Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Lenovo laptop 2 core?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Hallo allemaal.

Wat ga je met je laptop doen?
Voor een kennis van mij zoek ik een laptop. De voornaamste taken zijn e-mailen via web browser, Word openen (2019) en Excel. Verder soms uitzending gemist, etc.

Wat is je budget?
Ong. 550 euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij zal altijd in huis staan.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1372862;1518012/

Ik twijfel heel erg, de ASUS heeft 4 cores en de nieuwe i5 generatie, maar de Lenovo heeft dan weer een mat scherm, metalen behuizing en betere accu..

Mvg.

[ Voor 37% gewijzigd door Red-Front op 08-04-2020 21:09 ]

Alle reacties

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Het is een dual core met HT.
Veel taken vragen nu niet om een quadcore of een processor met meer dan 2 kernen en HT

[ Voor 9% gewijzigd door MedionAkoya op 01-04-2020 19:51 ]

Trein?

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
De specs zijn prima. Heel veel meer heb je echt niet nodig... Overigens heeft de laptop wel een TN-scherm. In het algemeen is een TN scherm slechter dan een IPS-scherm of een AMVA/VA scherm (de kleurechtheid is minder en de kijkhoeken zijn minder goed). Dus ik zou even goed opletten of er een beetje te werken valt met het beeldscherm.

Overigens kun je voor rond de 200 euro ook een prima tweedehands vinden. Op V&A staan erg mooie laptops. Als je Marktplaats en gebruikers op V&A met weinig reviews weert, kan er weinig fout gaan. Op Marktplaats moet je eigenlijk nooit wat kopen. Daar zitten veel oplichters (in zekere zin door Marktplaats gesteund #rant).

Rond dezelfde prijs kun je ook een refurbished exemplaar kopen. Kost misschien een paar tientjes meer dan 200 euro, maar dan heb je ook garantie. Voordeel van tweedehands/refurbished is dat de veel degelijkere zakelijke modellen opeens heel betaalbaar zijn.

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Overigens waarom adviseer je een laptop voor een ander? Straks gaan ze klagen bij jou en dan heb je spijt dat jij ze hebt geholpen.

Trein?

• Red-Front
Is het echt zo erg om met een TN paneel te werken voor huis tuin en keuken gebruik? Zal even kijken wat ze nu in de oude laptop hebben zitten.

Anders zou dit het enige alternatief zijn vanuit Lenovo, iets boven budget maar kan het overleggen.
pricewatch: Lenovo ideapad S340-15IWL (81N800LJMH)

Advies geven blijft lastig MedionAkoya maar anders kan je niemand meer helpen. Ik zal goed opletten met hoe ik het advies breng..

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:20
Red-Front schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:35:

Ik wilde bijna op bestellen drukken, tot ik zag dat hij maar 2 processor cores had. Ik wil (durf) nog even geen AMD te adviseren aan bekenden.
Er is momenteel niks mis met AMD mitst je voor een Ryzen gaat, ik ben zelf van een i3 naar Ryzen 3200u gegaan (2 cores en 4 threads) en dat bevalt prima, ook qua temperaturen ben ik tevreden en voor normale taken zoals youtube en browsen voelt alles snappy aan.

Je krijgt bij AMD (mitst Ryzen) prima laptops voor dit soort taken.
Red-Front schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:17:
Is het echt zo erg om met een TN paneel te werken voor huis tuin en keuken gebruik? Zal even kijken wat ze nu in de oude laptop hebben zitten.
Hoewel ik net zei dat ik tevreden ben over mijn laptop en over de 3200u, het is een Lenovo met een TN paneel en ik raad af om voor TN te gaan (sowieso als het een Lenovo is).

Ik heb veel TN panelen gezien ik gebruik zelfs 2 met mijn desktop, maar zo slechte TN paneel als dat mijn Lenovo heeft heb ik heel lang niet gezien, dus als het kan ga voor een IPS (en dat kan prima voor 500 euro of minder)

[ Voor 8% gewijzigd door Mizgala28 op 02-04-2020 12:30 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Red-Front schreef op woensdag 1 april 2020 @ 23:17:
Voor "huis tuin en keuken" gebruik zou ik zelf niet zo'n ware eis stellen voor een per se een IPS scherm.
Wel is het zo dat de kwaliteit van de laptop panelen nog al behoorlijk uit een kan lopen is ook mijn ervaring bij het repareren en vervangen van laptopschermen.
Beste is natuurlijk om zelf eerst het paneel te kunnen zien voor de aankoop maar dat is natuurlijk in de meeste gevallen geen reële optie.

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Red-Front schreef op woensdag 1 april 2020 @ 19:35:
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee, hij zal altijd in huis staan.
Voor statisch thuis gebruik zou ik zeker een 17" laptop overwegen?
Het is zoveel comfortabeler om een wat groter scherm te kunnen gebruiken.

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-11 11:44
Waarom niet gewoon de budget versie genoemd in de meest recente BBG?

reviews: Laptop Best Buy Guide - April 2020

Veel beter scherm, ongeveer zelfde prijs.

• Red-Front
Heb op dit moment de keuze uit twee laptops:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1372862;1518012/

Prijs/prestatie zegt absoluut ASUS, maar hoe is het scherm en is deze laptop niet heel erg van plastic?
Pagina: 1