Hoe nog signaal internet verbeteren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarit
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 21-09-2022
Mijn vraag
Het internet hier thuis (icm happerende TV) ligt er vrij vaak uit. Als de Wifi (internet algemeen) er is, is die goed, alleen hij valt gewoon heel vaak uit. Ik heb mijn internet en TV bij Ziggo, en contact met hen gehad en het signaal is in principe goed, alleen soms zien ze dat die heel matig is. Zelf geven ze aan dat het wellicht met de antenneversterker te maken heeft, want als die defect is dan loopt het signaal terug?

Mijn vraag aan jullie experts: waar zou het aan kunnen liggen dat het internet vaak wegvalt?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Het signaal (groene kabel) komt binnen en wordt direct aangesloten op een Qamitel VQ601R. Vanuit daar loopt er een kabel naar een Technetix FRA-752/N. Daar zijn 4 kabels op aangesloten:

Kabel 1: Kabel naar de Ziggo modem.
Kabel 2: Kabel naar een TV
Kabel 3: Kabel naar het bedrijf achter ons (in dat bedrijf zit er weer een hele grote versterker, die zorgt dat er 18 TV's (ergens rond dat getal) kunnen worden aangesloten. Er staan nooit meer dan 6 TV's tegelijk aan daar.
Kabel 4: Kabel naar een splitter waardoor er nog 2 kabels naar TV's kunnen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Contact opgenomen met Ziggo om te kijken of het signaal wat binnenkomt goed is. Zij beweren van wel (dus daar ga ik vanuit).

Modem etc herstart.

Ik heb geen idee waar ik het precies moet zoeken. Ziggo kwam met het idee dat er eventueel een knik in de kabel kon zitten... Nu is het zo dat alle kabels wel een beetje zijn weggestopt waardoor ze niet mooi in een rechte lijn liggen, maar van echte knikken is geen sprake.

Heeft iemand een idee? _/-\o_

Beste antwoord (via Jarit op 01-04-2020 09:56)

• Mr. Blonde
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:35
Jarit schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:09:
@Mr. Blonde De coax kabel is die van Ziggo zelf :Technetix RLA+++ 105db / 1ghz

Je bedoelt de Ziggo modem direct op de VQ601R?
Ja dus zonder versterker. Je TV's hebben dan even geen signaal maar je kunt wel testen of je internet stabiel blijft.

Volgens mij is het advies om direct na je wandcontactdoos een splitter te gebruiken. Hiervan gaat 1 kabel naar de modem dus onversterkt en de andere naar je versterker voor de TV's.

Het kan zomaar zijn dat het signaal nu veel te hard (versterkt) binnen komt op je modem en problemen geeft.

Advies ziggo
https://www.ziggo.nl/klan...-radio/signaal/versterken

Een signaalversterker heeft altijd minimaal één ingang en vier of meer uitgangen. Sluit de meegeleverde kabel aan op de wandcontactdoos van je hoofdaansluiting en op de aansluiting van de signaalversterker waar ingang bij staat. Zo wordt de signaalversterker voorzien van tv-signaal.

Sluit hierna de kabels voor je tv's aan op de uitgangen. Let hierbij goed op welke uitgang je gebruikt. Per uitgang staat vaak aangegeven voor hoeveel meter de uitgang geschikt is.

Heb je ook een modem voor internet en/of bellen? Sluit dat dan altijd aan op de uitgang zonder versterking of de minste versterking.

[ Voor 35% gewijzigd door Mr. Blonde op 01-04-2020 08:18 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
Wat voor type coax kabel heb je gebruikt?
De ziggo gecertificeerde KOKA 9 eca kan het verschil maken t.o.v. coax kabel van de bouwmarkt.

Heb je al geprobeerd om de modem direct aan te sluiten zonder versterker? Als dit wel goed werkt is er toch iets mis met de versterker of kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarit
@Mr. Blonde De coax kabel van de versterker naar de modem van Ziggo is die van Ziggo zelf :Technetix RLA+++ 105db / 1ghz

De kabel van de VQ601R naar de versterker is Technetix RLA75e

[ Voor 29% gewijzigd door Jarit op 01-04-2020 08:11 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Blonde
Jarit schreef op woensdag 1 april 2020 @ 08:09:
@Mr. Blonde De coax kabel is die van Ziggo zelf :Technetix RLA+++ 105db / 1ghz

Ja dus zonder versterker. Je TV's hebben dan even geen signaal maar je kunt wel testen of je internet stabiel blijft.

Volgens mij is het advies om direct na je wandcontactdoos een splitter te gebruiken. Hiervan gaat 1 kabel naar de modem dus onversterkt en de andere naar je versterker voor de TV's.

Het kan zomaar zijn dat het signaal nu veel te hard (versterkt) binnen komt op je modem en problemen geeft.

Advies ziggo
https://www.ziggo.nl/klan...-radio/signaal/versterken

Een signaalversterker heeft altijd minimaal één ingang en vier of meer uitgangen. Sluit de meegeleverde kabel aan op de wandcontactdoos van je hoofdaansluiting en op de aansluiting van de signaalversterker waar ingang bij staat. Zo wordt de signaalversterker voorzien van tv-signaal.

Sluit hierna de kabels voor je tv's aan op de uitgangen. Let hierbij goed op welke uitgang je gebruikt. Per uitgang staat vaak aangegeven voor hoeveel meter de uitgang geschikt is.

Heb je ook een modem voor internet en/of bellen? Sluit dat dan altijd aan op de uitgang zonder versterking of de minste versterking.

[ Voor 35% gewijzigd door Mr. Blonde op 01-04-2020 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarit
@Mr. Blonde Bedankt voor je reactie! Ik zal eens proberen om de modem een dag aan te sluiten op de VQ601R. Stel dat er nu storingsvrij internet is, dan is het advies om na VQ601R (deze is noodzakelijk?) een tweesplitter te gebruiken waarvan er een kabel naar de modem gaat, en de andere kabel naar de versterker?

Nu heb ik hier drie splitters liggen:
- Braun telecom POA-01-B
-Technetix ES-02+/N (5-1000 MHz / 3.6dB)
-Technetix ESX-02 (5-1218 MHZ / 4.5 dB)

Nu heb ik geen flauw idee welke ik moet nemen en of het verschil maakt.. iemand een antwoord? :)

[ Voor 84% gewijzigd door Jarit op 01-04-2020 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:49
je kan ook inloggen op de ziggo connectbox en bij "hulpmiddelen" & daar "upstream" en "downstream" is nakijken...

(signaalsterkte word in dBmv uitgetrukt , samen met een SignalNoiseRatio (aka SNR) geeft dat heul erg veel aan over je signaal)

het zou zelfs zomaar kunnen dat de versterker van het bedrijf vanachter zoveel ruis aanmaakt dat je modem binnen ervan uit valt .... ruis is echt de grootste vijand van coax...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarit
@ijske Geen idee wat normale / goede signalen zijn, weet jij dat?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BbFYGtTP7KhxHwVpVexyZHAwE4w=/f/image/0bSYpIuMFMcdRTXpcYkuMQrZ.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_TUfjUYLRiVl2BBRybNqFtrxGrI=/f/image/kthligJ72LNuofEPPQZjektA.png

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ADJkGSXvgLqtNvji9RIXd6T1Us8=/f/image/0AZkF9K2sWJoMznR2TKBbVPN.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:49
waardes lijken me goed, ik weet wel niet wat die "fouten na RS" betekend... ontvangstfouten ?
Pagina: 1