Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Vraag
Ik wil graag een zwaardere processor in mijn systeem zetten. Alleen weet ik niet of mijn moederbord dit trekt.

Setup
Processor: Ryzen 1500X
Moederbord: ASUS Prime A350M-B
RAM: Corsair LPX Vengeance 16GB
GPU: Gigabyte 1070 8GB

Internet
Ik heb zelf al gezocht naar welke processor ik wil. Dat is de Ryzen 7 3800X. Ik kan nergens vinden of ik weet zelf niet waar ik moet zoeken of die samen kan met mijn moederbord. Ik weet dat ik een AM4-socket heb.

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-04-2020 17:22)

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:31

No one is listening until you fart

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Felix!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 00:31

No one is listening until you fart

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:00
Als ik Google naar je moederbordtype, dan vind ik deze product pagina bij Asus. Klik je daar op support in de rechterbovenhoek en vervolgens op de "tab" CPU / Memory Support dan vind je een complete lijst met welke CPU's er ondersteund zijn, en welke BIOS versie je nodig hebt.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-11 21:14
@Verwijderd vanwaar specifiek eigenlijk de 3800X? Flinke upgrade in ieder geval, maar alleen als je de cores en threads ook echt benut. Sowieso zal je moederbord een bios update nodig hebben als je dat recent niet gedaan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Wekko306 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:09:
@Verwijderd vanwaar specifiek eigenlijk de 3800X? Flinke upgrade in ieder geval, maar alleen als je de cores en threads ook echt benut. Sowieso zal je moederbord een bios update nodig hebben als je dat recent niet gedaan hebt.
Future proof.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Zou zeker geen 3800X in dat bordje drukken. Daar is de ongekoelde stroomvoorziening niet op berekend. Dat een cpu op de supportlijst staat wil nog niet zeggen dat het probleemloos gaat werken. Verder dan een 3600 zou ik niet adviseren.
Pagina: 1