Upgrade bestaande game pc

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G0dvader
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 23-07-2021
Hoi,

Ik heb inmiddels zn 3 á 4 jaar een game pc die het nog steeds top doet. Toch wil ik graag mijn pc upgrade. Ik heb een budget van zn €500,- (enkel een indicatie kan altijd meer mocht het nodig zijn).
Ik gebruik mijn pc vooral voor gamen, maar ook voor BIM (constructie 3d moddelen). Ik speel vooral spellen zoals Tarkov en Mount and blade II. Nu heb ik vooral last in sommige games van een lage FPS, en lange laadtijd. Ik heb geen enkel idee wat het beste is om te upgrade. Hierbij graag jullie ervaring en kennis.

dit zijn de specs:

CPU: AMD 7 1700
Motherboard: ASUS B350M-A (AM4)
Graphic card: 1x GeForce GTX 1070
RAM: 16GB (2x 8gb)
- frequency: 1200 MHz
ssd 240gb
Toshiba Dt01ACA100 1tb

Ik ben geen held hierin dus wees aub geduldig :p

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

betere GPU en hoger geklokt ram(1TB SSD). heb je 2400MT/s of draait het op 2400 dualchannel ?
welk scherm gebruik je ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G0dvader
Ik gebruik een BenQ ZOWIE XL2740 (240hz) als scherm en nog een hele oude asus scherm (60hz)

ik heb 1 gpu als je dat bedoelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:12

br00ky

Moderator Harde Waren
G0dvader schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:12:
Hoi,

Ik heb inmiddels zn 3 á 4 jaar een game pc die het nog steeds top doet. [..]. Nu heb ik vooral last in sommige games van een lage FPS, en lange laadtijd.
Is het nou top of niet? Als ik dat tweede deel lees dus niet. Heb je al eens Afterburner laten lopen terwijl je aan het gamen bent om erachter te komen waarom het niet lekker loopt? Is het bijv. je RAM die volloopt of je CPU die constant tegen de 100% aantikt? Of wordt je GPU te warm waardoor die terugklokt?

Klinkt wellicht allemaal als erg technisch maar het is vrij eenvoudig af te lezen in dat programma. Daarmee kunnen we ook gerichter kijken waar het probleem ligt en kan je specifiek iets upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G0dvader
@br00ky Ik zal er vanavond op terug komen. Dan zal ik met meer gerichte informatie komen.

En me pc doet het eigenlijk nog top, maar zou toch graag willen upgrade om sommige games wat soepeler te laten lopen. Om die vervelende FPS drops te verkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G0dvader
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nsrMrQ_Xs6nPihrB1e1zc6dmsbI=/f/image/BHiFOxPxstaPepYKMTQgaDNf.png

Waarschijnlijk dus kijken naar een nieuwe videokaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:27

Thomg

Aww yiss

FPS drops komen vaker door alles niet gpu. Je gpu usage is niet "pegged" op 100%, wat het niet zo duidelijk maakt dat je echt een nieuwe gpu nodig hebt.

Probeer je 240 fps te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G0dvader
ik speel nu tarkov en dan zit me gpu rond de 50 a 60%. maar me game heeft lage fps (30 a 40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:27

Thomg

Aww yiss

Tarkov is notoir om erg veel te vragen van single-core performance. Je typische "niet-zo-geweldige" optimized BR. De 1700 die je hebt heeft vrij slechte single core performance...

pricewatch: AMD Ryzen 7 3700X Boxed

Maar je zit wel met erg trage RAM en wat mindere VRM (moet wel OK zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G0dvader
@Thomg bedankt ik zal kijken of ik de RAM nog kan upgrade en dan ook die ryzen 7 3700
Pagina: 1