Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sennewin
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-07 15:40
Wat ga je met je laptop doen?

Ik zoek voornamelijk een snelle laptop die makkelijk mee te nemen is voor school. Naast schoolwerk (Word en internet browsen) zou ik er ook graag video's op willen bewerken en lichte games spelen.

Dus zoals hierboven aangegeven surfen maar ook lichte foto/video bewerking en games (low/medium graphics zijn oké)

Wat is je budget?

Ik zoek een laptop rond de 500 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, hij moet wel portable zijn dus niet al te zwaar en een goede accuduur is ook zeker wel belangrijk.

Zelf heb ik een laptop van Asus (Asus M509DA-EJ034T) op het oog met een AMD Ryzen 5 3500u. Ik denk dat deze laptop redelijk voldoet aan mijn wensen.
Maar dan kom ik bij mijn belangrijkste vraag: Gaan voor de huidige generatie Ryzen 5 en dus de Asus laptop of iets vergelijkbaars of wachten op laptops met de nieuw aangekondigde Ryzen 5 4500u welke qua budget redelijk overeenkomt. Hoe zit het met het verschil in performance?

In Duitsland zou in mei de Acer Aspire 5 (A515-44-R1DM) uit moeten komen. Wat is jullie mening over deze laptop?

[ Voor 14% gewijzigd door Sennewin op 01-04-2020 10:53 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik heb afgelopen week een soortgelijke laptop gezocht voor mijn dochter. Het viel me op dat er heel veel Ryzen laptops aangeboden waarbij specs en prijs gelijk zijn, behalve dan dat er in plaats van een Ryzen 5 een Ryzen 7 CPU gebruikt wordt. Misschien zou je daar nog naar kunnen kijken?

De Ryzen 5 4000 series is een buitengewoon snelle en heel zuinige CPU. Dat heeft natuurlijk veel voordelen, vooral in een laptop. Ik vraag me echter af of er bij release direct al een laptop binnen jouw budget zal vallen.

Wat ik zou doen is even wachten tot eind april die laptops er zijn; als ze binnen je budget vallen dan zou ik er zo eentje kopen. Zo niet, dan kun je ervan uit gaan dat de laptops die je nu op het oog hebt ook in prijs gaan dalen.

Echter; de prijzen zouden algeheel hoger kunnen worden door Corona; krapte bij onderdelen. Veel vraag door veel home-office.

Ik ben vaak heel tevreden met Acer laptops. Ik heb er al een aantal gehad. Ik schrijf dit zelfs op een Aspire 5 (al een iets ouder i7 model). Wat mij aan de meeste Acer laptops helemaal niet bevalt is de slechte touchpad. Vooral de touchpads met geintegreerde knoppen vind ik slecht werken. Ik heb veel liever een touchpad met separate fysieke knoppen.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:06
Ik zou nog even wachten, het lijkt er op dat Lenovo bijvoorbeeld met een nieuwe IdeaPad 5 komt: https://psref.lenovo.com/..._5_15ARE05?ch=netherlands . Ikzelf wacht op deze: https://psref.lenovo.com/...le_model_202004240111.pdf .

Op andere fora zie je dat mensen in andere landen hem al samen kunnen stellen. Heb je al een nieuwe laptop aangeschaft?

[ Voor 4% gewijzigd door dageeknerd op 24-04-2020 07:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chrosser
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 25-09 08:04

Chrosser

ook wel sjef oponthoud genoemd

dageeknerd schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 07:14:
Ik zou nog even wachten, het lijkt er op dat Lenovo bijvoorbeeld met een nieuwe IdeaPad 5 komt: https://psref.lenovo.com/..._5_15ARE05?ch=netherlands . Ikzelf wacht op deze: https://psref.lenovo.com/...le_model_202004240111.pdf .

Op andere fora zie je dat mensen in andere landen hem al samen kunnen stellen. Heb je al een nieuwe laptop aangeschaft?
Interessant! Jammer dat er geen GTX1650 naast zit (of vergelijkbaar) zoals nu in de Ideapad S540.
Dan heb je een echte allrounder. Wel in iets andere prijsklasse zo rond de 800 a 900 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dageeknerd
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:06
Chrosser schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 08:27:
[...]

Interessant! Jammer dat er geen GTX1650 naast zit (of vergelijkbaar) zoals nu in de Ideapad S540.
Dan heb je een echte allrounder. Wel in iets andere prijsklasse zo rond de 800 a 900 euro
Klopt volgens een medewerker van de Lenovo klantenservice komen alle Ryzen 4000 laptops eind mei beschikbaar in NL. Dus ik wacht nog even een maandje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sennewin
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 16-07 15:40
In deze (late) reactie laat ik nog even weten wat ik uiteindelijk gekozen heb. Allereerst dankjewel iedereen voor de adviezen en reacties. Ik was ervan overtuigd om voor de nieuwe generatie Ryzen te gaan, totdat ik een heel erg goede deal op marktplaats tegen kwam.

Uiteindelijk heb ik toch voor €550 een HP Envy 13 x360 met een ryzen 7 3700u kunnen overnemen. Ik ben heel erg blij met de laptop en hij is echt perfect voor mijn gebruik, en dat voor zo’n lage prijs.
Ik ben tevreden ook al heeft hij geen Ryzen 4000. :)
Pagina: 1