Toon posts:

Verkeerde toetsen help :(

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedennacht /morgen

ik weet niet of ik hem hier mag plaatsen maar heb een heel raar probleem.

mijn Dell Alienware 17 R3 vsn 2016 doet sinds vandaag ineens raar. een aantal knopen op het toetsenbord zijn veranderd.

s is '
' is s
d is 2
2 is 2
w is a

En nog een aantal rare combos
het toetsenbord staat gewoon ingesteld op nederland.
Heb ook al hulp gevraagt aan dell maar die kunnen mij ook niet verdee helpen, ook al toetzenbord verwijderd uiy systewm, windows opnieuw geinstaleerd maar veranderd niks.

als ik een externe laptop aansluit heb ik geen probleem.

mvg Nick
Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Beste antwoord (via Verwijderd op 01-04-2020 14:07)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

_Dune_ schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:54:
Staat NUM LOCK toevallig aan? Daarnaast weet je eker dat jet een 'Nederlands' toetsenbord indeling hebt en geen 'US Internationaal', de laatste is namelijk standaard voor Nederland, al-hoe-wel Dell daar weleens vanaf wil wijken en er echt een Nederlands toestenord op plakt.
fn+numlock zou dan de oplossing moeten zijn.
Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:11:
Ik heb zojuist in de bios gekeken of daar toevallig iets uit stond, alles stond goed, maar nu ik uit de bios komt, doet mijn toetsenbord helemaal niks meer, alle lampjes branden gewonden, maar kan geen toetsen indrukken, heb in de bios ook zeker nieks aangepast ?????raar
Je laptop even helemaal afsluiten (desnoods power button 5sec vasthouden). Accu er een paar tellen uit en nog eens proberen.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 01-04-2020 13:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:30

franssie

Save the albatross

@Verwijderd Je kan een live linux downloaden op een usb stick en daarvanaf booten om te zien of je laptop dan ook dit gedrag vertoont om uit te sluiten dat het een softwareprobleem is. Maar aangezien een herinstallatie al niet hielp ben ik toch bang dat er ergens iets in de hardware fout zit.

Waar je schrijft, "als ik een externe laptop aansluit", bedoel je dan een extern toetsenbord? Als dat zo is kan je laptop bijna zeker terug (RMA) want dan is het zo goed als zeker hardware gerelateerd.

//////

EDIT:

Of (wist niet dat het bestond) reverse shift aangezet - (maar hoe dat na een herinstallatie terug zou komen snap ik niet)

https://answers.microsoft...74-e011-8dfc-68b599b31bf5

[ Voor 24% gewijzigd door franssie op 01-04-2020 05:32 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Morgen,

plaktoetsen zojuist uitgezet maar werkt niet
had inderdaad een extern toetsenbord aangesloten.
Ik denk dat de laptop in een rare game functie zit of macro toetsen heegt waar ik niet uit kom.

weet niet of ik iets in de bios kan aampassen, het lijkt mij niet echt hardwarematig omdat de toetsen wel echt van plaats verwisseld zijn.

mvg nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:07

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Staat NUM LOCK toevallig aan? Daarnaast weet je eker dat jet een 'Nederlands' toetsenbord indeling hebt en geen 'US Internationaal', de laatste is namelijk standaard voor Nederland, al-hoe-wel Dell daar weleens vanaf wil wijken en er echt een Nederlands toestenord op plakt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ik ben het!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-09 07:00
Even CTRL + Shift drukken. (Ctrl inhouden, shift er bij) Wil soms helpen. Is keyboard switch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist in de bios gekeken of daar toevallig iets uit stond, alles stond goed, maar nu ik uit de bios komt, doet mijn toetsenbord helemaal niks meer, alle lampjes branden gewonden, maar kan geen toetsen indrukken, heb in de bios ook zeker nieks aangepast ?????raar

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:11:
Je laptop even helemaal afsluiten (desnoods power button 5sec vasthouden). Accu er een paar tellen uit en nog eens proberen.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 01-04-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Numlock staat uit , en het toetsenbord staat inderdaad gewoon op nederlabds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het! schreef op woensdag 1 april 2020 @ 12:57:
Even CTRL + Shift drukken. (Ctrl inhouden, shift er bij) Wil soms helpen. Is keyboard switch
Heb ik geprobeerd, maar er veranderd niks, maar ik krijg ook geen melding hiervan, weet niet of ik het dan goed doe.

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 1 april 2020 @ 13:13:
[...]

[...]

Thanks heb het toetsenbord weer werkend, heb ook fn + numlock geprobeerd alleen veranderd er niks krijg ook geen melding in beeld dat bijvoorbeeld iets veranderd, is geen idee of ik het dan goed doe.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Andere truc waar ik ooit achter ben gekomen met een aldi laptop met het zelfde probleem.
In systeembeheer alles wat gerelateerd is aan je toetsenbord (toetsenbord en touchpad) te verwijderen.
Windows rebooten en dan werkt het weer.

De kans is wel dat het probleem bij elke windows update terugkeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op woensdag 1 april 2020 @ 14:17:
Andere truc waar ik ooit achter ben gekomen met een aldi laptop met het zelfde probleem.
In systeembeheer alles wat gerelateerd is aan je toetsenbord (toetsenbord en touchpad) te verwijderen.
Windows rebooten en dan werkt het weer.

De kans is wel dat het probleem bij elke windows update terugkeert.
Dat zal ik straks eens proberen heb inderdaad wel het toetsenbord alleen verwijderd, maar zal ook proberen de touchpad te verwijderen. alleen die 2 of nog iets anders verwijderen?
Pagina: 1