Goedendag beste medetweakers,
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal gebruikt worden voor het livestreamen van (kleine) evenementen als presentaties (huidige tijd basisschoollessen) op youtube, op 1080p. De locatie is op een vaste plek, dus de setup mag/kan blijven staan, vandaar mijn keuze voor een pc.
De setup zit als volgt in elkaar:
-De camera (deze https://communication.aver.com/model/cam520pro) is verbonden met de pc, bedient vanaf de pc via software.
-Microfoons komen binnen vanuit een versterker.
-Internet bekabeling is aanwezig.
-De gebruikte streaming software is OBS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1100 euro zou mooi zijn. Kleine meerprijs voor kwaliteit is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het betreft een nieuw te bouwen systeem, ik heb wel https://www.bax-shop.nl/e...-umc202hd-audio-interface nog liggen die ik eventueel zou kunnen gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete setup, met interne/externe geluidskaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben zelf een fan van AMD, ivm prijs/kwaliteit, ik weet niet of dit in dit specifieke geval op gaat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een compact, koel systeem. Theoretisch zou ik indien het compact genoeg is het in een kast kunnen zetten, dimensies zijn dan cm: 25(h)x40(b)x 35(d). Het idee is dat het systeem zeker 5 jaar meegaat met ongeveer 10 uur per week actief.
Ga je overklokken?
Eventjes de ram op goede xmp profiel maar verder niet denk ik.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren/ helpen meedenken wat het beste in een systeem als dit past. Heb ik een rtx kaart nodig wat goed samenwerkt met OBS of is dit totale overkill. Ga ik alleen op de cpu encoden of juist niet? Welke compacte case kan ik gebruiken stel ik wil een gpu + geluidskaart intern (3 expansion slots nodig + 2x pci op mobo)
Dit is voor nu even mijn lijstje. Ik denk dat ik niet kleiner kan dan matx als ik de geluidskaart intern wil hebben, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Benieuwd naar jullie reacties. Bedankt alvast.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zal gebruikt worden voor het livestreamen van (kleine) evenementen als presentaties (huidige tijd basisschoollessen) op youtube, op 1080p. De locatie is op een vaste plek, dus de setup mag/kan blijven staan, vandaar mijn keuze voor een pc.
De setup zit als volgt in elkaar:
-De camera (deze https://communication.aver.com/model/cam520pro) is verbonden met de pc, bedient vanaf de pc via software.
-Microfoons komen binnen vanuit een versterker.
-Internet bekabeling is aanwezig.
-De gebruikte streaming software is OBS.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 1100 euro zou mooi zijn. Kleine meerprijs voor kwaliteit is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het betreft een nieuw te bouwen systeem, ik heb wel https://www.bax-shop.nl/e...-umc202hd-audio-interface nog liggen die ik eventueel zou kunnen gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Complete setup, met interne/externe geluidskaart.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ben zelf een fan van AMD, ivm prijs/kwaliteit, ik weet niet of dit in dit specifieke geval op gaat.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag een compact, koel systeem. Theoretisch zou ik indien het compact genoeg is het in een kast kunnen zetten, dimensies zijn dan cm: 25(h)x40(b)x 35(d). Het idee is dat het systeem zeker 5 jaar meegaat met ongeveer 10 uur per week actief.
Ga je overklokken?
Eventjes de ram op goede xmp profiel maar verder niet denk ik.
Wat verwacht je van ons?
Ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren/ helpen meedenken wat het beste in een systeem als dit past. Heb ik een rtx kaart nodig wat goed samenwerkt met OBS of is dit totale overkill. Ga ik alleen op de cpu encoden of juist niet? Welke compacte case kan ik gebruiken stel ik wil een gpu + geluidskaart intern (3 expansion slots nodig + 2x pci op mobo)
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 174,- | € 174,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450M Mortar Titanium | € 119,79 | € 119,79 |
| 1 | Videokaarten | Zotac Gaming GeForce RTX 2060 Super AMP | € 429,60 | € 429,60 |
| 1 | Geluidskaarten | Creative Sound Blaster Z (retail) | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define Mini C | € 82,28 | € 82,28 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT Ballistix BLS2K8G4D30AESBK | € 82,15 | € 82,15 |
| 1 | Voedingen | Fractal Design ION+ 560W Platinum | € 97,90 | € 97,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 500GB | € 99,90 | € 99,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.154,62 | ||
Dit is voor nu even mijn lijstje. Ik denk dat ik niet kleiner kan dan matx als ik de geluidskaart intern wil hebben, maar misschien zie ik iets over het hoofd.
Benieuwd naar jullie reacties. Bedankt alvast.