Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video edit / Game PC Budget 900 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Markwen1988
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-11 08:55
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het systeem is voornamelijk bedoeld voor het bewerken van foto's en video's. De video's die ik ga editen zijn allemaal opgenomen in 1920 x 1080 dus geen 4K. Het editen gebeurt in Photoshop, Lightroom en Premiere Pro. Ook wil ik de PC gaan gebruiken om te gamen, de games die ik ga spelen zijn: CS:GO, World of Warcraft en Fortnite. Geen zware games maar deze moeten wel op hoog / ultra gespeeld kunnen worden

Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget ligt op 900 euro, ik denk dat we voor dit bedrag een computer samen kunnen stellen die mijn eisen meer dan goed kan uitvoeren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Al de randapparatuur heb ik al in bezit.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeur.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik wil het liefst dat de PC zo stil mogelijk is. De video kaart moet 2 schermen via DP aan kunnen sturen.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?
Ik ben opzoek naar advies. Ik lees hier veel over gamen maar niet zo vaak over de combinatie. Is een "Game pc" hetzelfde als een edit systeem of zijn hier andere componenten beter voor. Aangezien ik op zoek ben naar een goede combi wil ik graag jullie advies. Al mijn opnames komen op mijn externe ssd's dus ik heb niet extreem veel opslag nodig.

Ik kwam zelf op deze build (met een beetje hulp van mede tweakers)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenMSI B450-A Pro Max€ 99,83€ 99,83
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC€ 264,05€ 264,05
1Behuizingenbe quiet! Pure Base 500 Zwart€ 63,90€ 63,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 90,75€ 90,75
1VoedingenCorsair TX550M V2€ 79,90€ 79,90
1Solid state drivesCrucial P1 1TB€ 114,61€ 114,61
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 887,04

Alle reacties

Verwijderd

Goede build! Enige aanpassing die ik zou maken is:

RAM: pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2Z3600C18 , iets sneller voor min of meer hetzelfde geld + werkt lekker met AMD Ryzen + corsair, wat een erg betrouwbaar merk is.

Verder mooie build! Ga je deze zelf bouwen?

Groet,

Bram Verweij
TechFixers

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:39
Zeker geen Corsair ram nemen want minder goed compatibel dan Crucial omdat er verschillende merken en typen geheugenchips gebruikt worden. En Crucial loopt uitstekend op 3600 C16.

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 18:07
Als je in de toekomst eventueel nog een extra m.2 slot wil gebruiken, zou je als moederbord ook kunnen kijken naar de pricewatch: MSI B450M Mortar Max

Deze heeft een m.2 slot extra, 2x USB 3.2 slots extra, een USB-c slot, S/PDIF audio uitgang & LED-verlichting. Je levert daar een VGA connectie, 2 normale PCI-e slots en 2 SATA connecties van de Pro Max voor in.

De Mortar is wel een mATX-bord, mocht je dat nog belangrijk vinden...

Qua voeding kan je al uit de voeten met:
pricewatch: be quiet! Pure Power 11 400W
of
pricewatch: Cooler Master MWE Bronze 450W V2

*burp*

• Markwen1988
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18-11 08:55
Bedankt voor de reacties. @Doopy-X- ik denk inderdaad dat het aangegeven moederbord een betere optie is vanwege het extra m.2 slot.

@Verwijderd Ja ik ga hem zelf assembleren.

Is het nog verstandig om af te zien van de standaard AMD cooler en hier een stillere op te zetten? Ik lees in andere topics dat deze redelijk luid is.