(bolle) 19 inch of platte 17 inch monitor?

Pagina: 1
Acties:

• OGangstah
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-01-2022
yo!

ben van plan om een nieuwe monitor te ko;en, maar nu ben ik er nog niet helemaal uit wat ik wil.

een 19inch (bol) of een platte 17, en van welk merk moet ik dan nemen? iylama (ofzo)

thnx
greetz

Verwijderd

Hansol 19" 910A --> f 780 ofzo. Goed maar goedkoop. Beste price/value monitor!

Beter dan die illyama bagger met 2 irritante lijnen en meer van die problemen.

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 11:46

Sick Nick

Drop the top!

Het is iiyama voor alle mensen die het FOUT blijven schrijven.
En ik zou persoonlijk dan gewoon iets meer geld sparen om een platte 19" te kopen.
Ik zit nu ook naar een leuke bak, met plat scherm, te staren en dat is toch wel ietsje beter dan dat bolle gedoe. Naar mijn idee is het allemaal wat rustiger. Dus gewoon doorsparen, thats the oplossing. Sim-pel :P
edit:

Zou geen hansol nemen, die zijn erg snel kapot. Heb bij een pc winkel gewerkt waar ze die ook verkochten en om de dag kwamen de mensen terug met die dingen :(
Mocht ik weer gaan uitzoeken waarom ze het niet goed deden, vaak was er van binnen weer eens iets door gebrand. Ze hebben dus slechte zekeringen in dat ding zitten.

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 12:51 schreef UT het volgende:
Hansol 19" 910A --> f 780 ofzo. Goed maar goedkoop. Beste price/value monitor!

Beter dan die illyama bagger met 2 irritante lijnen en meer van die problemen.
Lijkt me logish ja dat die hanSNOL geen lijnen heeft ,dat komt ook omdat ie Bol is en geen Diamontron beeldbuis heeft,verder zijn IIyama monitoren veel beter als die budget Hansolletjes(ik bedoel dus in deze prijsklasse)

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:46
"bolle 19's" hebben echt een hele kleine bollin er in. het valt ook bijna niet op. [behalve als je een platte gewend bent]

ik heb zelf een bolle 19 [samsung950p] en ik zou hem niet ruilen voor ene platte 17. 19inch is gewoon veel fijner [voor mij dan]

ik denk dat als je een platte 17 koopt je straks toch een 19 of ene 21 gaat willen. bij een bolle 19 ga je je denk ik niet snel ergeren aan het niet-plat-zijn. het beeld vervormt zo weinig door het bol zijn dat je het alleen merkt als je er echt op let [dat je dus de bolling van het scherm kan zien]

mijn advies: koop een bolle 19 of spaar door voor een platte 19.

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
De Eizo F730 is toch ook bol, en ik denk dat hij zelfs beter is dan sommige platte 19' monitoren.

w00t

Verwijderd

ik denk toch dat je het zelf moet zien zeg maar... ik heb zelf de keuze gemaakt voor een platte 19" van NEC.. was 1200,- maar geeft prima beeld. beter dan iiyama (= mijn mening dus geen flames ;) )

verder moet ik zeggen dat een platte wel erg fijn kijkt.. geen/weinig last van licht en zo.. verder zijn ze volgens mij ook iets groter??? een platte 17" heeft toch het beeldoppervlak van een 18" ofzoiets heb ik ooit gehoord??

• FireStarter
  • Laatst online: 22-05 14:08
Neej, zoals ik het begrepen heb is het zo, van een 19" monitor kan je 18" gewoon zien, de rest niet. Jij draait het juist om jij zegt dat er in een 19" monitor een 20" beeldscherm inzit.

w00t

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 05 augustus 2001 13:43 schreef limp_bizkit het volgende:
ik denk toch dat je het zelf moet zien zeg maar... ik heb zelf de keuze gemaakt voor een platte 19" van NEC.. was 1200,- maar geeft prima beeld. beter dan iiyama (= mijn mening dus geen flames ;) )

verder moet ik zeggen dat een platte wel erg fijn kijkt.. geen/weinig last van licht en zo.. verder zijn ze volgens mij ook iets groter??? een platte 17" heeft toch het beeldoppervlak van een 18" ofzoiets heb ik ooit gehoord??
[houjeinmode]
ik zal niet flamen >:)
[/houjeinmodus]

Over dat beeldoppervlakte weet ik niks, mijn 22" heeft maar een zichtbaar oppervlakte van 20"
code:
1
2
3
High Contrast 17 (15,9, 41cm viewable) Diamondtron NF CRT
High Contrast 19"(18", 46 cm viewable) Flat screen Diamondtron NF 
High Contrast 22 (20, 51cm viewable)Diamondtron NF CRT

Dit zijn de afmetingen van de platte Iiyama schermen. Dus het oppervlakte groter is hier niet van toepassing.
code:
1
2
3
NEC's totally flat-faced MultiSync FE700 - value-priced totally flat aperture grille 17-inch (16-inch viewable)
The MultiSync FE950 19-inch (18-inch viewable image size) 
the MultiSync FE1250 22-inch (20-inch viewable image size)

De platte NEC zijn dus ook niet groter.

