Mijn nieuwe Mac mini (3.0 Ghz i5, 8Gb RAM, 265Gb SSD) start niet juist op.
Laten we zeggen dat bij een “koude” start mijn HP Envy 34 signaal ziet, vervolgens geeft het beeld weer dat er geen signaal is, het lampje van mijn Mac mini brand dan weer wel. De Mac mini en mijn HP display is aangesloten via de standaard zwarte USB-C kabel van HP.
Zodra ik de Mac mini tijdens een actieve sessie herstart, is er niks aan de hand. Ik kom vervolgens gewoon in het inlogscherm terecht.
Ik maak overigens gebruik van een Magic Mouse SG en een Magic Keyboard SG (SG=Space Grey).
Iemand een idee waar ik het zoeken moet?
What the hell is going wrong?
Laten we zeggen dat bij een “koude” start mijn HP Envy 34 signaal ziet, vervolgens geeft het beeld weer dat er geen signaal is, het lampje van mijn Mac mini brand dan weer wel. De Mac mini en mijn HP display is aangesloten via de standaard zwarte USB-C kabel van HP.
Zodra ik de Mac mini tijdens een actieve sessie herstart, is er niks aan de hand. Ik kom vervolgens gewoon in het inlogscherm terecht.
Ik maak overigens gebruik van een Magic Mouse SG en een Magic Keyboard SG (SG=Space Grey).
Iemand een idee waar ik het zoeken moet?
Testcase 1:
Wat vreemd is: als ik de Mac mini voor het eerst opstart (vanuit uit-stand) en ik zie het verschijnsel wat ik zojuist heb omschreven en ik hem een minuut of 10 gewoon zo aan laat staan, dan zet hij zich vanzelf uit. Vervolgens druk ik op de aan/uit knop en dan start hij zich wel gewoon op.Testcase 2:
Nog vreemder is dat bij een koude start, dus ik een zwart scherm krijg… maar nu: ik druk een paar keer op de aan/uit knop. Dan hoor ik een stem wat zegt: username. Ik voer mijn username in door het gewoon in te tikken. Ik druk op de return toets en ik hoor: password. Dus ik voer hier ook weer alles in. Ik zie dan nog steeds niks op beeld, maar ik moet de aan/uit knop van de Mac mini wel tot 3x toe indrukken. Vervolgens krijg ik beeld en zit ik in mijn Mac sessie.What the hell is going wrong?
Apple | Marantz | B&W