Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade huidige setup. (max 750 EUR)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• monofear
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-09 11:20
Hallo allemaal,

Ik zit momenteel thuis te werken en naar mijn muren te staren. Aangezien ik vanaf volgende week enkele weken thuis "vakantie te vieren" doordat mijn geplande vakantie geannuleerd is, vind ik het wel tijd voor een upgrade van mijn huidige setup. Zie onderstaand.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?
Voornamelijk gamen. Af en toe filmpjes kijken, maar voornamelijk dus gamen.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
ongeveer 700 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model
Jazeker, in onderstaand lijstje heb ik de componenten gezet die ik mee kan nemen. Indien jullie suggesties hebben hoor ik dit graag! Mijn 2 beeldschermen zijn de Dell U2414H.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1BehuizingenFractal Design Define R4 Pearl Black€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master GM G550M€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 74,90

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Nieuwe CPU, moederbord, GPU, RAM.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenASRock B450M Pro4€ 78,90€ 78,90
1VideokaartenASRock Radeon RX 5600 XT Challenger 6G OC€ 299,-€ 299,-
1BehuizingenFractal Design Define R4 Pearl Black€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK€ 90,75€ 90,75
1VoedingenCooler Master GM G550M€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial M500 2,5" 240GB€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 500GB€ 0€ 0
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 642,65

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
Nee

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?
Uiteraard maximum prestaties op 1080p. Ik maak gebruik van 2x Dell U2414H.
Haal ik dit met de RX 5600 xt, of is er een beter alternatief? Suggesties hierover, graag!

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?

Ik heb al een systeem samengesteld, maar ik vraag me af of het uberhaupt compatible met elkaar is. Daarnaast sta ik open voor suggesties en eventuele verbeteringen.

Ik hoor het graag van jullie!

Bedankt alvast.

Alle reacties

• Potenscia
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 09-09 09:51
Voor 1080p80 op ultra settings kan je met een 1660 Super ook heel ver komen. Het bespaart je ongeveer €50, dus als je geen 80+ fps will halen in de meeste games is de 1660S voldoende. AC Odyssey en RDR2 halen (gemiddeld) 55 en 45 fps respectievelijk op ultra, waar de 5600 XT er 70 en 60 van maakt. (Bij benadering,met met opnameprogramma, dus zonder licht het een paar % hoger, en na bekijken van meerdere benchmarks.)
Daarentegen haalt de 1660 Super op bijv. Forza Horizon 4 gemiddeld wel 100 fps, dus welke games je speelt maakt veel uit. Ertussenin zit de 1660 Ti, maar de prijs/performance daarvan is niet heel goed, dus die zou ik vooral niet nemen als ik jou was.

• monofear
Bedankt. Zijn er nog tips betreft moederbord en geheugen?
Ik lees in sommige andere topics dat sommige merken beter presteren i.c.m. Ryzen.
Hoe zit dit precies?

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 18:07
monofear schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:15:
Bedankt. Zijn er nog tips betreft moederbord en geheugen?
Ik lees in sommige andere topics dat sommige merken beter presteren i.c.m. Ryzen.
Hoe zit dit precies?
Kies voor ASRock of MSI waarbij je voor een paar tientjes meer gewoon een MSI board hebt waarmee je absoluut geen problemen krijgt (Mortar of Tomahawk).

*burp*

• monofear
Doopy-X- schreef op donderdag 2 april 2020 @ 17:46:
[...]

Kies voor ASRock of MSI waarbij je voor een paar tientjes meer gewoon een MSI board hebt waarmee je absoluut geen problemen krijgt (Mortar of Tomahawk).
Oke top, thanks. Als ik ze zo bekijk is de Mortar micro-ATX variant van de Tomahawk?
En qua geheugen is Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK goed?

• Doopy-X-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 18:07
monofear schreef op donderdag 2 april 2020 @ 18:14:
[...]

Oke top, thanks. Als ik ze zo bekijk is de Mortar micro-ATX variant van de Tomahawk?
1 extra m.2 slot, 2 extra USB poorten, S/PDIF audio uitgang en wordt iets minder warm dan de Tomahawk.
En qua geheugen is Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK goed?
Prima.

*burp*

Pagina: 1