Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CPU en SSD presteren onder het gemiddelde

Pagina: 1
Acties:

• Nope sensei
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 16-06-2024
Beste,

Na dat ik met behulp van dit forum voor het eerst zelf een desktop heb gebouwd heb ik een benchmark gedaan, hier kwam uit dat mijn CPU en SSD onder het gemiddelde presteren.
Op het moment van de test had ik geen programma's lopen.

Dus mijn vraag is of iemand weet hoe dit komt, en zo ja, hoe kan ik dit oplossen?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/usVn6JUOM7qc70CrbnhMUPVpJo0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SF2e0REpOkfKzuMhqeSZRK2w.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Nope sensei op 01-04-2020 17:36 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Niet blind staren op 1 benchmark. En eigenlijk gewoon helemaal niet druk maken over benchmarks, als wat je wilt doen (gamen, software, whatever) maar gewoon goed werkt.

Maar goed, als je je toch druk wilt maken over benchmarks, probeer ook wat andere benchmarks.

The devil is in the details.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Je Memory staat ook verkeerd ingesteld. Ik zou die eerst eens op XMP/DOCP profiel instellen voor 3000MTT en niet op default laten staan zoals nu. Dit moet je in je BIOS doen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:19
AMD cpu's komen er altijd beroerd vanaf bij Userbenchmark. Stelletje Intelfielen zijn het daaro. Kan je beter Cinebench 15 of 20 draaien. Passmark is ook wel aardig.

Geheugen is idd veel te laag geklokt. Welk moederbord heb je?

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Nope sensei zet je ram eens hoger dan 2133

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Inderdaad beginnen met je ram omhoog. 2133 draaien op 3000 geheugen is eeuwig zonde en Ryzen's zijn als geen ander hongerig naar geheugenbandbreedte.

Dat advies over userbench is Intel fan kan je deels negeren, ja intel komt beter uit de bus maar jou CPU wordt in dit geval met andere Ryzen 2600's vergeleken dus die onbalans is niet aan de orde.

• Nope sensei
bedankt voor de antwoorden tot zover. @Uszka ik heb een MSI B450 tomahawk mobo.

met betrekking tot mijn RAM, hoe hoog kan ik hem zetten of waar kan ik vinden hoe hoog die kan? ik heb het al wel gevonden in de bios.

Ik ben nog niet zo ervaren hierin😅

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:19
2933 of 3000 zou moeten lukken. Het is Corsair dus blijft een gok.

• Nope sensei
Dankje, ik heb nog eens bij de specificaties gekeken en daar las ik ook dat 3000 haalbaar was.

• d22wth
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Je kan een xmp profiel instellen, 2933 of 3000 moet idd kunnen.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Nope sensei schreef op woensdag 1 april 2020 @ 22:31:
Dankje, ik heb nog eens bij de specificaties gekeken en daar las ik ook dat 3000 haalbaar was.
2933 werkt sowieso,. en het verschil met 3000 is niks natuurlijk.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Nope sensei
bedankt allen.

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Graag even aangeven wat het goede antwoord was.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Pagina: 1