PS4 COD:MW heeft crossplay aan/uit feature, alleen niet WZ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-07 11:09
@Koekiemonsterr
Artikel: Infinity Ward heeft meer dan 50.000 spelers van CoD Warzone ban gegeven
Op onder meer Reddit wordt er nogal geklaagd over het probleem van cheaten en hacken in Warzone. Daarbij klinkt vaker de oproep om crossplay tussen de consoles en de pc te omzeilen om het probleem te verminderen, vanuit de aanname dat de cheaters vooral op de pc zitten. Verschillende spelers op de PlayStation 4 zeggen echter dat het uitschakelen van crossplay op hun console geen optie is, terwijl dat op de Xbox One wel mogelijk lijkt
Op dit moment lijkt het artikel te zeggen dat de PS4 variant van Call of Duty Modern Warfare geen optie heeft om Crossplay aan of uit te zetten, terwijl dit wel degelijk mogelijk is voor de normale multiplayer. Het gaat hier specifiek over Crossplay in de Warzone uitbreiding/gamemodus.

Persoonlijk vind ik het overigens verwarrend dat Warzone als aparte game genoemd lijkt te worden, terwijl het eigenlijk een uitbreiding op de Modern Warfare game is.

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Ik lees anders vooral verschillende geluiden en verwarring over de mogelijkheid om crossplay aan of uit te kunnen zetten op de PS4 en of dat gevolgen heeft voor het wel of niet kunnen spelen van Warzone. Daar heb ik nog een paar extra zinnen over ingevoegd.

Die alinea over crossplay begin ik met een zin waarin ik Warzone noem. Lijkt me dan duidelijk genoeg dat ik met die direct daarna volgende passages over crossplay ook op Warzone doel, en niet op het reguliere Modern Warfare of diens multiplayer (MW wordt ook niet genoemd in die alinea).

En dat je het verwarrend vindt dat Warzone min of meer als aparte game wordt genoemd of gepresenteerd. Tja, op zich heb je daar wel gelijk in; ik weet dat je technisch gezien gewoon Modern Warfare opstart en dan in het menu als het ware het Warzone-gedeelte moet kiezen. En dat het dus inderdaad een onderdeel/uitbreiding/modus van Modern Warfare is. Maar ja, voor de duidelijkheid probeer ik wel dat onderscheid tussen het reguliere MW en Warzone te maken, want anders wordt het m.i. juíst onduidelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Koekiemonsterr op 01-04-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
Fair enough! Thanks voor de reactie :)

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekiemonsterr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 07-10 14:25

Koekiemonsterr

I am so huuungry!

Np :) Trouwens, wat ik vooral verwarrend vind is dat ze niet gewoon een nieuwe titel hebben bedacht. Waarom nou weer Modern Warfare voor hun game van 2019 recyclen en niet gewoon coole nieuwe naam verzinnen? Eigenlijk had Warzone daar natuurlijk ook gewoon vanaf dag één in moeten zitten, maar goed, dat gefragmenteerde zie je tegenwoordig (kuch BFV) overal. Maar het is gratis, dus vooruit, het is ze vergeven, net als alle talloze technische issues die het spel nog altijd bevat.

[ Voor 14% gewijzigd door Koekiemonsterr op 01-04-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
Same here. Mijn verwarring ontstond voornamelijk omdat ik het spel al voor Warzone speelde. Als iemand dan zegt: "In Warzone kan je niet crossplay niet uitzetten", dan denk ik: "Ik kan dat wel, het is toch dezelfde game dus I call bullshit". Al dan wat genuanceerder.

Ik merk dat op mijn reactie op de FP op een soortgelijke manier wordt gereageerd. Bijvoorbeeld:
Als het standalone is en je dus geen basisgame nodig hebt, dan is het toch een aparte game?
Maar ik heb die basisgame dus wel, en voor mij is er ogenschijnlijk niets veranderd. Het lijkt dus voor nieuwe spelers een nieuwe game, maar voor bestaande spelers een uitbreiding. Verwarring al om.

Wat ik ze overigens wel kwalijk neem is dat er dus verschillende settings in de game lijken te zitten; zonder doorgeklikt te hebben op de Reddit posts over eerder genoemd PS4 probleem, waarom lijkt hier uberhaupt verschil in de "standaard" MP instellingen en Warzone instellingen te zitten?

Mijn V&A Advertenties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CptMeatball
Wat ik me nu besef; downloaden "gratis" spelers een andere game? Met andere woorden: Zijn Call of Duty: Modern Warfare en Call of Duty: Warzone los installeren op je OS? Want dat verklaart best veel van de verwarring EN de tegenstrijdige verhalen van mensen betreffende de crossplay instellingen.

Op die manier is het goed mogelijk dat gratis spelers de instellingen niet hebben, maar de CoD:MW spelers wel. Bij de laatstgenoemde zit die feature namelijk in de instellingen, maar mogelijkerwijs is de feature bij de standalone er niet.

Mijn V&A Advertenties!

Pagina: 1