:44

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Is RDP (/VNC?) een idee? Ikzelf gebruik m'n desktop met RDP om op m'n werk-laptop in te loggen. Alles wordt netjes doorgestuurd: muis, keyboard, geluid (microfoon + speakers), clipboard, zelfs diskdrives (USB / harddisk) en printers kunnen gemapped en gedeeld worden. En multi monitor kan dacht ik ook.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• Alain
  • Niet online
Ik wil graag echt het scherm van mijn laptop zien en mijn laptop bedienen. Ik werk ook veel met virual machines en om een of andere reden werkt VNC niet wanneer ik een VM wil bedienen. RDP heb ik nog niet geprobeerd. Dat kan ik nog eens proberen (mits de juiste rechten, want het is een laptop van het werk).

Het liefst heb ik een KVM switch die dit kan doen. :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dus niet alleen een KVM switch, maar hij moet ook nog 1x HDMI splitsen naar 2x HDMI?

• Alain
  • Niet online
Correct.

Overigens mag het ook een combinatie zijn van splitter en KVM switch. Zolang het maar niet teveel ruimte inneemt.

[ Voor 89% gewijzigd door Alain op 01-04-2020 22:53 ]

• Alain
  • Niet online
Iemand nog enig idee?

• jadjong
  • Niet online
https://www.matrox.com/gr...2go/hdmi-appliance/specs/

En dan een willekeurige KVM switch er achter.

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28
https://www.amazon.co.uk/...1&linkCode=ogi&th=1&psc=1

Prijs: £ 1.100 (dikke € 1.250 dus)

En wat als de laptop alleen maar HDMI 1.4 heeft zoals de meeste laptops? En er moeten 2 monitoren aan, dan zal de resolutie of refreshrate flink naar beneden moeten.

Ik zou eerst eens beginnen met het noemen van alle relevante specificaties.
De mogelijkheden van de laptop kunnen invloed hebben op de oplossing. De aansluitingen van de pc, de monitoren en de resolutie van de schermen ook.

Ik acht de kans overigens erg klein dat de oplossing ligt in 1 enkel apparaat.

Maar ik ben benieuwd wat TS ondertussen heeft gevonden. Het topic is al 2 weken niet meer actief.

[ Voor 60% gewijzigd door White Feather op 15-04-2020 11:05 ]

• jadjong
  • Niet online
1.4 kan 1920*1080@120hz doen, dan lukt 2x1920*1080@60hz in theorie ook. Dat het goedkoop moest staat nergens beschreven. :P

• Alain
  • Niet online
White Feather schreef op woensdag 15 april 2020 @ 10:57:
Ik zou eerst eens beginnen met het noemen van alle relevante specificaties.
De mogelijkheden van de laptop kunnen invloed hebben op de oplossing. De aansluitingen van de pc, de monitoren en de resolutie van de schermen ook.
Ik heb een Dell precision 7510
Video kaart is een NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB
Schermresolutie is 2 x 2560x1440
Maar ik ben benieuwd wat TS ondertussen heeft gevonden. Het topic is al 2 weken niet meer actief.
Wat ik heb gevonden is dat ik waarschijnlijk voor de display poort moet gaan. Volgens mij heb ik er 2 op mijn videokaart en 1 mini display poort op mijn laptop. De dual KVM switches die ik gevonden heb hadden een behoorlijk lage resolutie.

Heb je een advies voor mij?

Edit:

Ik zit er ook aan te denken om van twee monitoren naar één te gaan. En dan bijvoorbeeld deze: Samsung LC49RG90SSUXEN

De KVM switches die ik zie kunnen deze resolutie echter niet aan. Iemand enig idee of dit kan gaan werken?

[ Voor 12% gewijzigd door Alain op 15-04-2020 19:57 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• guido66
Als je toch voor een ander monitor gaat: overweeg er 1 met ingebouwde kvm switch. Ik heb een Dell U3419w en kan met een toetscombinatie op mijn toetsenbord schakelen tussen 2 computers. Er zijn vast ook monitoren in de door jouw gewenste grootte met dergelijke functionaliteit.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Alain
  • Niet online
Dus stel dat ik deze monitor aanschaf: U4919DW

Gaat dit dan werken met mijn hardware?

Edit:

Als ik het goed begrijp kan ik 2 x een HDMI kabel leggen tussen mijn PC en het scherm en 1 x een displayport kabel van mijn laptop naar het scherm. Ik kan dan niet de volledige resolutie bereiken met mijn laptop, maar dat maakt niet veel uit.

Begrijp ik dit goed?

[ Voor 81% gewijzigd door Alain op 15-04-2020 21:31 ]

• guido66
Mijn laptop is via usb-c aangesloten en mijn pc via displayport, maar die mogelijk heeft jouw laptop niet?

Voor mij was het geen probleem, maar jammer dat Dell niet voor 2x displayport heeft gekozen.

2x HDMI vanaf 1 pc gaat volgens mij niks brengen.

Misschien is er een ander merk met kvm en 2x displayport?

• Alain
  • Niet online
guido66 schreef op woensdag 15 april 2020 @ 22:39:
Mijn laptop is via usb-c aangesloten en mijn pc via displayport, maar die mogelijk heeft jouw laptop niet?
Geen idee. Ik ben niet zo thuis in deze techniek, vandaar dat ik het hier vraag.
2x HDMI vanaf 1 pc gaat volgens mij niks brengen.
Wat ik begrijp uit de documentatie van mijn video kaart kan deze maximaal 4096x2160 aan. De breedte is dus niet genoeg.

Zou ik misschien 1 x displayport vanaf mijn PC naar het scherm en 1 x HDMI vanaf mijn laptop naar het scherm kunnen doen?

Vanaf mijn PC is de maximale resolutie vereist. Vanaf de laptop mag dit ook de helft zijn (PiP).

• guido66
De Dell Precision 7510 kan uitgerust zijn met Thunderbolt 3

https://www.dell.com/supp...bolt-3-controller?lang=nl

Als die bij jou er in zit kun je de laptop via usb-c aansluiten.

• Alain
  • Niet online
Ik kan helaas niet in de BIOS komen (is een laptop van het werk). Maar ik geloof dat het allemaal wel gaat werken. Ik heb het scherm besteld, dus ik zal het laten weten. :)

• guido66
Dat is een mooi schermpje! Op het werk heb ik een Dell p4317q staan, maar dit is nog een categorie hoger. _/-\o_

• Alain
  • Niet online
Helaas pastte mijn muurbeugel niet, dus daar moet ik nog een nieuwe voor regelen.

Maar wat een perfect scherm. Dit is precies wat ik wilde!

Thanks allemaal en @guido66 in het bijzonder.

Pagina: 1