Vervanging Experia V10 door eigen modem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:27
Krijg net van een vriend te horen dat KPN nu eindelijk de mogelijkheid geeft om de Experia te vervangen door een eigen modem.
Gezien wat bellemering die ik ervaar bij de V10 wil dik dit graag.

Echter, doordat ik al 130 internet van KPN heb, heb ik me hier nooit in verdoept en dus totaal ondeskundig, gewoon een noob.

Ik heb nu thuis, een V10 en 3 witte versterkers, deze zijn bedraad of via wifi aangesloten.
De versterkers wil ik graag laten zitten, die doen gewoon goed hun werk.

Maar wat ik zeker zoek is de mogenlijkheid om eenvoudig in het modem meer dan 10 apparaten via DHCP binding een adres toe te kunne wijzen. Ik weet dat dit ook wel op de PC kan, maar om redenenen wil ik dit in mijn modem. En met meer bedoel ik, zou fijn zijn als ik er gewoon 100 kan doen (ik ka maar op de toekmst zijn voorbereid)

Ik zoek verder een modem met minimaal de volgende kenmerken blijkbaar (iets wat me totaal niks zegt;

B(V)VDSL2_POTS = (Bonded (Vectored) VDSL(2))
ITU-T G.993.2 Annex A (up to 17 Mhz profiles)
ITU-T G.993.5 standaard voor Vectored VDSL
ITU-T G.998.4 G.INP, (interleaved Forward Error Control) DSL stabilisatietechniek
SRA, (Seamless Rate Adaption) verbetert de stabiliteit van een verbinding
ETSI TR 101 830-1 V1.5.2. spectraalshaping
UPBO ITU-T G.993.2 amendment x (Upstream Power Back-Off) Spectraal management
ITU-T G.997.1 Physical layer management
ITU-T G.994.1 Handshake protocol
ITU-T G.998.2 / IEEE 802.3ah (Ethernet-based multi-pair bonding)
Long Reach VDSL2: ITU-T G.993.5/Annex B & G.993.2/Annex D, toevoeging voor Long Reach VDSL2

In welke richting moet ik zoeken? Want zoals gezegd ; totale noob.

Een vriend van me roept dit naar me ; iets simpels wat je in bridge kan zetten en dan een goeie router erachter.
Maar dan stopt het bij mij ook al. Of ik moet het lezen als ; zoek iets dat je bridged overje modem en laat die V10 staan?

[ Voor 6% gewijzigd door maartend op 01-04-2020 11:14 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-10 21:36
De Fritzbox kan dat in ieder geval zonder problemen, deze kan inmiddels prima de Experiabox vervangen, ook voor VOIP

Blijft natuurlijk de vraag waarom je zoveel devices op DHCP wil binden

Een nadeel wel is dat je pairbonding hebt. Ik heb inmiddels zoveel ervaring met pairbonding dat ik het wel aandurf om te zeggen dat de Experiabox qua modem stukken beter is dan de Fritzbox icm pairbonding. Niet zo raar, aangezien pairbonding ook niet bepaald een veelgebruikte internationale standaard is(ik heb alleen Nederland en Canada gevonden)

[ Voor 47% gewijzigd door mad-dog op 01-04-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mad-dog schreef op woensdag 1 april 2020 @ 18:27:
Blijft natuurlijk de vraag waarom je zoveel devices op DHCP wil binden
Omdat mijn gehele huis volhangt met smart devices die ik niet op het apparaat zelf een vast IP{ adres kan geven binnen een bepaald bereik en het daraom via de modem moet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ElMacaroni
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-10 15:12

ElMacaroni

Laat de zon maar komen!

Disable DHCP op de experia. Koop een lieve kleine routerOS RB951Ui-2nD waarop je de DHCP regelt.

SE2200+14xSF170S & SE1500M+4xTSM-375

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
ElMacaroni schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:04:
Disable DHCP op de experia. Koop een lieve kleine routerOS RB951Ui-2nD waarop je de DHCP regelt.
Zoiets geprobeerd (ik heb bijv. ook een NAS) heel mijn netwerk liep vast. Uren bezig geweest om hem weer vrij te krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

maartend schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:15:
[...]

Zoiets geprobeerd (ik heb bijv. ook een NAS) heel mijn netwerk liep vast. Uren bezig geweest om hem weer vrij te krijgen
Dan heb je érgens iets niet helemaal goed gedaan óf je hebt jezelf niet (genoeg) verdiept in de verschillende lagen van het OSI model (wat volgens de 'geleerden' inmiddels niet meer bestaat maar toch écht wel van kracht blijft).

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Will_M schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:19:
[...]

Dan heb je érgens iets niet helemaal goed gedaan óf je hebt jezelf niet (genoeg) verdiept in de verschillende lagen van het OSI model (wat volgens de geleerden inmiddels niet meer bestaat maar toch écht wel van kracht blijft).
Ja, dat dus. Wat ik zeg, omdat ik altijd een gesloten systeem heb gehad, nooit in hoeven te kijken.

Maar zoiets zei die vriend van me ook ; een router bridgen. Of zoiets

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 01-04-2020 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

maartend schreef op woensdag 1 april 2020 @ 20:22:
[...]

Ja, dat dus. Wat ik zeg, omdat ik altijd een gesloten systeem heb gehad, nooit in hoeven te kijken.

Maar zoiets zei die vriend van me ook ; een router bridgen. Of zoiets
Ik hoopte eigenlijk meer dat je zou snappen dat die stelling van KPN, "Je mág eigen apparatuur inzetten", niet zou gaan betekenen dat je dat MOET doen en dat KPN z'n 'vingers' ook niet meer gaat branden aan jouw installatie kunsten achter het ISRA punt als je je 'eigen' apparatuur gaat gebruiken.

Als jouw 'maatje' alles in kan richten én het werkend aan je oplevert: Dan ook daar je vragen gaan stellen als er problemen op je eigen netwerk optreden 8)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-10 21:29
Er zijn eigenlijk maar 3 opties in het geval van bonding dsl:
1. Fritzbox
2. Zyxel
3. Draytek

Het hangt er dus ook vanaf hoe graag je dit wil want ze zijn alle 3 niet goedkoop.
De Fritzbox kan in principe met een “hack” in bridge mode. Maw geen ondersteuning daarop van AVM.
De Zyxel heb ik hier liggen maar gaf allerlei issues die zou ik niet aanraden.
De Draytek doet het nu al een tijd feiloos en stabiel en is eigenlijk de enige die ik zou adviseren om in bridge modem te zetten. Ik heb hier zelf een Edge router 4 achter hangen.
Hopelijk volgen er nu meer merken aangezien de markt nu voor ze open ligt.
Pagina: 1