Toon posts:

Geschikt alternatief voor unroll.me?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wat is een geschikt alternatief voor unroll,me? Ik zag dat deze website niet meer bestaat. Ik zou me graag in één keer uitschrijven voor veel nieuwsbrieven en spam.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:48

g0tanks

Moderator CSA
Wat heb je zelf al gevonden?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
En voorkomen is beter dan genezen... Gewoon geen nieuwsbrieven accepteren en spam komt toch in de spam-map?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Als ik naar die site ga, lees ik dat ze hun diensten niet in de EU aanbieden.
Daaruit trek ik - met mijn boerenverstand - de conclusie dat ze de AVG aan hun laars lappen, en je dus je gegevens weggeeft met het doel om minder nieuwsbrieven te krijgen. Lijkt me niet de meest praktische manier van werken...

Over het algemeen heeft iedere nieuwsbrief een unsubscribe-link. Mijn ervaring is dat dat prima werkt voor zaken waar je je zelf voor hebt opgegeven (zeker als het Europese sites zijn). Werkt dat niet, dan is er de optie om de mail als spam aan te merken in je mailclient, of er eventueel een regel op te zetten om de mail naar je spamfolder te verplaatsen. En dat is een folder die ik persoonlijk gewoon blind leeggooi.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

@Verwijderd ik mis inderdaad nogal welke je zelf hebt bekeken/overwogen. Via Google kom ik er heel wat tegen.
En aan geen ervan zou ik mijn gegevens durven te geven. Ik ken drie modellen:
1) je geeft je mailadressen en ze mailen de hele wereld een unsubscribe -> ze zijn zelf aan het spammen, komen in spamfilter van "alle" bedrijven -> helpt niet
2) je geeft zowel al je mailadressen als alle mailing lists waar je bent aangemeld. Een heleboel meer werk dan zelf unsubscriben
3) je stuurt stuk voor stuk een list-mail door zodra ze binnenkomen. Ook meer werk dan zelf unsubscriben

Jester-NL schreef op woensdag 1 april 2020 @ 07:41:
Als ik naar die site ga, lees ik dat ze hun diensten niet in de EU aanbieden.
Daaruit trek ik - met mijn boerenverstand - de conclusie dat ze de AVG aan hun laars lappen, en je dus je gegevens weggeeft met het doel om minder nieuwsbrieven te krijgen. Lijkt me niet de meest praktische manier van werken...
Idd. Als men expliciet geen Europeanen wil bedienen weet je dat er niet netjes met de gegevens wordt omgesprongen.
Over het algemeen heeft iedere nieuwsbrief een unsubscribe-link. Mijn ervaring is dat dat prima werkt voor zaken waar je je zelf voor hebt opgegeven (zeker als het Europese sites zijn). Werkt dat niet, dan is er de optie om de mail als spam aan te merken in je mailclient, of er eventueel een regel op te zetten om de mail naar je spamfolder te verplaatsen. En dat is een folder die ik persoonlijk gewoon blind leeggooi.
Je wilt m.i. overigens alleen de spam-route volgen als er inderdaad geen unsubscribe-methode is. Tenminste, afhankelijk van de gebruikte client: je wilt niet het spamfilter aanleren dat dergelijke mails spam zijn omdat er dan ook meer wel gewenste mail ("ham") in de spambak verdwijnt.

En verder gewoon niet aanmelden / meteen afmelden.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 06-04-2020 10:53 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kodak
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 11:30

kodak

FP ProMod
@Verwijderd uitschrijven voor spam bestaat niet. Spam is in principe mail die je ontvangt van mensen die zich niets aantrekken van wat jou recht en wil is. Meestal doen ze ook hun best om meer aan je te verdienen als je laat merken dat je bestaat en je gegevens actueel zijn. Misschien heb je van dat ene merk geen last meer maar ondertussen gebruiken ze je persoonsgegevens om je voor andere zaakjes lastig te vallen. Mede omdat proberen uit te schrijven averechts werkt is het wettelijk verboden om spam te sturen. Dat soort mails kun je maar beter melden bij de ACM, zeker als het Nederlandse bedrijven zijn.

En je in een keer kunnen uitschrijven van alle bedrijven waar je wel je gegevens aan gegeven hebt of die oprecht menen dat ze je gegevens mogen verwerken om je te mailen? Om dat effectief te maken zou dat betekenen dat alle bedrijven in een register zouden moeten kijken waarop ze kunnen vertrouwen dat als je daar in staat ze je niet meer mogen e-mailen, of dat er een organisatie is die al die bedrijven succesvol wet te vinden om namens jou die nieuwsbrieven te stoppen. Beide situaties lijken me niet te bestaan.

Vanuit wetgeving bestaan er wel een bel-me-niet register tegen ongewenste marketing per telefoon en een post-filter tegen geadresseerde reclamepost.Maar niet tegen e-mail en ook niet tegen andere vormen van post of telefoontjes. Onder andere omdat bedrijven die je gegevens eerlijk hebben verkregen omdat je er klant bent geworden ook rechten hebben om hun klanten lastig te kunnen vallen/informeren.

Als je e-mail ontvangt van een bedrijf waar je klant bent en je wil bepaalde berichten niet meer ontvangen dan zal je zelf je moeite moeten doen. Lijkt me ook betrouwbaarder dan denken dat een of andere organisatie jou problemen wel even kan verhelpen.
Pagina: 1