Verwijderd

mijn persoonlijke mening over monitoren => kijk eerst naar de dot pitch en de kwaliteit van de weergegeven afbeeldingen

ik heb een 19"(bol dus) van Hitachi, gemaakt voor grafische toepassingen zoals CAD/CAM, het is duur maar als ik het vergelijk met mijn budget 17"incher(ook bol) is het kleur en kwaliteits verschil ongelooflijk

of het nu plat is of niet, kijk naar de kleuren en moire setting zeker op 19inch

• MnM
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 10:24

MnM

kijk es naar de:

LG electronics 915FT+

http://www.lge.com

dat is een hele fijne monitor, geen gare iiyama lijntjes (diamondtron buis)

verders: D-sub/BNC/USB-hub

tis imho een van de beter 19" flattron monitoren

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
Ikzelf vind lichtelijk bol een stuk prettiger werken dan totaal platte schermen. Behalve de Philips Lightframe enabled schermen, lijkt t bij diamontron , trinitron en aanverwanten, alsof de beeldbuis anderhalve cm dieper ligt dan t buitenste glas. Dat _is_ ook zo, daar niet van, maar ik vind dat vervelend.

T scherm moet er OP liggen, niet er onder.

Philips lightframe heeft dat dus, en zijn flatscreen. Erg mooi, zonder vieze horizontale lijnen. Iiyama heeft ook zo iets, en dan wel met de TrueFlat series schermen, als je een iiyama vind met Trueflat --> nemen! mooi plat, GEEN horizontale of verticale :) lijnen, en ligt redelijk hoog op t oppervlak
ik typ dit by the way vanachter ene 17" Eizo F56...erg fijn beeldje. Heb hiervoor Eizo Trinitron 19" gehad (F643 geloof ik, mar das denkelijk fout gegokt:) en daarvoor een 21" HP...trinitron..en dat vond ik helemaal niks.

17" toch erg fijn.
Op zondag 05 augustus 2001 03:23 schreef OGangstah het volgende:
yo!

ben van plan om een nieuwe monitor te ko;en, maar nu ben ik er nog niet helemaal uit wat ik wil.

een 19inch (bol) of een platte 17, en van welk merk moet ik dan nemen? iylama (ofzo)

thnx
greetz

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 13:50 schreef Sick_Nick het volgende:

[..]

[houjeinmode]
ik zal niet flamen >:)
[/houjeinmodus]

Over dat beeldoppervlakte weet ik niks, mijn 22" heeft maar een zichtbaar oppervlakte van 20"
maar toch lijkt het zichtbare oppervlakte groter, of geld dat alleen bij de TFT schermpies??

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 14:05 schreef majic het volgende:
Ikzelf vind lichtelijk bol een stuk prettiger werken dan totaal platte schermen. Behalve de Philips Lightframe enabled schermen, lijkt t bij diamontron , trinitron en aanverwanten, alsof de beeldbuis anderhalve cm dieper ligt dan t buitenste glas. Dat _is_ ook zo, daar niet van, maar ik vind dat vervelend.
daar had ik in het begin ook een beetje last van.. ik dacht dat het scherm de rande niet raakte :D

• Kev0867
  • Laatst online: 12-12-2020
ik zou beter kijken naar de aantal hz die hij draait op bepaalde resoluties ipv als de beeld nu bol of plat is.., of als de service prima in orde is als hij defect zou raken..

Verwijderd

Als je echt een goede wil ga dan voor Iiyama Vision Master Pro, die is echt :).
De rest is vet :r...

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Op zondag 05 augustus 2001 16:21 schreef jasperonline het volgende:
Als je echt een goede wil ga dan voor Iiyama Vision Master Pro, die is echt :).
dan wel de 510 he :)
| | |
v v v

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 16:21 schreef jasperonline het volgende:
zet jou iiyama maar eens naast mijn NEC.. zullen we eens kijken welke beter is >:)

NEC is scherper en helderder.. en je kan niet zeggen dat da nie zo is.. want das een feit :)

Verwijderd

Wat maakt het eigenlijk nou uit of ie bol of plat is.
Ik heb ook een iiyama die is volgens de doos ook 100% plat.

En wat UT zegt, dat iiyame lijnen hebt? ik zie niks hoor! Hij doet het goed.

Maar goed, een antwoord op de vraag. Neem gewoon de duurste, dat is altijd wel goed! :)

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 19:49 schreef Renko het volgende:
Wat maakt het eigenlijk nou uit of ie bol of plat is.
Ik heb ook een iiyama die is volgens de doos ook 100% plat.

En wat UT zegt, dat iiyame lijnen hebt? ik zie niks hoor! Hij doet het goed.
NEC heeft die lijnen ook.. zie het ook niet... alleen op witte achtergrond als ik goed kijk :)
Neem gewoon de duurste, dat is altijd wel goed! :)
konmar >:)

Verwijderd

Platte!!!!!!!! Veel mooier.

Verwijderd

Op zondag 05 augustus 2001 21:18 schreef marcell het volgende:
Platte!!!!!!!! Veel mooier.
goed beargumenteerd knul ;) :)
Pagina: 1