Hoi allemaal,
Ik ben al een flink aantal dagen mij aan het verdiepen in nieuwste ontwikkelingen rondom de harde waren.
Altijd veel computer kennis gehad en veel gegamed. Dat is er door werk de afgelopen jaren flink bij ingeschoten, maar ik wil het graag weer eens oppakken. Maar uiteraard niet zonder eerst de boel te vernieuwen.
Alvast heel hartelijk dank voor jullie input!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Normaal gebruik (outlook, internet, etc.) en games. In principe geen video-/fotobewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen exact bedrag, gaat mij vooral om dat het een goede toekomst gerichte PC is waar ik voorlopig alles op max mee kan spelen. => rond de €1000,- is altijd mooi. Maar ik heb al een 2e handse 1080ti op de kop getikt, dus nog zo'n €500-€600 over
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment de volgende setup:
Ik wilde eigenlijk de Randapparatuur, Kast & Voeding houden, plus de SSD/HDD.
Nu blijkt alleen dat ik wel een nieuwe kast moet moet vanwege de grote van de videokaart.
Voeding is denk ik nog goed. Heel misschien neem ik wel een nieuwe als blijkt dat ik deze PC beter compleet kan verkopen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
=> 1080ti 2e hands op de kop getikt deze week
==> Kast moet ik mij nog in verdiepen, tips zijn welkom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ryzen is volgens mij beste koop. En voorkeur voor Nvdia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mooie uitgebalanceerde set-up die toekomstbestendig is (dat is altijd lastig, maar met de huidige setup heb ik stiekem best lang gedaan)
Ga je overklokken?
In principe niet
Wat verwacht je van ons?
Concrete vragen;
1. Wat is nu aan te raden B450, X470 of X570 (en wat voor moederbord) Ik gebruik waarschijnlijk geen CPU zware dingen de komende jaren, dus upgrade verwacht ik minder snel, maar weet niet of dat zo is. En PCIe 4.0 komt ook nog niet van de grond.
Zou dit dan een goed moederbord zijn? En kan ik op een later moment eventueel een 2e NVME bij prikken? (snap niet zo goed wat er nou dan met de PCI lanes gebeurd en de snelheid van de 2e NVME e.d.)
2. Is deze NVME een mooie optie? Kwam hem tegen en ziet er wel heel goed uit qua specs en prijs.
3. Kast moet ik mij nog in verdiepen, maar als je goede tips hebt altijd welkom!
4. In principe wilde ik de SSD/HDD gewoon meenemen, maar ik kan natuurlijk ook voor Bracketless systeem gaan, scheelt dat veel in de grootte (rekening houdend met de 1080ti)
5. Niet belangrijk maar toevallig nog een tip qua mogelijk verkopen van het oude spul; in (onder)delen, of bij elkaar houden, SSD wipen en dan als 'fortnite' set aanbieden?
DANK!
Ik ben al een flink aantal dagen mij aan het verdiepen in nieuwste ontwikkelingen rondom de harde waren.
Altijd veel computer kennis gehad en veel gegamed. Dat is er door werk de afgelopen jaren flink bij ingeschoten, maar ik wil het graag weer eens oppakken. Maar uiteraard niet zonder eerst de boel te vernieuwen.
Alvast heel hartelijk dank voor jullie input!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Normaal gebruik (outlook, internet, etc.) en games. In principe geen video-/fotobewerking
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen exact bedrag, gaat mij vooral om dat het een goede toekomst gerichte PC is waar ik voorlopig alles op max mee kan spelen. => rond de €1000,- is altijd mooi. Maar ik heb al een 2e handse 1080ti op de kop getikt, dus nog zo'n €500-€600 over
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb op dit moment de volgende setup:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | Intel Core i7 860 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | Asrock P55 Pro | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GV-N580UD-15I | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 60,72 | € 60,72 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master Centurion 5 II zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitoren | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper TX3 | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Ventilatoren | Cooler Master Silent Fan 120 SI1 , 120mm | € 5,22 | € 5,22 |
| 1 | Toetsenborden | Logitech G15 Gaming Keyboard | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Muizen | Logitech G300 Gaming Mouse | € 0,- | € 0,- |
| 4 | Geheugen intern | A-DATA Supreme A-Data 2048 MB DDR3/1333 (PC10600) Retail | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Optische drives | LG BH16NS40 Retail Zwart | € 97,- | € 97,- |
| 1 | Voedingen | Cooler Master Silent Pro Gold 800W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial M550 2,5" 256GB | € 0,- | € 0,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 162,94 | ||
Ik wilde eigenlijk de Randapparatuur, Kast & Voeding houden, plus de SSD/HDD.
Nu blijkt alleen dat ik wel een nieuwe kast moet moet vanwege de grote van de videokaart.
Voeding is denk ik nog goed. Heel misschien neem ik wel een nieuwe als blijkt dat ik deze PC beter compleet kan verkopen
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 114,85 | € 114,85 |
| 1 | Videokaarten | Inno3D iChiLL Geforce GTX 1080 TI X4 ULTRA | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Solid state drives | Adata XPG SX8100 1TB | € 162,90 | € 162,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 540,75 | ||
=> 1080ti 2e hands op de kop getikt deze week
==> Kast moet ik mij nog in verdiepen, tips zijn welkom.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ryzen is volgens mij beste koop. En voorkeur voor Nvdia
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mooie uitgebalanceerde set-up die toekomstbestendig is (dat is altijd lastig, maar met de huidige setup heb ik stiekem best lang gedaan)
Ga je overklokken?
In principe niet
Wat verwacht je van ons?
Concrete vragen;
1. Wat is nu aan te raden B450, X470 of X570 (en wat voor moederbord) Ik gebruik waarschijnlijk geen CPU zware dingen de komende jaren, dus upgrade verwacht ik minder snel, maar weet niet of dat zo is. En PCIe 4.0 komt ook nog niet van de grond.
Zou dit dan een goed moederbord zijn? En kan ik op een later moment eventueel een 2e NVME bij prikken? (snap niet zo goed wat er nou dan met de PCI lanes gebeurd en de snelheid van de 2e NVME e.d.)
2. Is deze NVME een mooie optie? Kwam hem tegen en ziet er wel heel goed uit qua specs en prijs.
3. Kast moet ik mij nog in verdiepen, maar als je goede tips hebt altijd welkom!
4. In principe wilde ik de SSD/HDD gewoon meenemen, maar ik kan natuurlijk ook voor Bracketless systeem gaan, scheelt dat veel in de grootte (rekening houdend met de 1080ti)
5. Niet belangrijk maar toevallig nog een tip qua mogelijk verkopen van het oude spul; in (onder)delen, of bij elkaar houden, SSD wipen en dan als 'fortnite' set aanbieden?
DANK!