Hulp bij ubiquiti

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shopje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 20-08-2024
Mijn vraag
Hallo, ik heb een nieuwbouw huis en behoefte aan goede WiFi in het hele huis. Ik heb daarom Ubiquiti apparatuur aangeschaft. Ik heb 2 x UniFi AC Pro aangeschaft en 1x een 8 poort POE switch.

Ik heb in de meterkast een modem van KPN staan. In de meterkast hangt de switch en 1x een UniFi A-C Pro. Vanuit de meterkast (vanuit de switch) loopt een kabel naar zolder en in de trapopgang naar zolder hangt de 2e UniFI AC Pro (aangesloten op POE Switsch)
Ik ben erg aan het kloten maar ik krijg het maar niet goed voor elkaar.

Ik heb het volgende geprobeerd:
1. Beide AC Pro’s de zelfde naam en wachtwoord gegeven.
2. De AC Pro op zolder en via een uplink.
3. Allebei de AC Pro’s een ander netwerk.

Over alle opties ben ik niet echt te spreken. Ik ervaar in huis dat het WiFi signaal sterk genoeg is in huis maar traag. Ik haal 7Mbps binnen terwijl ik een 150Mbps glasvezel verbinding heb. Daarnaast duurt het erg lang om sites te laden. Wanneer ik een site open duurt het soms enkele seconden om de site te openen. Ook streaming films bufferen soms traag en ook Netflix heeft niet het beste beeld. Ik heb heel veel geprobeerd maar het werkt gewoon niet lekker.
Er wordt zoveel geschreven online dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Wat doe ik fout? Wat is de best mogelijke manier van installeren in mijn situatie?

Beste antwoord (via shopje op 09-04-2020 22:14)

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik heb de dezelfde Ubiquity set en van wat ik me herinner, is het redelijk foolproof.

Hopelijk heb je hier wat aan:
1- fysieke installatie, inclusief testen van de kabels en de verbindingen zoals @TheGhostInc ook aangeeft
2- opstarten controller en adoptie van de APs door de controller (automatisch)
3- wifinetwerk in de controller opzetten (de APs nemen dit over)
4- netwerk uitproberen op een cliënt (ios devices overigens kunnen problemen geven met reconnects, simpel op te lossen)
5- backup controller maken (echt cruciaal, al eens in de problemen geweest na controller sw update)
6- tweaken vd settings, met name de auto optimizers (veel over te vinden)
7- backup maken

Ervan uitgaande dat je problemen ervaart bij stap 4, is het mi. zaak om bij 1 opnieuw te beginnen. Desnoods geef je de APs een factory reset na stap 1 en voor stap 2.

Succes!

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Je weet het probleem nog niet, dus 1 voor 1 gaan uitsluiten:

Eerst laptop rechtstreeks in modem.
Daarna laptop in switch
Daarna 1 AP in switch, of direct via POE injector op modem.
(Als je dan problemen hebt meerdere devices testen, misschien heb je een buggy wifi adapter)
Daarna laptop op lange kabel naar boven
Daarna 2 AP's in verschillende config's.

Testen kan met een speed test website

[ Voor 4% gewijzigd door TheGhostInc op 31-03-2020 21:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Wat zegt het Ubiquiti dashboard?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaswagen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-10 23:09
prutser001 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:21:
Wat zegt het Ubiquiti dashboard?
+1 Kun je wat screenshots plaatsen van wat je hebt ingesteld?

It's a figure of speech, Morty. They're bureaucrats, I don't respect them.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vokx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:54
Met de UniFi app op je telefoon kun je ook een Speedtest doen, misschien helpt dat ook met testen. Ik zou even proberen wat @TheGhostInc zegt, dan kun je iig al wat uitsluiten. Probeer eerst vooral via de kabel :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Beide AC Pro’s de zelfde naam en wachtwoord gegeven.
Kan je dat eens uitleggen? In de Unifi controller software maak je 1x een wireless netwerk aan en beide AP's volgen dit direct.

Verder ben ik benieuwd waarom je Pro's hebt genomen. in 99 van de 100 gevallen kan je prima volstaan met 2x een Lite.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Mjah als je het geld ervoor hebt waarom niet, heb zelf ook zware overkill 3 x Ruckus R510 en het werkt heerlijk!

Instellen van een wifi netwerk is gewoon een fluitje tegenwoordig en als het lastiger wordt er zijn genoeg guides.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Render_2
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:49
Gunner schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 21:25:
[...]
Verder ben ik benieuwd waarom je Pro's hebt genomen. in 99 van de 100 gevallen kan je prima volstaan met 2x een Lite.
Wat een rare vraag, is zoals vragen waarom iemand fiber binnen trekt, omdat die de hoogst mogelijke snelheid wilt, of dat nu in de praktijk haalbaar is of niet, het technisch mogelijk kunnen geeft al ruimte:

Lite -> max 300mbps op 2.4ghz en max 867mbps op 5ghz -> 2x2 mimo
Pro -> max 450mbps op 2.4ghz en max 1300mbps op 5 ghz -> 3x3 mimo

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Ik heb de dezelfde Ubiquity set en van wat ik me herinner, is het redelijk foolproof.

Hopelijk heb je hier wat aan:
1- fysieke installatie, inclusief testen van de kabels en de verbindingen zoals @TheGhostInc ook aangeeft
2- opstarten controller en adoptie van de APs door de controller (automatisch)
3- wifinetwerk in de controller opzetten (de APs nemen dit over)
4- netwerk uitproberen op een cliënt (ios devices overigens kunnen problemen geven met reconnects, simpel op te lossen)
5- backup controller maken (echt cruciaal, al eens in de problemen geweest na controller sw update)
6- tweaken vd settings, met name de auto optimizers (veel over te vinden)
7- backup maken

Ervan uitgaande dat je problemen ervaart bij stap 4, is het mi. zaak om bij 1 opnieuw te beginnen. Desnoods geef je de APs een factory reset na stap 1 en voor stap 2.

Succes!

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1