Multiplayer Android/Windows games met camera en mic optie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:51

JdM

Humbled

Topicstarter
Mijn vraag
Als gevolg van de huidige Corona problemen ben ik op zoek naar een mogelijkheid om het werk voort te kunnen zetten. Wij (mijn vrouw en ik) hebben samen een kindertherapiepraktijk, waarbij we met behulp van beweging therapie bieden aan kinderen. Dit noemt men psychomotorische kindertherapie, maar dat is niet zo heel relevant voor mijn vraag.

Wij kunnen helaas geen face-to-face contact bieden op dit moment (hierover graag geen discussie), maar we kunnen wel contact zoeken via telefoon/beeldbellen en dat doen we ook.
Helaas is dat vooral gericht op praten, waarop onze therapie juist weer niet is gebaseerd. Wel kunnen we eventueel via spel therapeutisch contact maken.
Hiervoor hebben we dan wel beeld en geluid nodig van zowel het kind als van onszelf, tijdens het spelen.
Ik ben daarom op zoek naar Windows of Android games die de webcam/mic gebruiken zodat je elkaar kunt zien en horen tijdens het spelen. Het soort spel is veel minder interessant, 4 op een rij biedt al mogelijkheden.

Ik ben expliciet op zoek naar gratis en lichte games. Niet ieder kind heeft een console, of zelfs een laptop ter beschikking. Een smartphone daarentegen vaak wel (eventueel via de ouders).
Vandaar dat een combi van het halve beeldscherm van een laptop beeld/geluid en op de andere helft samen een online game spelen niet mijn voorkeur heeft (ik heb zoiets overigens ook niet kunnen vinden).
Een Android game met een mini camerabeeldje naast/onder/boven de zichtbare game zou ideaal zijn. Gelet ook op de eventuele moeilijkheidsgraad van alles werkend krijgen in een beweging/installatie is de uitdaging.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Android/Windows

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via google gezocht naar multiplayer games met camera/mic optie, maar de verschillende zoekopdrachten bieden mij geen multiplayer games (singleplayer wel, waarbij de camera gebruikt wordt in-game, maar dat is dus niet wat ik zoek)

Heeft iemand tips naar specifieke gratis games?

edit:
Ben inmiddels op "houseparty" gestuit, morgen eens proberen maar lijkt bruikbaar. Sta nog steeds open voor nieuwe ideeën ;)

[ Voor 3% gewijzigd door JdM op 31-03-2020 23:41 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 22:51

JdM

Humbled

Topicstarter
Hopelijk wordt het wat minder stil hier -O- :+

Heb inmiddels met houseparty geoefend, helaas is dat weer alleen in het Engels.... allemaal leuke opdrachten mét camera en mic, maar dus niet in het Nederlands....heb geprobeerd hierin flexibel te denken, maar het levert teveel problemen op voor de vooral jongere doelgroep die nog niet met Engels bezig zijn.
The search continjoes ;)