Vraag

• wobelaar
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 07-01 07:17
Hallo,

Ik wil mijn oude telefoon (moto g5s) gebruiken als oude retro gaming handheld. Ik wil er echt werk van maken dus ook een controller in het design verwerken en een goede case 3D-printen.

Nu vroeg ik mij af (voordat ik mijn smartphone kapot maak) kan ik op deze manier een usb controller en de oplader van de moto g5s verbinden aan de micro usb aansluiting? Of 'fry' ik op deze manier mijn smartphone en moet ik er iets van een switch tussen maken waarbij ik of oplaad, of kan gamen?

'Diagram':
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/etSB56UZEN0tZ1U7FQUCfVMZuRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/odLEYh8uGU3XurcHOfoYHZdB.png?f=fotoalbum_large

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:22

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Je telefoon wil de controller voorzien van 5 volt en jij gooit nog eens 5 volt op de lijn, nee dit werkt niet zo, gebruik dan alleen de data verbinding naar de telefoon en stroom via adapter alleen naar de controller..

Si vis pacem, para bellum

• wobelaar
Oké, maar hoe kan ik het dan aansluiten dat ik mijn mobiel kan opladen en de controller gebruiken? Of is dit simpelweg geen optie?

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:55

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Afhankelijk van de controller, kan je ook voor een bluetooth verbinding gaan en beide 5v voor opladen leveren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Powered USB hub werkt mogelijk ook

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:32
Je kan USB ook afsplitsen
Data naar je controller en power vanaf je lader.

USB is maar 4 draadjes, erg simpel om te doen

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• wobelaar
raymondw schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:10:
Je kan USB ook afsplitsen
Data naar je controller en power vanaf je lader.

USB is maar 4 draadjes, erg simpel om te doen
Ja dat snap ik, maar dan moet hij constant in de oplader zitten toch? Of zeg ik nu iets heel doms? 😅

• wobelaar
42dpi schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:10:
Powered USB hub werkt mogelijk ook
Hoe bedoel je deze precies? :)

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

[quote]wobelaar schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:13:
[...]

Hoe bedoel je deze precies? :)
[/quote]

Een USB hub waarbij een adapter bij zit dat die je telefoon oplaad en tegelijkertijd je controller kan zien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3yKCdN3grAlMRik_Rub0Yb3iY0E=/f/image/S3n0rLB8zekk1rp6IEI2HTwA.jpg
Micro-USB naar Gewone USB zijn adapters voor.

De vraag is alleen of je telefoon stroom pakt van de hub, data en je controller voorzien van stroom sowieso via een hub.

[quote]M2M schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:18:
Hebben powered USB hubs geen diodes in de connectie naar de host om reverse charging tegen te gaan?
[/quote]

[quote]42dpi schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:17:
[...]

Een USB hub waarbij een adapter bij zit dat die je telefoon oplaad en tegelijkertijd je controller kan zien

[Afbeelding] Micro-USB naar Gewone USB zijn adapters voor.

De vraag is alleen of je telefoon stroom pakt van de hub, data en je controller voorzien van stroom sowieso via een hub.

Werkt niet net getest

[ Voor 44% gewijzigd door 42dpi op 01-04-2020 09:31 ]

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-01 01:08

M2M

medicijnman

Hebben powered USB hubs geen diodes in de connectie naar de host om reverse charging tegen te gaan?

-_-

• wobelaar
Zou dit niet kunnen werken? Zeg maar een keuze, of opladen, of controller gebruiken? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nzit1PVm7K5tWHEikif0mLTsoEc=/f/image/lagjH8nYabR2qVafYvjV9dkN.png

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

M2M schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:18:
Idd werkt niet.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-01 01:08

M2M

medicijnman

Ik heb ook nog even getest, kon het niet laten. Een el cheapo chinabrand ding heeft alle VCC's doorverbonden. Die geeft wel 5V af aan de host. Of de host daar dan ook iets mee doet is natuurlijk een tweede. Ik heb mijn telefoon er niet aan durven hangen :).

-_-

Pagina: 1