@Verwijderd ik mis inderdaad nogal welke je zelf hebt bekeken/overwogen. Via Google kom ik er heel wat tegen.
En aan geen ervan zou ik mijn gegevens durven te geven. Ik ken drie modellen:
1) je geeft je mailadressen en ze mailen de hele wereld een unsubscribe -> ze zijn zelf aan het spammen, komen in spamfilter van "alle" bedrijven -> helpt niet
2) je geeft zowel al je mailadressen als alle mailing lists waar je bent aangemeld. Een heleboel meer werk dan zelf unsubscriben
3) je stuurt stuk voor stuk een list-mail door zodra ze binnenkomen. Ook meer werk dan zelf unsubscriben
Jester-NL schreef op woensdag 1 april 2020 @ 07:41:
Als ik naar die site ga, lees ik dat ze hun diensten niet in de EU aanbieden.
Daaruit trek ik - met mijn boerenverstand - de conclusie dat ze de AVG aan hun laars lappen, en je dus je gegevens weggeeft met het doel om minder nieuwsbrieven te krijgen. Lijkt me niet de meest praktische manier van werken...
Idd. Als men expliciet geen Europeanen wil bedienen weet je dat er niet netjes met de gegevens wordt omgesprongen.
Over het algemeen heeft iedere nieuwsbrief een unsubscribe-link. Mijn ervaring is dat dat prima werkt voor zaken waar je je zelf voor hebt opgegeven (zeker als het Europese sites zijn). Werkt dat niet, dan is er de optie om de mail als spam aan te merken in je mailclient, of er eventueel een regel op te zetten om de mail naar je spamfolder te verplaatsen. En dat is een folder die ik persoonlijk gewoon blind leeggooi.
Je wilt m.i. overigens alleen de spam-route volgen als er inderdaad geen unsubscribe-methode is. Tenminste, afhankelijk van de gebruikte client: je wilt niet het spamfilter aanleren dat dergelijke mails spam zijn omdat er dan ook meer wel gewenste mail ("ham") in de spambak verdwijnt.
En verder gewoon niet aanmelden / meteen afmelden.
[
Voor 3% gewijzigd door
F_J_K op 06-04-2020 10:53
]
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)