Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compacte stream PC voor YT - 1000 eu +-

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• YoMajesty
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 29-05 21:52
Goedendag beste medetweakers,

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal gebruikt worden voor het livestreamen van (kleine) evenementen als presentaties (huidige tijd basisschoollessen) op youtube, op 1080p. De locatie is op een vaste plek, dus de setup mag/kan blijven staan, vandaar mijn keuze voor een pc.

De setup zit als volgt in elkaar:
-De camera (deze https://communication.aver.com/model/cam520pro) is verbonden met de pc, bedient vanaf de pc via software.
-Microfoons komen binnen vanuit een versterker.
-Internet bekabeling is aanwezig.
-De gebruikte streaming software is OBS.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1100 euro zou mooi zijn. Kleine meerprijs voor kwaliteit is geen probleem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het betreft een nieuw te bouwen systeem, ik heb wel https://www.bax-shop.nl/e...-umc202hd-audio-interface nog liggen die ik eventueel zou kunnen gebruiken.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete setup, met interne/externe geluidskaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben zelf een fan van AMD, ivm prijs/kwaliteit, ik weet niet of dit in dit specifieke geval op gaat.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een compact, koel systeem. Theoretisch zou ik indien het compact genoeg is het in een kast kunnen zetten, dimensies zijn dan cm: 25(h)x40(b)x 35(d). Het idee is dat het systeem zeker 5 jaar meegaat met ongeveer 10 uur per week actief.

Ga je overklokken?
Eventjes de ram op goede xmp profiel maar verder niet denk ik.

Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren/ helpen meedenken wat het beste in een systeem als dit past. Heb ik een rtx kaart nodig wat goed samenwerkt met OBS of is dit totale overkill. Ga ik alleen op de cpu encoden of juist niet? Welke compacte case kan ik gebruiken stel ik wil een gpu + geluidskaart intern (3 expansion slots nodig + 2x pci op mobo)

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 174,-€ 174,-
1MoederbordenMSI B450M Mortar Titanium€ 119,79€ 119,79
1VideokaartenZotac Gaming GeForce RTX 2060 Super AMP€ 429,60€ 429,60
1GeluidskaartenCreative Sound Blaster Z (retail)€ 69,-€ 69,-
1BehuizingenFractal Design Define Mini C€ 82,28€ 82,28
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK€ 82,15€ 82,15
1VoedingenFractal Design ION+ 560W Platinum€ 97,90€ 97,90
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 500GB€ 99,90€ 99,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.154,62

Dit is voor nu even mijn lijstje. Ik denk dat ik niet kleiner kan dan matx als ik de geluidskaart intern wil hebben, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Benieuwd naar jullie reacties. Bedankt alvast.

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Inkoppertje, maar is een laptop niet handiger? Of bedoel je met evenementen iets totaal anders dan ik in gedachten heb 8)7

[ Voor 45% gewijzigd door br00ky op 01-04-2020 10:46 ]

• YoMajesty
br00ky schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:45:
Inkoppertje, maar is een laptop niet handiger?
Hi br00ky,
Ja, hier heb ik ook naar gekeken inderdaad. Is dit denkje voldoende voor de doeleinden? Zou je hier een goede suggestie voor kunnen doen?

Uiteindelijk ben ik verder gaan kijken naar een pc incl. een losse touch lcd. Idealiter staat pc in een kast vastgeschroefd en alleen scherm ter bediening erbuiten ivm diefstal. Ben zelf ook meer fan van het upgrade gedeelte van een pc, wellicht dat ik me daardoor laat beïnvloeden :)

[ Voor 9% gewijzigd door YoMajesty op 01-04-2020 10:49 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:34

br00ky

Moderator Harde Waren
Ligt er helemaal aan wat de usecase is. Als die evenementen allemaal op 1 vaste plek zijn, dan kan het ook best een desktop zijn, maar of dat het geval is en uberhaupt om wat voor evenementen het gaat is uit je post niet te herleiden.

• YoMajesty
br00ky schreef op woensdag 1 april 2020 @ 10:49:
Ligt er helemaal aan wat de usecase is. Als die evenementen allemaal op 1 vaste plek zijn, dan kan het ook best een desktop zijn, maar of dat het geval is en uberhaupt om wat voor evenementen het gaat is uit je post niet te herleiden.
Goed punt, ga ik even aanpassen. Het is idd een vaste plek waar meerdere (kleine) evenementen plaatsvinden.

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:34
Ik betwijfel of een dikke 2060 wel nodig is voor een stream systeem. Ik neem aan dat je veelal de CPU zal gebruiken. Als je dit doet zonder een game of iets anders wat intensief is te runnen dan moet je makkelijk met een goedkopere kaart uit de voeten kunnen. Zelfs als je NVENC gebruikt voor encoding dan kan je met een 1050 nog makkelijk weg komen. dus als je een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G zit je al goed. Scheelt direct weer bijna €300.

Verder is er weinig op aan te merken. Mocht je het willen zou je nog voor een ryzen 7 kunnen gaan, maar ik denk niet dat dat nodig is, maar het is binnen budget.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

• YoMajesty
peize9 schreef op woensdag 1 april 2020 @ 16:22:
Ik betwijfel of een dikke 2060 wel nodig is voor een stream systeem. Ik neem aan dat je veelal de CPU zal gebruiken. Als je dit doet zonder een game of iets anders wat intensief is te runnen dan moet je makkelijk met een goedkopere kaart uit de voeten kunnen. Zelfs als je NVENC gebruikt voor encoding dan kan je met een 1050 nog makkelijk weg komen. dus als je een pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1050 Ti OC 4G zit je al goed. Scheelt direct weer bijna €300.

Verder is er weinig op aan te merken. Mocht je het willen zou je nog voor een ryzen 7 kunnen gaan, maar ik denk niet dat dat nodig is, maar het is binnen budget.
Bedankt voor je antwoord en het meedenken! Ik zal de videokaart aanpassen. Maar ga ik dan nu voor cpu of gpu encoding? Als ik een ryzen 7 neem?

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15:34
YoMajesty schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 10:58:
[...]

Bedankt voor je antwoord en het meedenken! Ik zal de videokaart aanpassen. Maar ga ik dan nu voor cpu of gpu encoding? Als ik een ryzen 7 neem?
Dat is je eigen keuze, met die ryzen 7 kan je zowel NVENC als x264 gebruiken, je hebt genoeg rekenkracht voor die x264 in de ryzen. Maar stel er word iets wat zwaarder is gedaan op de computer dan heb je iig 2 opties voor encoding om van te kiezen, de GPU of de CPU.

Two possibilities exist: either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying. ― Arthur C. Clarke

Pagina: 1